Gå till innehåll

Snälla ge mig råd för att leva livet utanför SVS......


jurgent

Recommended Posts

Hejsan allihopa! är väl mycket av den tråkiga sidan av pokern som detta kommer att handla om, men jag vill faktiskt dela med mig så gott det går, och gärna få lite tips om hur jag ska ta mig tillväga för ett fortsatt liv som man vill leva.

Det är säkert många här som sett mig spela på svs, 5-10 till 100-200 PLO, bara av att höra nivå skillnader förstår ni kanske att jag har lite problem :)...

Sen Januari 2010 har jag lyckats vinna ihopa och lagt undan 300k på banken, men pengarna har egentligen bara haft ett riktigt syfte, in och ut på svenskaspel hela tiden... jag har dock lyckats unna mig några resa, och kunnat betala min boende avgift för 2 terminer( går på folkhögskola i sthlm ) men jag har nu lyckats backa en 150 k senaste 2 månaderna och jag är verkligen inne i en dålig period...

hursom hellst... jag har aldrig lyckats hålla en rulle mer än 2 veckor, jag sätter in och tar ut hela tiden, jag kan aldrig ta ut hela beloppet på pokerkontot, jag vet att jag till 100 % har fel tankesätt kring poker, men det hela är så sjukt svårt.... Jag menar, jag har ju vunnit pengar, och har ca 110 k kvar... alla andra studenter här lever ju enbart på csn. Men jag skulle ändå alla dagar i veckan hellre vara i deras sits, för dem har inte ätit av denna kaka som jag har... jag har alltid detta suget av kakan(pokern) eller visst kan man hålla i det 1-2 veckor, men det slutar alltid med att man kör in pengar. och jag tror om jag inte gör något åt allt snart så kommer jag snart både ha förlorat allt och lite till.... men om några dagar kommer hjärnan tänka annorlunda igen, och säga , 3-4k är ju inget om du sätter in, det har du råd att förlora.... Visst så har jag råd med det just nu , men det brukar aldrig sluta med 3-4 k, utan jag tömmer allt som jag kan sätta in från swedbank.. har spärrat mig själv ganska bra genom att ha den större summan på Avanza bank, där överföringen tar 1 dag. Spelmässigt med pokern så kan jag det ganska väl, jag är ingen tilt master.. har säkert några luckor.... men alla som läser det här vet också att PLO är svängit osv.. jag vet ju att jag är en problem spelare men jag har ju vunnit endel, ( fort pluss) men visst, hade man inte spelat alls hade man säkert haft mer pengar ändå, för man hade väl jobbat kanske... senaste veckan har jag satt in säkert 35 k och det suger sjukt mycket, det ger mig faktiskt kraftig ångest... speciellt samma dag som jag förlorat.

Det är sjukt att man inte ens vill leva efter en sån kväll, jag har liksom flickvän, går i skolan här och har ett antal kompisar man har kul med.

eftersom jag har kunnat haft pengar liggandet på Avanza utan att sätta in o spela ngt på ca2-3 veckor så tror jag inte att jag är spelberoende, jag tänker inte på spel hela tiden och jag ljuger inte för andra om spel.... Men när jag väl spelar så missbrukar jag det brutalt tror jag. bankrulle spel har man ju försökt otroligt många ggr men det slutar ofta på de högre borden, och visst har man lyckats där men man är ju farligt ute var gång känner jag.. Alltså jag vet att jag skriver rätt dåligt osv och kanske inte ger ngn helhets bild ordentligt men ni som läst kan väl skriva ngt i syfte med att hjälpa mig. Jag är nog en ganska ångestfull kille på 21 år med en möjligen mkt liten social störning.. men ändå inte haha.. tack o hej, svarar självfallet på inlägg..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har din enterknapp gått sönder?

 

Utöver det förstår jag inte vad du är ute efter, vill du ha tips på br-managment eller råd för att sluta helt?

 

+2

 

SVS är väl en av de få siter där man kan spärra sig själv och sätta caps på hur mycket/länge man får spela. Om jag var dig så skulle jag testa en vecka utan poker och se hur det känns, för det låter ju inte riktigt på dig som att du vill sluta helt? Testa en vecka utan och känn skillnaden och ta sen ett beslut.

 

PS. Läste bara 75%, kan inte läsa block med dåligt skriven text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr låter det som att du saknar ett par viktiga grundstenar för att klara av att leva med pokern. Så då är väl valet helt enkelt att leva utan poker? Skit i det helt enkelt, gör något annat. Typ träna eller fokusera på skolan. Att göra något annat som inte kostar pengar är väl att föredra.

 

Ett tips är att inte hitta på ursäkter för sitt beteende. "Det har jag råd att förlora" borde inte vara ett bra sätt att tänka. Tänk istället vad du skulle kunna göra för dom pengarna, innan du sätter in dom. D et kanske räcker för att du inte ska vilja sätta in dom.

