Gå till innehåll

Hypotetiskt läge i WSOP Main.


Recommended Posts

  • Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du menar att vi höjer till 500 och hoppas någon degar 30k?

 

Kanske har vi annat liveproffs vid bordet som sätter oss på exakt KK (liveproffs sätter alltid sina motståndare på exakt händer) och räknar med att vi viker. Det får han iofs rätt i eftersom vi inte kan riskera att åka ut redan under första perioden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske har vi annat liveproffs vid bordet som sätter oss på exakt KK (liveproffs sätter alltid sina motståndare på exakt händer) och räknar med att vi viker. Det får han iofs rätt i eftersom vi inte kan riskera att åka ut redan under första perioden.

 

Det är sant, jag som är lite mer oerfaren live hade nog satt min motståndare som pushar på AA-KK och kanske synat ändå, men det är ju jobbigt att man då inte har några redraws om han floppar en kung...

 

Samt dessutom att man ju inte vill åka ut i första perioden, alltid ett starkt argument för att hitta korrekt spel. När jag bodde i Lund och spelade på CC i Malmö så spelade jag extra försiktigt de tider då jag visste att jag var tvungen att vänta länge på ett tåg om jag åkte ut, medan jag bombade på om jag ändå kunde åka hem direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.......räknar med att vi viker. Det får han iofs rätt i eftersom vi inte kan riskera att åka ut redan under första perioden.

 

 

Samt dessutom att man ju inte vill åka ut i första perioden, alltid ett starkt argument för att hitta korrekt spel.

 

:mrgreen: :mrgreen:

 

 

****

 

Jag gillar faktiskt push f.ö. Ser redan nu framför mig hur någon FI timebankar, sätter mig på AK eller idiotbluff, drar kommentarer i stil med "if you really had aces or kings you would never bet that much" och sen stolt säger "call!" när han viker upp 77. Underskatta inte folks synvilja live.

 

...men i verkligheten utan fina "tomte som aldrig lägger sig"-reads skulle jag nog säga "pot" (PLO-snack ftw när man spelar NL) eller "raise" i kombo med en oversize missclick till 6150. 5k-markern såg ju ut som 500. Lite tricky skådespel sen i samband med detta, inte helt lätt men kan gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gått all in för blådåre-image, eller "idiot from northern europe" som vissa amerikaner säger. ;-)

 

Jag oroar mig inte ett dugg för att åka ut i någon av de första perioderna, så får jag syn när jag har gått all in preflop med AA är jag enbart överlycklig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju en spot i wsop senast under första blindsperioden där QQ eller JJ hamna allin vs AA pre. Potten blev 5 eller 6bettad pre där den sista pushen var en rejäl överbet och killen synar efter lite tanke och utbrister nåt i stil med "så jävla typiskt, vara uppe mot aces, såg du detta Tom, hur jälvla mycket otur kan man ha".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ovana att tänka att alla livespelare är tomtar + att dom är mycket mycket slaskigare än online.

Tycker 1600 och 600 ger typ samma resultat.

ALLA som lagt pengar i potten skjuter gladeligen in 1300 till för att ta en flopp med allt från 44 till K3o via Q6s...

 

"oj jag har 30 000 marker och det kostar bara 1300, jag tar en flopp"

 

Mitt svar får bli att jag sizat till typ 3700 pre...

 

alltså nånstans mittemellan allihopa!

jag är fö för dålig för att ta en 5 vägs flopp med AA ur position så jag hade sizat lite extra och troligen gått gul mot den enda spelaren som synat med 55 och floppat set iaf :D

 

men jag är fisk och jag ville bara ge er mitt svar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har vid ett tillfälle läst en bok som heter "KILL EVERYONE". Den är skriven av några internet proffs och sedan, efter varje avsnitt kommenterad utav ELKY Grosspellier. Där tar dom upp precis detta problemet. Hur göra med AA här?? Elky har ett långt utläggande om hur han framförallt använder sig av suitedconnectors och låga pocket par för att bygga upp sin stack i tidiga turnerings skeden. Han anser helt enkelt att AA inte finns i hans "bygga stack strategy" eftersom att den, så pass djupstackat som 150-300 BB är tämligen svårspelad post-flopp.

