Gå till innehåll

Skatt pa extra rakeback


Recommended Posts

Jag har spelat pa EU sites hela min karriar, mest for att undvika problem med skatteverket. Dom fa gangerna jag rakat fa pengar for ett rakerace sa har jag visat upp det for skatteverket och skattat pa dom bonusarna.

 

Jag har haft 60-70% rakeback sedan 3ar tillbaka pa alla siter jag lirar, en del av den procenten kommer direkt till mitt konto, dvs "legal rakeback".

 

Den andra procenten har i 3ar skickats till olika Moneybookers/PayPal konton, for att siterna vill undvika att bli pakomna av natverken.

 

Under 2010 la en site jag spelade pa ner, fran dom har jag under aren fatt €68000 skickat till mina digital payment accounts. Hur ska jag forklara for skatteverket att det ar rakeback och inte "sponsring" eller liknande, nar det inte finns nagon skriven deal? Betalningarna ar skickade av en mangd olika personer, helt utan forklaring, helt utan koppling till siterna.

 

Efter detta har en av dom andra siterna jag spelar pa har gatt med pa att skriva ett kontrakt med mig. Dar dom intygar att jag har en viss % rakeback och att en viss del kommer betalas ut till Moneybookers. Borde skatteverket godkanna det?

 

Nan som har erfarenhet av detta och vet deras standpunkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig tagit ut dom, dom har bara legat dar.
ok.

 

Rimligtvis borde du regelmässigt redan vara körd om du inte tagit upp siffrorna i deklarationerna.

 

 

EDIT: missade att du spelat på EU-sajter. Vettefan hur man klarar sig undan sånt, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om en site betalar min rakeback 40% via siten helt öppet och 30% via Moneybookers, så anses inte delen dom betalar till Moneybookers som rakeback? Måste vara fler som undrat över detta?

 

Skulle gissa att;

 

Rakeback som rakeback. Finns ju historik om hur mkt du har rake:at ifall ekvationen inte går ihop.

 

Att redovisa för skatteverket, Ex;

100 000€ rake --> har en deal på 70% ---> 70 000€ RB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om en site betalar min rakeback 40% via siten helt öppet och 30% via Moneybookers, så anses inte delen dom betalar till Moneybookers som rakeback? Måste vara fler som undrat över detta?
är väl snarare så att pengarna han får till mb blir svårt att bevisa att de kommer från spel på skattefri sida
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FISHERMAN !!!! ne skämt åsido , jag tror du kan sova rätt lungt.

 

Förutsatt att han inte tar ut allt på en gång. Uttagen bör väll hållas till under 150k åt gången.

Detta är ju inte för att fuska. Utan för att slippa tjafset med att bevisa att pengarna verkligen är skattefria.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det är något jag inte förstår här. Om du nu lirar på en skattefri sajt...varför skulle du då behöva betala skatt för din rakeback? Är den skattefri innebär väl det att både vinster och rakeback är skattefria...eller?

 

 

Laste du mitt forsta inlagg? Jag har 70% rakeback, 40% kommer till mitt poker konto och transaktionen i historyn kallas "rakeback" eller liknande. Dom 40% blandas automatiskt med min online bankroll och skulle nagon fraga mig fram skatteverket var dom pengarna kommer fran sa kan jag bevisa att dom ar fran en skattefri site och att det ar rakeback.

 

Dom andra 30% har kommit till mina MB, Paypal mm konton under flera ar, fran flertalet personer som tillsynas inte ar affiliated med nagon site och helt utan meddelende.

 

Hur bevisar jag att det ar rakeback?

 

Hur forklarar jag varfor hela rakebacken inte kommer till samma stalle och varfor dom skickar "under bordet"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laste du mitt forsta inlagg? Jag har 70% rakeback, 40% kommer till mitt poker konto och transaktionen i historyn kallas "rakeback" eller liknande. Dom 40% blandas automatiskt med min online bankroll och skulle nagon fraga mig fram skatteverket var dom pengarna kommer fran sa kan jag bevisa att dom ar fran en skattefri site och att det ar rakeback.

 

Dom andra 30% har kommit till mina MB, Paypal mm konton under flera ar, fran flertalet personer som tillsynas inte ar affiliated med nagon site och helt utan meddelende.

 

Hur bevisar jag att det ar rakeback?

 

Hur forklarar jag varfor hela rakebacken inte kommer till samma stalle och varfor dom skickar "under bordet"?

 

Men hur skulle skatteverket få reda på dom transaktionerna ? Det hade varit värre om du fått stålarna direkt in på ditt svenska bankkonto men nu är det till en online-plånbok och de har knappast nån insyn i det.

 

Och trots allt , du har ju spelat på en Eu-sida så sluta se spöken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laste du mitt forsta inlagg? Jag har 70% rakeback, 40% kommer till mitt poker konto och transaktionen i historyn kallas "rakeback" eller liknande. Dom 40% blandas automatiskt med min online bankroll och skulle nagon fraga mig fram skatteverket var dom pengarna kommer fran sa kan jag bevisa att dom ar fran en skattefri site och att det ar rakeback.

 

Dom andra 30% har kommit till mina MB, Paypal mm konton under flera ar, fran flertalet personer som tillsynas inte ar affiliated med nagon site och helt utan meddelende.

 

Hur bevisar jag att det ar rakeback?

 

Hur forklarar jag varfor hela rakebacken inte kommer till samma stalle och varfor dom skickar "under bordet"?

 

Spelar själv på en eu-site där rakebacken blandas med min rulle. Förstod inte delen med att 30 % av din rake inte kommer till onlinepokerkontot. Nu gör jag =)

 

Har ärligt talat ingen aning om hur du ska göra. :cry:

 

Lycka till

 

Men hur skulle skatteverket få reda på dom transaktionerna ? Det hade varit värre om du fått stålarna direkt in på ditt svenska bankkonto men nu är det till en online-plånbok och de har knappast nån insyn i det.

 

Och trots allt , du har ju spelat på en Eu-sida så sluta se spöken.

 

Detta borde väll stämma? Ungefär så tänkte jag också. Dock så skrev någon i tråden att skatteverket kollar mb-konto så då kan det kanske uppstå lite problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger MB ut information till skatteverket?
Om SkV ställer en förfrågan så tror jag inte att de nekar direkt.

 

Som du är inne på är det nog uttaget som är mest kritiskt i ditt fall. Kan du inte ta kontakt med de som förde över pengarna till dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa jag ska casha ut over 100k euro och bara hoppas skatteverket tror mig?

 

Sen nar har skatteverket insyn over vad folk gor med sina Moneybookers? Med undantag for transaktioner till ens bank konto saklart. Ger MB ut information till skatteverket?

 

Casha ut det i omgångar, aldrig mer än 250k sek i taget o.s.v. Skattefritt är skattefritt. Alltid jobbigt när det uppkommer frågor dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...