Gå till innehåll

Tennisstatistik


Recommended Posts

Söker gamla matchresultat. Hittar massor av siter som listar vunna sets och games, men jag vill ha full detaljrikedom och alltså se vilken ställningen var i varje game. Nån som känner till en statsida med den infon?

 

Ring Björn Hellberg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker gamla matchresultat. Hittar massor av siter som listar vunna sets och games, men jag vill ha full detaljrikedom och alltså se vilken ställningen var i varje game. Nån som känner till en statsida med den infon?

Skulle bli väldigt förvånad om du hittar mer än matchresultat någonstans. När jag skapade min site (http://www.tennisfacts.com som numera är extremt vilande) fanns det inte ens en site som på ett enkelt sätt summerade spelares resultat vilket det tog några år innan ATP fixade. Stevegtennis.com är fortfarande den bästa sidan för historiska resultat även om tennis.matchstat.com gör det mycket bättre om man vill ha på spelarnivå men att få det beskrivet på den nivå du föreslår kan jag omöjligen tänka mig att finns eftersom inte ens ATP eller ITF själva lär lagra den typen av data för Grand Slams och för övriga aktörer vore det extremt dyrt att göra liknande grej för det lilla fåtalet som kan beröras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ska ni ha. Nä, verkar inte som att det jag vill ha finns nånstans. Japps, jag vill alltså ha som en "HH" över hela matchen, alltså hela sekvensen 15-0, 30-0, 30-15, 40-15 game, etc. Verkar som jag får nöja mig med sets och antal vunna games i respektive set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det började bara noteras officiellt på grand slams för några år sedan, och på masters helt nyligen. Nu när det går att få live scores från snart sagt vilken turnering som helst är det väl bara en tidsfråga innan infon dyker upp i databaser, men inte heller då lär det gå att få fram historisk data.

 

Hoppas, hoppas. Men var hittar du dessa officiella records från inte så långt tillbaks då? Sökt men inte funnit.

 

Får man fråga vad det ska användas till? :)

 

Jobbar på ett rankingsystem som ska vara ett stöd för sports betting. Det ska (förhoppningsvis) vara bättre och mer verklighetstroget än befintliga system genom att det fokuserar på några faktorer som folk ofta inte tänker på i sina ranking- och statistiksystem (tror jag, vet ju inte hur alla andra gör i sina hemliga vråer). Mer säger jag inte. :mrgreen:

 

Troligen blir det som oftast när jag gör såna här projekt, dvs ingenting av själva projektet men en massa roliga och nyttiga lärdomar på vägen - i detta fall lite om databashantering, statistik och tennis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tänkta system funkar utan denna detaljrikedom, men inte lika bra. Tvivlar på att jag får edge (vilket redan från början var en longshot).

 

Edit: Back to trav, kanske. Men där är ju oddsen så crappiga. Finns svenskt trav på nån vettig site? (oddsbörs kanske?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...
Oncourt.info

 

Här hittar ni vad ni söker. Stats per boll går att få fram. Kostar ca 400pix/år.

Har använt det själv i 2 år och det funkar klockrent. Otroligt djup i det.

 

Bumpar denna gamla tråd, för jag är igång med detta igen. Salesma, om du ser detta: Har oncourt nån databas som man kan få tillgång till med egna sökningar, eller kan man bara browsa i själva programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte windows så kan inte kolla. Men verkar ju som att den där OnCourt använder en accessdatabas som ligger lokalt på datorn efter att du har installerat. Detta baserat på gamla forumtrådar om du googlar "OnCourt database". Så kanske inte ens säker att du behöver pröjsa för kalaset :) men du får ju så klart i så fall skriva egna databasfrågor och själv lista ut vilka tabeller/kolumnnamn som representerar vad.

 

Tvivlar på att databasen skulle ligga i molnet, men om den skulle göra så kan du noga sniffa hem deras API-frågor med Charles Proxy / Whire Shark och sedan scrapea med egna script.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för detta svar. Antar att man kan tänka sig att pröjsa för kalaset om det innebär att man på ett hederligt sätt kan få en lokal databas. Men det får avvakta. Sitter just nu och jobbar på en egen databas med matchstatistik från 2000 till idag. Inte samma djup, men har hittat en hel del iaf.

 

Devalanteriel: Tack! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...