Gå till innehåll

$200+$15: Norrman bjuder upp till dans


Recommended Posts

Vi befinner oss tidigt i en $200+$15 turre på iPoker. Spelet har varit extremt tight hittils. Blindsen ligger på 40/80.

 

 

Button deadlydaveLDN (9605)

SB RandomFish666 (18563.75)

BB R0ckhammer (9965)

UTG Feniix35 (10105)

UTG+1 HERO (10075)

MP N0WayOut (14016.25)

MP (0)

MP UpsideDownTriang (7660)

CO-1 Fettauge (9665)

CO chinaski68 (10345)

 

Preflop: HERO is UTG+1 with Adiamond.gif Aclub.gif

1 fold, HERO raises to 240, 4 folds, deadlydaveLDN calls 240, 2 folds.

 

Flop (600) Qheart.gif Qspade.gif 6club.gif

HERO bets 450, deadlydaveLDN calls 450.

 

Turn (1500) 2heart.gif

HERO bets 750, deadlydaveLDN raises to 2080, HERO ?????

 

Hur spelar vi vidare härifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka turn och syna ett eventuellt bet.

 

Som Andreas "I'm not folding" Hoivold mot Has Gunsen i High Stakes Poker då :)

 

Om man ska va seriös så hade jag checksynat turn och troligtvis river med.

 

Check flopp för att få värde turn och river, samt pottkontroll ifall han sitter på nuts

 

inte för att va sån men ingen av er svarar på det han vill ha svar på. Om ni känner att ni kan bidra så kan ni väl även bidra med att skriva "som spelat så bla bla bla..." Jag vill oxå veta hur han ska spela när han kommit hit som han gjort.

 

tack på förhand mvh osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår väl halvt vad du menar Haslo, men denna svåra sits ska vi normalt inte hamna i och genom att checka turn så undviker vi det. Oavsett om vi synar, eller foldar, så är det största misstaget i handen att leda ut på turn. Då förlorar vi helt greppet på handen och var vi kan tänkas stå.

Utan reads så foldar jag här, eftersom de flesta motståndarna inte synar flop utan någon form av värdehand. När vi blir höjda på turn så har vi faktiskt bara en bluffångare. Spelar vi mot en aggressiv och floatbenägen motståndare, så kan vi syna, dock inte utan att må lite illa inombords.

Det visar ju också på hur effektivt en bra float kan fungera, när vi i en pott mellan två spelare, väldigt ofta foldar ett överpar när vi får en lite höjning mot oss på turn.

Misstänker att GTO bör vara att syna här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu ändå valde att ta syn, så är det helt klart check/fold som gäller på river. Han bör aldrig bluffa river, då du nästan alltid har en värdehand här. Denna värdehand lär allt som oftast bestå av Q, som det blir svårt att få dig att folda. Eftersom han inte kommer bluffa typ någonsin här, så kan du utan oro lägga dina, vid det här laget, svaga AA och gå vidare till nästa hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är förmodligen exploaterbart att folda mot en höjning där. Om man ska gå efter GTO så tror även jag att man bör syna här. Min känsla är dock att det är sällan som folk floatar floppen och sedan vågar köra på med en höjning när vi återigen betar ut. Därför tar jag folden i det läget.

 

Jag är obalanserad and I like it :-)

 

Som sagt så ska vi knacka turn och slipper då famla i mörker både på turn och på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lektion 1 i hur man dödar sina Aces, se ursprungspost.

 

Pre vi bettar pre, ok

 

Flop vi C-bettar, ok eftersom vi får värde från ganska stor del av hans range, han kan floata, syna any pockets och kanske en del höga kort.

 

Turn vi bettar, fel eftersom vi knappast kan tro att vi får värde av annat än en väldigt lös spelare eller en Q. Dessutom öppnar vi upp oss för ett tufft beslut om att spela för stack mot en range som kan vara riktigt jävla snäv innan handen är över. Det finns miljarder skäl till att checksyna istället.

 

När vi väl bettat antar jag att vi gör det för att få värde och inte göra om vår hand till bluff, och när vi sen ser reraisen så är hans range så polariserad den kan bli, det är urbluffar eller en hand med Q. Problemet är att vi knappast är committade samt att det finns massvis med folk som inte ens har detta spelet i sig på denna nivån i turren. Detta borde göra det till en enkel fold.

