Gå till innehåll

Bein börjar från $0


Bein

Recommended Posts

Japp så var det dags att göra en dagbok för mig då, Kommer börja från $0 och försöka fixa cash från freeroles kommer slänga in nån HH här och där men inte så mycket förens jag börjat tjänat upp till några dollar iaf. Kommer mest vara resultat i den här dagboken då jag är en rätt kass skrivare. om jag orkar kommer jag även skriva in resultaten från home games.

 

Som spelare tror jag att jag är en vinnande spelare, dock väldigt marginelt största vinsten är inte mer än 300 och största förlusten på ungefär hälften så det är inga stora pengar ni kan förvänta er, Min spelstil är rätt svår att förklara då jag är rätt bra på att växla tempo men som mest spelar jag ett halvlöst aggresivt spel. Min styrka som spelare är nog att jag kan läsa spelare hyfsat bra och svagheten är nog disciplinen och att jag har väldigt svårt att lägga en hand på river.

 

Första frirullen jag lirar lirar jag just nu på den rätt mediokra sidan truemoney games och det ska väll inte vara något problem att vinna iaf 1 dollar som jag sedan kan använda i en MTT turnering

 

Betalning, $50

Betalda, 27

Anmälda, 219

 

Kommentera gärna annars får jag nog ingen motivation att skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plats,47

Vinst, $0

 

Summering - Hade en grym outur turneringen igenom, Fick väldigt sälan händer det jag levde på var en dubbling i början med floppad stege med 67s.

Satt och snodde blindsen lite då och då och var uppe i 5k när

jag plockar upp AA, Höjer 3bb och 2st går all in. Blixtsyn från mig

 

Fi 1(6000)9Qs

Fi 2(4000)99

Bein(5000)AA

 

Tänker att det är väldigt säkert då det bara finns 1 9a kvar

 

Flop K:heart: 2:heart: 8:club:

 

Kollar villken plats jag kommer liga på efter poten (2a)

 

Turn 10:spade:

 

Känns så otorligt skönt slipper bli utrdragen mot lägre pockets som jämmt[/i]

 

River 9:spade:

 

Japp där kom den trodde jag var ur men insåg att jag iaf hade 2k kvar tack vare sido poten

 

Nästa hand går jag all in med A6 för jag måste försöka dubbla då blindsen är 300/600 och ant 50. Och får syn av A3 som sätter färgen på flopen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips skriv kolon istället för streck, ser ut som minustecken o tolkas lätt fel framför siffror :)

Använd sedan: :club::diamond::heart::spade: istället för bokstäver, dom hittar du till vänster bland smiliesen så blir det fina bilder istället :)

 

tack för tipsen! Fixat nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer antagligen bli rätt växlande aktivitet på den här dagboken. Ni får dessutom gärna tippsa om bra och lätta frirullar som jag kan plocka nån dollar på. Tänkte lira en till på Truemoneygames nu om 15minuter innan jag ska dra ut på fest :) eventuellt även 1600 på ladbrokes

 

Truemoneygames

Betalning, $50

Betalda, 27

Anmälda, 250

Tid, 15.15

Nick, Bein

 

Ladbrokes

Betalning, $200

Betalda 20

Anmälda Ca 2500(brukar de bli)

Tid, 16.00

Nick, Beinzor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat

Plats, 103

Vinst, $0

Kommentar, Tyckte jag spelade väldigt bra poker fast jag spelade inte en enda hand de första 25 minuterna och när jag väll började spela så missade jag flopparna jämmt. Blev mer eller mindre tvingad att gå all in på en flopp där jag hade Flush+Straight drag men träffade inget och han vinner på en fin triss i 10or

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp bakfull som in i helvete(fråga inte vad jag gör uppe nu) och mår väldigt dåligt och kommer antagligen spela 1 miljard frirullar idag men har väldigt föga förhoppningar om ITM här är dom jag ska lira till att börja med

 

Truemoneygames

Tid, 11.15

Betalning, $50

Betalda, 27

Anmälda, 250

Nick, Bein

 

 

Nobel poker

Tid, 11.00

Betalning, $100

Betalda, 80

Anmälda. 500

Nick, Bein

 

Absolute poker

Tid, 10.15

Betalning, $50

Betalda, 18

Anmälda, 1500

Nick, Bein

 

