Gå till innehåll

Thailand och Malaysia


Recommended Posts

Tjena!

 

Kommer dra till thailand i oktober ett par månader och sedan vidare till malaysia några månader. Har klirrat hus och hela köret men är inte säker på fall det har internet/hur bra internet.

 

Hur har ni löst internet i thailand, finns det något mobilt bredband som är stabilt och bra eller löser man det på något annat sätt dessutom hur är det med internet i malaysia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Kommer dra till thailand i oktober ett par månader och sedan vidare till malaysia några månader. Har klirrat hus och hela köret men är inte säker på fall det har internet/hur bra internet.

 

Hur har ni löst internet i thailand, finns det något mobilt bredband som är stabilt och bra eller löser man det på något annat sätt dessutom hur är det med internet i malaysia.

 

 

 

Vart har du hyrt hus? Jag och några använde mobilt 3g i phuket som absolut var grindvänligt. Annars kan du ju alltid be husägaren kirra fast nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Någon som har lite koll på mobilt bredband i thailand. Befinner mig nu på Phi Phi och sedan vidare till Ao Nang och Ko Samui osv. Har nu prövat hotellets wifi, PhiPhiwifi och dessutom ett simkort. Men kommer aldrig över 0.5mbit när jag kollar på bredbandskollen.

 

Behöver ingen dongel men behöver komma upp iaf 1.2-1.5mbit för att jag ska kunna göra lite coachåtaganden. Någon som har koll på vad man ska kolla på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag är på Koh Samui o ger upp mitt boende som jag fick rekommenderat pga bra internet, när jag blev disconnectad fast jag hade 5 av 5 bars på mitt wifi.

 

Har någon något tips om ett boende som har stabilt internet? Gärna i närheten av Koh Samui men kan tänka mig lite över hela Thailand då.

 

Var nyss iväg o kollade på ett CAT CDMA dongle i Samui men de var slut o skulle ej få nya förens början av jan.

 

Jag är bara i Thailand tills 9 dec så jag söker en lösning så fort som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...