Gå till innehåll

Justera från 100bb till 200bb


Anref

Recommended Posts

Hej, spelar på svenska spel just nu och blir inte klok på nåt, hur ska jag justera mitt heads upp spel från 100bb till 200bb, jag är en van 100bb spelare och köper alltid in mig för 100bb på svenska spel och väldigt ofta blir det så att jag dubblar relativt snabbt mot någon 200bb fi, men sedan börjar det, jag klarar inte av att anpassa mig till 200bb för jag vet inte hur jag ska tillämpa mitt spel till det, och det slutar ganska ofta med att jag tappar halva eller hela inköpet..

 

Vad bör man tänka på när man spelar deep stack vs deep stack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buuuut Whyyyyy

 

200bb spel gör din 3b/4b värderange smalare -> hela din range inkl bluffar blir smalare om du vill vara någorlunda balanserad.

 

OT: amagad, pos blir viktigare. Du har mer utrymme post så du kan ha lite skojiga linjer som typ att c/r bluffa turn utan vara commitad och lite sådär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200bb spel gör din 3b/4b värderange smalare -> hela din range inkl bluffar blir smalare om du vill vara någorlunda balanserad.

 

OT: amagad, pos blir viktigare. Du har mer utrymme post så du kan ha lite skojiga linjer som typ att c/r bluffa turn utan vara commitad och lite sådär

jag 3 och 4betar bredare 200bb, man behöver ju inte stacka bara för man 3betat utan det är myyyys att syna 4bets =)'

 

är dock back på hu så kanske ska hålla käften

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200bb spel gör din 3b/4b värderange smalare -> hela din range inkl bluffar blir smalare om du vill vara någorlunda balanserad.

 

OT: amagad, pos blir viktigare. Du har mer utrymme post så du kan ha lite skojiga linjer som typ att c/r bluffa turn utan vara commitad och lite sådär

 

Summa Summarum. 3betta som om det inte finns någon morgondag och balja alla gator så vinner du, ezy game sas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker detta var oerhört jobbigt, varför kan inte svs ha 100bb bord som alla andra? Jag är mycket bättre på det, det kan jag iaf plussa på, men detta är tamejfan helt omöjligt, man kan ju sitta 2 timmar mot samma motståndare utan o stacka varandra en enda gång, liksom hur kul är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Varför köper du inte in för 100 bb om du är bättre på det? Sen quittar du bara om ni blir väldigt djupa.

 

Känns ju hyffsat kul o hitnrunna hela dagarna ^^

 

Nä har dragit slutsatsen till att om man ska lira 100bb HU ska man inte hålla sig på svenska spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...