 

Hittar vi nån form av monsterread är korrekta spelet syn och checksyn på river men då ska man veta att vi troligen kommer få spela för stacken. Och tar vi synen här måste vi ta synen på river eftersom folk som spelar så här galet utan Q kommer troligen skjuta ett skott till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lektion 1 i hur man dödar sina Aces, se ursprungspost

Mycket riktigt. :oops: :oops: :oops:

 

Hur som helst, jag synade alltså och potten landar på 5660. Rivern är en tegelsten, jag checkar och norrmannen bettar ut 5120 vilket lämnar honom med 1715 i stacken. Varför väljer han att spara en så här liten mängd chips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvekmacka på tidigare resonemang?

 

Ett C-bet efter flop är vad vilken spelare som helst skulle göra, särskillt mot en parad bräda. Därför säger en syn egentligen ingenting i detta läge.

 

Att följa upp med bet på turn ger dock en tydlig indikation om en stark hand, och först här anser jag att du kan avgöra vad din motståndare har att dölja.

 

Kanske ett något dyrt val. Men med AA heads-up efter flop. Och 120BB bakom i en multi-turre. Tycker helt klart att detta spel kvalificerar sig.

 

Ni som propagerar för check/syn kommer ha slaskat bort minst lika mycket när handen är över.

 

Raise - han har dig, eller är en komplett galning. FOLD!!!!!

 

Syn - resulterar i river-check, förutsatt att han inte har nötter.

 

Fold - gratulerar!

 

Ser faktiskt ditt spel som ganska klokt, förutsatt att vi glömmer synen på turn. Men jag kan vara ute på väldigt hal is:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket riktigt. :oops: :oops: :oops:

 

Hur som helst, jag synade alltså och potten landar på 5660. Rivern är en tegelsten, jag checkar och norrmannen bettar ut 5120 vilket lämnar honom med 1715 i stacken. Varför väljer han att spara en så här liten mängd chips?

 

För att han tycker det ser konstigt ut att betta större än pott men fattar inte att detta bet ser ännu konstigare ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvekmacka på tidigare resonemang?

 

Ett C-bet efter flop är vad vilken spelare som helst skulle göra, särskillt mot en parad bräda. Därför säger en syn egentligen ingenting i detta läge.

 

Att följa upp med bet på turn ger dock en tydlig indikation om en stark hand, och först här anser jag att du kan avgöra vad din motståndare har att dölja.

 

Kanske ett något dyrt val. Men med AA heads-up efter flop. Och 120BB bakom i en multi-turre. Tycker helt klart att detta spel kvalificerar sig.

 

Ni som propagerar för check/syn kommer ha slaskat bort minst lika mycket när handen är över.

 

Raise - han har dig, eller är en komplett galning. FOLD!!!!!

 

Syn - resulterar i river-check, förutsatt att han inte har nötter.

 

Fold - gratulerar!

 

Ser faktiskt ditt spel som ganska klokt, förutsatt att vi glömmer synen på turn. Men jag kan vara ute på väldigt hal is:)

 

Att vi har stor stack talar tvärtemot vad du tror om att INTE sätta sig i marginella situationer för större delen av stacken.

 

Jag tror du också du tänker fel kring vårt bet på turn, vi ska inte betala massa pengar för att få reda på var vi är utan vi ska maximera vinst de gånger han inte har Q och minimera förluster de gånger han har det. Samma summa som bettet kostar oss kostar synen på turn oss med den viktiga skillnad att han kan bluffa och värdebetta sämre händer, det kommer mindre frekvent hända de gånger vi leder ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är som ett litet barn på julafton, kan man få veta om du syna eller folda river :)

God jul på dig! :-D

 

Jag avslutade handen med att knipa ihop ögonen hårt, kvida högljutt, fälla några tårar och sedan klicka på syn (är jag den enda som synar här?), varpå norrmannen visar upp TT. :shock:

 

Var hans riverbet en bluff eller ett värdebet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God jul på dig! :-D

 

Jag avslutade handen med att knipa ihop ögonen hårt, kvida högljutt, fälla några tårar och sedan klicka på syn (är jag den enda som synar här?), varpå norrmannen visar upp TT. :shock:

 

Var hans riverbet en bluff eller ett värdebet???

 

Om han inte e helt trög så borde det va bluff, skulle du syna med nåt sämre på turn?

 

Hur gick det i resten av turneringen, hyfsat bigstack...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick bra till en början, kom upp till ungefär 35k, men sedan vände det - jag tappade bl.a. halva stacken då mina KK inte stod sig mot QQ - och jag åkte ut på typ 500:e plats av 1022 deltagare. Startstackarna på 333 bb var för övrigt de djupaste jag någonsin har stött på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...