Han förespråkar helt enkelt att sticka in en tredjedel av sin stack. För att sen ha ett fullt pott bet kvar om någon skulle syna. Alternativt gå AI pre.

 

Oavsett om man tycker att det är fel eller rätt måste man ju kunna se den stora fördelen med att spela den så enkelt, eller? Särskilt om man är ELKY eller något annat stort proffs som folk garanterat gärna hellre vill dra ut än andra. Dessutom tror jag att en kille som ELKY har tillräckligt stor edge för att kunna göra så här varje gång han hittar AA i denna possen!

 

Personligen gillar jag klicken för att se om någon är sugen på 4-bet. Spela en lite pott mot många, eller en stor pott mott KK QQ=) Men jag är inte helt främmande till AI eller 10K bet. Om detta varit en nät turre med samma strukturer och priser hade jag ställt varje gång eftersom jag tror det är svårare att lägga KK när man sitter i sina kalsonger i sin soffa.

 

Det är väl lite av en smakfråga också. Inte helt lätt att räkna ut sin potentiella edge i råa siffror, men 22 mot AK talar klarspråk. Jag tar den varje dag.

Och såklart obv att den som är sämre än avg ska snap-flippa.

 

Wow vad jag tycker att detta är fel. Du menar alltså att om du i första handen fick erbjudandet att flippa 22 mot AKo så hade du sagt ja tack?!?!?!?! Det är ju riktigt efterblivet. Jag spelar hela turneringar, på micro nivåer, och försöker i mångt och mycket att undvika ta 50/50 situationer. eftersom jag anser mig ha edge. Du tycker det är helt ok att åka tvärs över jordklotet, betala 10K$ för att sen singla slant om den????

 

LÖNGNARE!!!!!!!

 

Inte en chans att det finns ett uns sanning i den meningen! Jag skiter i om det är mattematiskt till din fördel. Detta är inget Cashgame, där du helt sonika kan gräva fram en ny marker ur fickan! Tappar du den, är det dax att packa och åka hem!!!

 

Om jag åker till WSOP gör jag det för att spela poker inte för att spela Allan!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow vad jag tycker att detta är fel. Du menar alltså att om du i första handen fick erbjudandet att flippa 22 mot AKo så hade du sagt ja tack?!?!?!?! Det är ju riktigt efterblivet. Jag spelar hela turneringar, på micro nivåer, och försöker i mångt och mycket att undvika ta 50/50 situationer. eftersom jag anser mig ha edge. Du tycker det är helt ok att åka tvärs över jordklotet, betala 10K$ för att sen singla slant om den????

 

LÖNGNARE!!!!!!!

 

Inte en chans att det finns ett uns sanning i den meningen! Jag skiter i om det är mattematiskt till din fördel. Detta är inget Cashgame, där du helt sonika kan gräva fram en ny marker ur fickan! Tappar du den, är det dax att packa och åka hem!!!

 

Om jag åker till WSOP gör jag det för att spela poker inte för att spela Allan!!

ja har iaf inte åkt till vegas och köpt in $10k för att sitta och folda 3 dagar och sen blinda ut mig. bustar man första handen finns det gott om shower, pooler, cashgames, restauranger, strippklubbar etc som troligen inte klarar sig utan mig.

 

+ också för att det ger massor av streetcred att syna av 600bb första näven i wsop me med 22 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja har iaf inte åkt till vegas och köpt in $10k för att sitta och folda 3 dagar och sen blinda ut mig. bustar man första handen finns det gott om shower, pooler, cashgames, restauranger, strippklubbar etc som troligen inte klarar sig utan mig.

 

+ också för att det ger massor av streetcred att syna av 600bb första näven i wsop me med 22 8-)

 

Jo, det är sant. Man spelar ju WSOP ME för att det finns så mycket roligt att göra när man åkt ut?????

