Gå till innehåll

NLT - Osäker syn efter omslag.


busen

Recommended Posts

Bordstämning: Väldigt aggressivt och löst spel.

Jag: Raisar preflop med PP / AQ, AK, QK. Spelar postflop aggressivt med potbet på nästan alla floppar jag pre-raisat.

Fi: Har inte gjort några märkvärdiga spel. Vet i princip inget om hnm. Hyffsat tight post-flop dock och har inte slowplayat någon träff so far.

 

 

Game # 87097120 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Torremolinos"

Game ended 2005-06-23 18:21:38 UTC

 

Players:

antonio3 (EUR 51,50 in seat 1)

mr_monster (EUR 31,50 in seat 2)

gabriel69 (EUR 77,10 in seat 3)

nitrox1 (EUR 133,35 in seat 4)

db1 (EUR 43,75 in seat 5)

tengen (EUR 99,18 in seat 6)

 

Dealer: antonio3

Small Blind: mr_monster (0,50)

Big Blind: gabriel69 (1,00)

 

tengen was dealt: Q:club: - K:heart: Enligt min lösa preflop-image raisar jag här, standardhöjning 4BB

 

nitrox1 Fold

db1 Fold

tengen Raise (4,00)

antonio3 Call (4,00) Callingstation

mr_monster Fold

gabriel69 Call (3,00) Kan ha vad som helst

 

Flop 4:spade: - J:club: - T:heart:

 

Ingen träff, dock överkort samt en inside-out och rainbow-flop. Enligt tidigare spel, raise preflop, så även raise ~potbett postflop. 8 fall av 10 får jag potten redan här.

 

gabriel69 Check

tengen Bet (10,00)

antonio3 Fold

gabriel69 Call (10,00) Vet fortf. inte mycket om fi. Känns dock inte stark här.

 

Turn 4:spade: - J:club: - T:heart: - Q:heart:

 

Här träffar jag TP men ger samtidigt utrymme för en stege Äss/Dam högt. Jag bettar ~1/2 potbett. Vid omslag får jag se mig som slagen. Vid syn kan jag vara favorit. Dessutom har jag fortf. stegdrag och om fi inte kontrahöjer nu lär han inte ha AK - nötstegen.

 

gabriel69 Check

tengen Bet (15,00)

gabriel69 Call (15,00) Endast en syn indikerar svaghet, tycker jag. Jag är övertygad om att han inte jagar färgen.

 

River 4:spade: - J:club: - T:heart: - Q:heart: - 9:heart:

 

Ett hjärter kommer men det skrämmer mig inte. Samtidigt sitter min nötstege (tror jag) och det enda som slår mig här är AK eller en färg. Men med tanke på hur fi agerade på turn tror jag mig ha nötterna. Bara väntar in hans sedvanliga check, när han:

 

gabriel69 All-In (48,10) Alltså BLIXTAll-in

 

Detta förbryllar mig något oerhört. Kan jag ha läst honom fel? kan han ha färgen? Knappast. Inte så som han spelat idag iaf. Antingen försöker han totalt bluffa ut mig, mitt bet på turn är ju ganska svagt. Eller så har 9an hjälpt honom. På sin höjd en lägre stege, tror jag. Steker ett tag för att sedan:

 

 

tengen Call (48,10)

 

Det är dock inte med fullkomlig confidence jag synar hans all-in. Hade Du synat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är varför han går all-in när färgen faller.

AJs ligger ju nära till hands att sätta honom på. Men varför han skulle slowplaya den där brädan förstår inte jag. Nej, jag vet inte riktigt vad han skulle kunnat slowplaya hela vägen. Synar flop med ett stegdrag på brädan, turn sätter stegen och fixar färgdrag på brädan och sen sitter även färg på river då går han all-in. Kanske en tokbluff eller AJs känns det som, AK på ett hörn. Slowplayat set eller två par känns som ett otroligt dåligt spel av honom. Därför inte lika troligt som dom andra. Fast då anser jag nästan set och två par vara bluff i detta läge. Eller i alla fall är två par är det :P.

Jag skulle ha svårt att lägga stegen där faktiskt ändå. Brukar inte ofta vara rädd för runner runner flushen. Jobbigt läge, men jag skulle nog ta synen i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iom att det e rätt låg nivå 0.5/1? så tror jag snubben småtiltar att han spelade sit set i J's eller 10's så jävla dåligt..... så han vill helt enkelt inte ha en syn på en stegad bräda..... och han bli whinig och sur när du callar honom med din K hög stege och vinner potten rakt framför hans set..

 

dock så kan ha ha följt med sin AKo efter flop för o träffa nötterna och hoppas på bra betalt... vad vet jag..

 

men mitt svar är att han tiltar en dåligt slowspelat set, eller rent av träffar stege på turn och blir lack för sista hjärtern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men mitt svar är att han tiltar en dåligt slowspelat set, eller rent av träffar stege på turn och blir lack för sista hjärtern...

 

Ja, ungefär så tänker jag också, följande händer:

 

gabriel69 shows: 9:spade: - 9:club: (three of a kind, nines)

tengen shows: Q:club: - K:heart: (a straight, king high)

 

tengen wins: EUR 156,20 (with a straight, king high)

Rake: EUR 2,50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...