Tid, 10.45

Betalning, $50

Betalda, 18

Anmälda, 1500

Nick, Bein

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla turneringar gick väldigt dåligt då jag har alldeles för ont i huvudet för poker, Ska försöka med ett mer seriöst försök ikväll. Ska även senare ikväll sätta upp lite mål hur mkt pengar jag ska tjäna i veckan osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Freerolls är väl ett ok sätt att lära sig spela poker, men tänk på att inget är gratis i livet, de kostar nämligen tid. Från Absolute är en sådan värd: $50/1500=25öre! Jag tycker man kan bygga sin rulle med ett startkapital från jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske inte är villiga att riskera något och dessutom kanske man inte bara spelar poker för pengarnas skull utan även för utmaningsen och nöjets skull

 

Absolut! Det var inte tänkt som kritik, bara tips om att bygga rulle. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra sätt att inte riskera något är om man kan avsätta $400 i ett par veckor, dvs att man sätter in dessa på pacific för att få bonusen på $100. Den bonusen kommer direkt in på kontot och du kan ta ut de $400 du satte in dagen efter och sedan spela för bonusen och det är ju riskfritt (förrutom växlingskursen + att det tar ca 2 veckor att få tillbaks pengarna till kontot).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske inte är villiga att riskera något och dessutom kanske man inte bara spelar poker för pengarnas skull utan även för utmaningsen och nöjets skull

 

Absolut! Det var inte tänkt som kritik, bara tips om att bygga rulle. Lycka till!

 

hehe :) lugnt men det viktigaste med pokern är inte att jag får rullen utan att jag aldrig riskerar förlora några stora pengar och framförallt att jag har roligt. kommer inte göra någon insätning! Ni för gärna tippsa om störa freeroles också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte är det omöjligt i alla fall! :)

 

Var tvungen att casha ut för ett tag sen och har lirat från $0 till $50 enbart på freerolls och $1-MTT. Det tog bara två veckor dessutom! ...med lite flyt naturligtvis. Lirade upp till ~$10 på frirullarna som blev inköp till $1-MTT, och tog hem $40(1:a) på andra försöket, utan rebuy(det var unlimited rebuys 1:a timmen då) eller add-on. Jag sade med "lite" flyt... :D

 

Men freerollsen på Multipoker kan jag rekommendera i alla fall, tycker de är jäkligt mjuka. Dessutom ganska bra värde om man har väldigt ödmjuka ambitioner. :) Brukar vara runt 900 spelare, men det kanske är 600 som verkligen spelar. Väldigt modesta priser($22 för vinst ner till $1 på finalbord), men man kan skrapa ihop till inköp till $1-turneringarna som jag tycker är riktigt skapligt värde i, speciellt om man kan lira så att man slipper göra rebuy el. addon. Kanske inte korrekt i teoretisk synvinkel, men prispölen kan vara tredubbel gentemot freezout, så om man kan komma i pengarna så kan man tre-fyrdubbla sitt inköp, mot om man slaskade in tre rebuys och en add-on så går man back även om man hamnar ITM. Det känns knepigt enligt mig, så jag skippar(oftast) det... även om man säkert minskar sina chanser att nå finalbord förmodligen ganska mycket. Men vi vänder ju på korvörena här så man får ju försöka minimera riskerna och kapitalet på spel här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vann en Expekt Frirulle på 10000 man exakt,

tyvärr var det bara $1000 pricepool

och ettan tvåan och trean fick samma jävla pris,

 

en turnering ed pokerbowl garanti $200+$20 buy in

blev så jävla sne när jag ville åka ut som fyra och

fick R-R tvåpar.. Vann hela skiten istället..

 

Fyran fick $130.

 

Det var ju lite kul att gå all in med 500 marker med 23 off och QQ synar och jag får kåk och sedan vinna med tio miljoner, dags för dig att ta ett försök iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blir det 2 Freeroles före fotbollen eventuellt om de går bra under fotbollen också :) dessa 2 tours blir det -

 

Truemoneygames

Tid, 15,15

Betalning, $50

Betalda, 27

Anmälda, 350

Nick, Bein

 

Ladbrokes

Tid, 16,00

Betalning, $200

Betalda, 20

Anmälda, 2000gissar jag på

Nick, Bein

 

Truemoney games turneringarna är väldigt enkla och jag har varit nära pengarna varje gång men blivit utdragen. lite tråkigt att det inte någon paus efter 1h men det är bara att springa iväg efter bb endå :) Blir det mer än 3k anmälda på ladbrokes så dissar jag nog den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...