Gå till innehåll

Fördelar/nackdelar att spela på SVS, vi tar även upp rake frågan här


Anref

Recommended Posts

Hej, sitter lite trött här och ska sova men kom på att jag måste göra denna tråden först, kanske blir lite snurrigt men men, here it comes.

 

Hur funkar det egentligen att spela hos svenska spel jämfört med andra t ex EU baserade pokersajter med "enorma" rakeback fuffens och liknande?

Vad anser vi vara mest EV+ ?

Svenska spel "skryter" ju om att erbjuda lägre rake än sina konkurrenter, men är detta verkligen sant? kan vi klargöra det en gång för alla?

Här har vi lista där forumets professorer kan lösa och klura lite.

http://svenskaspel.se/?pageid=/poker/spelinformation/rake

 

Sen ur en psykologisk synpunkt, om det nu låt oss säga är 50% lägre rake än övriga pokersajter, kan iaf jag tycka känslan att få en klumpsumma på 5000:- i månadsskiftet utbetalt istället för att spara några öre i varje pott istället, har jag rätt eller fel?

 

Låt för och nackdelar snacket gå runt i all evighet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cappen på rejken är lika hög på SvS som på andra sajter så rejken är absolut inte 50% lägre. Det enklaste är väl om folk på olika nivåer kollar i HEM vad de rejkat i bb/100 på olika nivåer och sajter. Jag skulle gärna se det.

 

Den psykologiska aspekten är en icke-fråga imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marknadsledande pokerstars/fulltilt cappar HU på $0.5 (~3.2sek)

svs cappar hu-bord på 5 sek.

party/ongame/ipoker $1 (~6.3 sek)

b2b €0.75 (~6.7 sek)

prima €1 (~9 sek)

 

med reservation för att jag inte kollat om nån av sidorna ändrat sig det senaste...

 

spela inte på prima imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har rakeat 30k jämt på 130k händer på 5/10 svs om någon är nyfiken, spelar typ 30/25/7.

 

 

Fördelar med svs är spelarna och att det inte är nåt meck med uttag etc och pålitliga.

 

Nackdelen är att klienten suger tredje gradens anus. Ryser vid tanken på hanteringen av instabil uppkoppling *brrrr*.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cappen på rejken är lika hög på SvS som på andra sajter så rejken är absolut inte 50% lägre. Det enklaste är väl om folk på olika nivåer kollar i HEM vad de rejkat i bb/100 på olika nivåer och sajter. Jag skulle gärna se det.

 

Den psykologiska aspekten är en icke-fråga imo.

 

Så du menar att 3$ som är cappen på de flesta är lika mycket som 15kr? Sött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en mindre förstående som inte vet vad CAP och alla dessa ord betyder, någon som har lust att definera dom åt mig?

 

Vore tacksam.

 

Vart jag ska spela HU Cash game för minst "utgifter" isf?

 

googlade lite nu och det jag tror jag kom fram till var att cap är alltså max raken per hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att 3$ som är cappen på de flesta är lika mycket som 15kr? Sött.

 

USD/SEK -0,0103 SEK 6,3187 SEK 18:45

3 dollar = 19 kr, vilket är lägre än SvS maxrejk på 20 kr.

 

SvS är jättebra för folk som spelar "microlimit" där man inte når upp i högre rejk än typ 6 kr / 1 dollar, men jättedåligt för alla som spelar högt och alla som spelar turneringar (loyalitetsprogramsmässigt alltså, sedan kan det finnas värde pga fiskar, det är en annan fråga).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...
3 dollar = 19 kr, vilket är lägre än SvS maxrejk på 20 kr.

 

SvS är jättebra för folk som spelar "microlimit" där man inte når upp i högre rejk än typ 6 kr / 1 dollar, men jättedåligt för alla som spelar högt och alla som spelar turneringar (loyalitetsprogramsmässigt alltså, sedan kan det finnas värde pga fiskar, det är en annan fråga).

 

Fårstår inte alls hur du resonerar där, det är ju tvärt om. På högre nivåer når du capen mycket oftare och rakar därmed mindre när potten är över 600.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fårstår inte alls hur du resonerar där, det är ju tvärt om. På högre nivåer når du capen mycket oftare och rakar därmed mindre när potten är över 600.

 

Intressant när folk slänger sig in i trådar som var aktuella för nästan 4 år sedan. :roll:

 

Hur hittar man ens på dom? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...