 

Försök betala dina räkningar för streetcred och se hur långt du kommer på det=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har vid ett tillfälle läst en bok som heter "KILL EVERYONE". Den är skriven av några internet proffs och sedan, efter varje avsnitt kommenterad utav ELKY Grosspellier. Där tar dom upp precis detta problemet. Hur göra med AA här?? Elky har ett långt utläggande om hur han framförallt använder sig av suitedconnectors och låga pocket par för att bygga upp sin stack i tidiga turnerings skeden. Han anser helt enkelt att AA inte finns i hans "bygga stack strategy" eftersom att den, så pass djupstackat som 150-300 BB är tämligen svårspelad post-flopp.

Han förespråkar helt enkelt att sticka in en tredjedel av sin stack. För att sen ha ett fullt pott bet kvar om någon skulle syna. Alternativt gå AI pre.

 

Oavsett om man tycker att det är fel eller rätt måste man ju kunna se den stora fördelen med att spela den så enkelt, eller? Särskilt om man är ELKY eller något annat stort proffs som folk garanterat gärna hellre vill dra ut än andra. Dessutom tror jag att en kille som ELKY har tillräckligt stor edge för att kunna göra så här varje gång han hittar AA i denna possen!

 

Personligen gillar jag klicken för att se om någon är sugen på 4-bet. Spela en lite pott mot många, eller en stor pott mott KK QQ=) Men jag är inte helt främmande till AI eller 10K bet. Om detta varit en nät turre med samma strukturer och priser hade jag ställt varje gång eftersom jag tror det är svårare att lägga KK när man sitter i sina kalsonger i sin soffa.

 

 

 

Wow vad jag tycker att detta är fel. Du menar alltså att om du i första handen fick erbjudandet att flippa 22 mot AKo så hade du sagt ja tack?!?!?!?! Det är ju riktigt efterblivet. Jag spelar hela turneringar, på micro nivåer, och försöker i mångt och mycket att undvika ta 50/50 situationer. eftersom jag anser mig ha edge. Du tycker det är helt ok att åka tvärs över jordklotet, betala 10K$ för att sen singla slant om den????

 

LÖNGNARE!!!!!!!

 

Inte en chans att det finns ett uns sanning i den meningen! Jag skiter i om det är mattematiskt till din fördel. Detta är inget Cashgame, där du helt sonika kan gräva fram en ny marker ur fickan! Tappar du den, är det dax att packa och åka hem!!!

 

Om jag åker till WSOP gör jag det för att spela poker inte för att spela Allan!!

 

Skulle du kunna rada upp några/ett exempel då du med säkerhet garanteras en 100% stackökning i långa loppet?

Vi snackar inte 50/50. 22 är favorit, mongo. Jag tänker inte sitta här o diskutera vilken hand som är bäst.

 

Jag älskar inte heller att ta flippen, det var ett försök att framföra att man inte ska spela AA missbildat bara för att man vill vara kvar i turneringen.

Hela poängen med diskussionen är att man inte ska ta hänsyn till nånting som inte heter EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du kunna rada upp några/ett exempel då du med säkerhet garanteras en 100% stackökning i långa loppet?

Vi snackar inte 50/50. 22 är favorit, mongo. Jag tänker inte sitta här o diskutera vilken hand som är bäst.

 

Jag älskar inte heller att ta flippen, det var ett försök att framföra att man inte ska spela AA missbildat bara för att man vill vara kvar i turneringen.

Hela poängen med diskussionen är att man inte ska ta hänsyn till nånting som inte heter EV.

 

Det du skrev var att du tar den varje gång!!! Inte att du inte var förtjust i det. Att medvetet ta en flipp eller ens en 55/45 med 300BB är inte det smartaste man kan göra.