 

Mitt bästa tips är förmodligen att snacka med din flickvän. Hon måste ju märka att du inte mår bra. Säg till henne som det är och fråga vad hon tycker.

 

Hoppas det löser sig för dig!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med tanke på de risiga personliga kvaliteter du beskriver dig själv med så tror jag du skall acceptera möjligheten att anledningen du är plus är ett evigt martingalande med medrigg när det kommer till PLO'ns fina varians.

 

Njut av degen du vann ihop, gör något annat. inte många 21 åringar som kan sitta med 100k på banken och mysa. Plugga, fokusera på vänner och tjej. Fixa lägenhet o köp en baller tv/surround och börja spela tv-spel istället. Lovar att när du väl avvänjt dig kommer du må så jävulskt bra.

 

GL.

 

 

edit: in b4 "sitt mot mig på xxx/xxx!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns faktiskt som svaret på vad du bör göra är ganska enkelt och uppenbart. Frågan är väl om du har diciplinen att göra det.

 

Du har en högst oroväckande relation till spel. Att du för tillfället ligger plus har ingenting att göra med om du kan hantera poker eller inte. Min bedömning utifrån din post är du inte kan det.

 

Det förnuftigaste och bästa du kan göra är att glömma förlusterna, glädjas åt de 100k du har på banken och sen sluta spela poker. Om inte för alltid, så i alla fall för en något längre period där jag skulle rekomendera minst 6 månader.

 

Spelandet får dig att må dåligt, du kan inte kontrollera ditt pengaflöde som du önskar och du känner ju uppenbarligen själv att du är "illa ute". Riskerna är alltså väldigt stora att ditt spelande eskalerar och försätter dig i en situation som blir oerhört problematisk och som riskerar att få förödande konsekvenser för dig, din ekonomi och ditt förhållande med flickvän, familj och vänner.

 

Klarar du inte av att sluta på egen hand är det kanske dags att initiera en närstående som kan vara ett stöd.

 

 

Lycka till!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag formulerar texten som ett helvete... men det är inte meningen att det ska vara någon bra text, utan det kommer direkt från huvudet och det handlar om något jobbigt som jag vill ha hjälp med. Det handlar nog mycket om hur mycket disciplin jag har för att klara av att leva utan pokern... Men eftersom jag vet vad allt handlar om och jag vet att jag missköter det borde det inte finnas några alternativ.. vissa är inte gjorda för pokern helt enkelt!

såhär enkelt låter det idag, om några dagar så är det säkert annorlunda:( .

För de som undrar efter mina nick så har jag några olika. Men ni kan visst få höra om ni vill, skriv gärna PM så kan man snacka mer om allt där.

vill ha tillbaka livet när man jobbade i trädgården hemma och tjänade 20 kr / timmen och var nöjd!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill ha ett vattensäkert tips som gör att du trots vad du än får för dig i framtiden inte kommer kunna spela poker på SvS?

 

Det fungerar inte så. Du skriver tom. att du har har flera konton så att stänga av dig på sajten låter inte så lyckat. Jag tror som redan nämnts i tråden att det bästa är att du envolverad någon bekant till dig i detta projekt och lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Jag tycker att du inser ditt problem själv och det är ju det absolut största steget till ett mer anpassat liv. Genom att varje gång du känner suget eller är dum nog att gå in o sätta dig o spela bort värderliga pengar så går du tillbaka till denna tråd som du själv postat och i lugn o ro läser igenom dina brister och din vilja till ett mer anpassat liv. Självdistans är svaret på det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du inser ditt problem själv och det är ju det absolut största steget till ett mer anpassat liv. Genom att varje gång du känner suget eller är dum nog att gå in o sätta dig o spela bort värderliga pengar så går du tillbaka till denna tråd som du själv postat och i lugn o ro läser igenom dina brister och din vilja till ett mer anpassat liv. Självdistans är svaret på det mesta.

 

Snygg bump. Vore kul med en uppdatering från ts!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan sluta spela poker så kan du ju ändra från cashspel till turneringar.

När du tror att suget efter snabba cash avtagit så kan du börja lira $0.10 -0.25 cashgame. Klarar du inte av att plusa 3 dagar i rad på lägsta borden saknar du tålamod och kontroll av impulser som sätter dig all in i situationer när du vet att du är slage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan sluta spela poker så kan du ju ändra från cashspel till turneringar.

När du tror att suget efter snabba cash avtagit så kan du börja lira $0.10 -0.25 cashgame. Klarar du inte av att plusa 3 dagar i rad på lägsta borden saknar du tålamod och kontroll av impulser som sätter dig all in i situationer när du vet att du är slage.

 

helt rätt. Ja tycker dock han borde säga hej då till pokern föralltid då det är ett problem för honom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...