Gå till innehåll

$55 MiniFTOPS Shootout


eschmanCAT

Recommended Posts

$25/$50 No-Limit Hold'em (8 handed)

 

Known players:

[tg]BB$2420.00:///////;UTG2 (Hero)$3120.00:///////;MP1$3400.00:///////;MP2$3185.00:///////;MP3$2085.00:///////;CO$6360.00:///////;BU$2940.00:///////;SB$3490.00:///////;[/tg]

 

Preflop: Hero is UTG2 with A:c, J:c.

Hero raises to $100.00, 6 folds, BB calls $50.00.

 

Flop: ($225) J:d, 5:c, 3:d (2 players)

BB checks, Hero bets $150.00, BB raises to $350.00, Hero calls $200.00.

 

Turn: ($925) 6:s (2 players)

BB bets $600.00, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

 

Final Pot: $925.

 

Jag tror mitt misstag i handen är att inte 3b/folda floppen? Mitt b/c alternativ känns som att det lätt kan bli en gissningshand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ordagrant att jag inte gillade b/c, utan skulle föredragit en 3b och folda versus 4b, men trycka turn vid call.

 

Ser inte heller någon som helst likhet med Elders hand.

 

Enligt mig är inte TPTK fistbump get it in i en $55, där de flesta faktiskt kunde spela.

 

Tror sällan att han tar den här linjen med KJ/QJ. Snarare med ett combodrag, 53 eller set. Möjligen en slowad QQ-AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konsensus verkar att pengarna ska in och du är feg

 

Edit: Noten påverkar ju... men ingen visste om det när de skrev sina inlägg

 

Edit2: Svårt att tro nått du säger när du ändrar din story varteftersom

 

Edit3: Låter som du gör vad som helst för att försvara ditt spel och vägrar ta emot kritik, då kan du skita i att posta dina händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit3: Låter som du gör vad som helst för att försvara ditt spel och vägrar ta emot kritik, då kan du skita i att posta dina händer:

 

Ska tänka på detta i fortsättningen. Har en tendens att äska mina egna spel, vilket leder till att dom postas här för folk som faktiskt kan bedömma dessa kan säga vad dom tycker, och när jag väl får höra att dom är värdelösa blir jag piiiiisst.

 

Så nötspelet här, mot en unknown, hade varit b/r/c flopp? Alternativt b/r. Push de flesta turns?

 

Faktumet att det är en shoutoout får jag anta ändrar lite också, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ-AA borde han 3-betat pre. Set är väl tveksamt om han slår om på den relativt "torra" floppen. Tror han väntar med det till turn. Känns väl som han kan göra det med luft många ggr och ta hem den där. När han nu får syn så får han väl prova ett skott till.

 

Jag hade skeppat alla dagar i veckan, men sen kan ni ju också läsa min signatur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så nötspelet här, mot en unknown, hade varit b/r/c flopp? Alternativt b/r. Push de flesta turns?

 

Faktumet att det är en shoutoout får jag anta ändrar lite också, eller?

 

Visst kan man kallsyna flop och få in det turn, kan kanske ge värde av sämre händer som han inte är commitad med på flop. Men få in det flop eller turn, what ever. Men lägg aldrig någonsin, speciellt i en shootout.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...