 

Det ända mongo sättet att spela AA på i denna situationen är att slå typ 1,6-2,2K Eftersom att det är 5-8% av de effektiva stackarna och det innebär att alla suitedconnectors och lågga PP får alla odds i världen att ta flopp. Spelar ingen roll hur bra man kan spela AA post flopp för man kommer alltid att tappa en del av sin stack om någon settar mot en. Därför föredrar man väl att ta rikligt betalt. Min raise är vad jag hade gjort. Men AI är inte jätte dåligt. De ända händerna som kan syna är typp KK QQ eller AKs, jag säger inte att dom kommer syna, men om någon synar är det med någon av dessa händerna.

 

Vill man inte ställa, ja då är det väl bäst att se till att alla blir ooddsade! 5k problem solved. då kan man lika gärna slå 10K!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL?

 

Ja vad gör du med AK/AQ när du höjt upp och fått 3 syn och BB minraisar dig ?

 

synar som en fisk medveten att alla efter dig synar och du får spela en stor pott ur position

 

eller återhöjer som en riktig pokerspelare - säg till 3-4K ?

 

 

 

Om du höjer så ställer BB in - vad gör du då ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL?

 

Jag hoppas att du inser att han som sitter först måste raisa min minraise med väldigt bred range. Typ AJs+!!! Vilket sätter mig i super läge att få in mycket chips mot händer som jag dominerar riktigt hårt.

 

Lätt att sitta och vara dryg utan att ha en egen åsikt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att du inser att han som sitter först måste raisa min minraise med väldigt bred range. Typ AJs+!!! Vilket sätter mig i super läge att få in mycket chips mot händer som jag dominerar riktigt hårt.

 

Lätt att sitta och vara dryg utan att ha en egen åsikt!!!

 

"Jag hoppas du inser..."? Men för i helvete..

 

Du trebetar en UTG-höjning in i fem pers OOP. VARFÖR i hela friden skulle jag vilja fyrbeta AJs där? Som bluff? Eller kanske för INFO?

 

Så nej, det är nog det sista jag inser.

 

(Och jo, jag har fattat att ni har något snurr om att jag inte vill spela typ AQ mot sex pers, men det innebär ju inte att jag hellre stoppar in en jävla massa fler chips mot EN hand som jag alltid ligger under mot, så det är bara vansinnigt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad gör du med AK/AQ när du höjt upp och fått 3 syn och BB minraisar dig ?

 

synar som en fisk medveten att alla efter dig synar och du får spela en stor pott ur position

 

eller återhöjer som en riktig pokerspelare - säg till 3-4K ?

 

Om du höjer så ställer BB in - vad gör du då ?

 

 

"Syna som en fisk" är ju garanterat det bästa spelet när BB raisat som en fisk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Syna som en fisk" är ju garanterat det bästa spelet när BB raisat som en fisk...

 

Jag tycker att vi endast diskuterar vad vi gör om vi får en höjning mot oss av utg, som uppenbarligen har minst aj+ bästa är väl om man slänger Essen, har man åkt över "pölen" så vill man ju uppenbarligen åka ut på ev-spel utan argument

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan att ha läst andra inlägg i tråden förutom nr 1 är rätt spel väldigt uppenbart för mig.

 

I detta läge minrejsar vi för att induca utg att 4beta så vi kan spela en stor pott.

Att slå om normal betsizing och få in runt 10% av stacken pre op är sämsta möjliga utfallet. Då är faktiskt fold bättre, hur sjukt det än låter.

 

Vår första prioritering är att hamna i pengarna och inte åka ur. Vi kan inte vinna turneringen dag 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad gör du med AK/AQ när du höjt upp och fått 3 syn och BB minraisar dig ?

 

synar som en fisk medveten att alla efter dig synar och du får spela en stor pott ur position

 

eller återhöjer som en riktig pokerspelare - säg till 3-4K ?

 

 

 

Om du höjer så ställer BB in - vad gör du då ?

 

Ok, bara för att du mest skriver förståndshandikappade poster så är du väl inte förståndshandikappad?

 

 

Om vi nu ändrar vår hand så säger jag höj/syn.

 

Om. Om vår(a) motståndare går AI så synar jag. Vill du att jag förklarar varför det är bra att syna 3+-spelare med AA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...