Gå till innehåll

Ghosting


HataSKV

Recommended Posts

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

förmodligen inte klassat som otillåtet mtp att det är svårspårat, men det ger nästan garanterat dålig karma : )

 

Jo men när dom gör det uppenbart borde dom ju straffas. :twisted: Helt plötsligt börjar en rysk jävla jättetomte 5-beta och floata osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nonsens. Finns inget i T&C om det eftersom bevisningsgraden är så svår.

 

Låter dig bevisa motsatsen om jag nu skulle ha fel.

 

FTP T&C.

 

10.2. COLLUSION

 

Collusion between players by sharing hole cards or by other methods, including chip dumping or talking about a hand before action is completed, is strictly forbidden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast collusion måste väl ändå innebära att båda spelarna är med i samma spel?
Nej. Du och endast du ska avgöra hur din hand ska spelas. Under handens gång får du inte be din polare om råd. Att det sen är löjligt uppenbart att det händer hela tiden och att det är när omöjligt att bevisa, har inte med saken att göra.

 

*edit* Jämför med en lajvsituation där du spelar en hand och din poalre kommer förbi. Tror du att bordet protesterar om du ber din polare kolla dina kort och viska i ditt öra hur du ska agera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast collusion måste väl ändå innebära att båda spelarna är med i samma spel?

 

Collusion.

 

Collusion is an agreement between two or more persons, sometimes illegal and therefore secretive, to limit open competition by deceiving, misleading, or defrauding others of their legal rights, or to obtain an objective forbidden by law typically by defrauding or gaining an unfair advantage
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men när dom gör det uppenbart borde dom ju straffas. :twisted: Helt plötsligt börjar en rysk jävla jättetomte 5-beta och floata osv

 

Tomtar brukar floata, all the time och hela tiden. Även kallad synbluffen.

Min flickvän bluffsynade ner mig på rivern en gång, och förstod inte varför jag skrattade.

Det blev inget den kvällen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är alltså coachning indirekt förbjudet också? ;-)

 

Livecoachning är definitivt förbjudet, coachning offline kan ju snarare jämföras med att man diskuterar poker vilket knappast kan vara straffbart.

 

Sen att det förekommer i galet stor utsträckning och är oerhört svårbevisat är en annan sak. Finns det nån som har grindkväll som inte tagit hjälp av nån i nån situation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DP, collusion är inte samma sak, oavsett vad Wikipedia säger att ordet rent generellt sett innebär. I poker är collusion något som sker mellan två eller flera spelare i samma spel. Att dra upp Wikipedias generella definition är som att försöka vinna en diskussion genom att utifrån etymologiska argument omdefinera centrala begrepp i diskussionen.

 

"Det var inte taskigt att kalla henne kärring, för kärring är en avledning av 'någon man har kär', så det var en komplimang jag gav henne." (1)

 

Därmed inte sagt att ghosting är OK bara för att det inte är collusion, men det är inte collusion.

___

(1) Populärt etymologiskt argument. Emellertid är det (förutom att vara ett dåligt argument) fel, för kärring är inte alls en avledning av 'någon man har kär'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att tillföra nåt till diskussionen: Är det OK att kompis B spelar på kompis A's konto?

 

Fake edit: Till apostrofen efter "A" var jag nödd och tvungen. Ett kolon funkar inte, för kolon följt av "s" blir en smiley. Utan skiljetecken blir det "kompis As".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DP, collusion är inte samma sak...

 

Jag kan citera det jag klippte från FTPs T&C igen.

 

10.2. COLLUSION

 

Collusion between players by sharing hole cards or by other methods, including chip dumping or talking about a hand before action is completed, is strictly forbidden.

 

Alltså, FTP anser att man gör sig skyldig till collusion om man pratar om en hand innan den är färdigspelad. Eftersom det är FTPs regelverk som diskuteras påstår jag att man alltså för tillfället har fullkomligt rätt om man kallar det för collusion om någon hjälper en med taktik i en hand, även om din eller resten av pokercommunityns definition är en annan.

 

Du är givetvis välkommen att påtala för FTP att de har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan citera det jag klippte från FTPs T&C igen.

 

 

 

Alltså, FTP anser att man gör sig skyldig till collusion om man pratar om en hand innan den är färdigspelad. Eftersom det är FTPs regelverk som diskuteras påstår jag att man alltså för tillfället har fullkomligt rätt om man kallar det för collusion om någon hjälper en med taktik i en hand, även om din eller resten av pokercommunityns definition är en annan.

 

Du är givetvis välkommen att påtala för FTP att de har fel.

 

 

Collusion between players...

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...