Gå till innehåll

Hur korkat är det att inte spela turneringar?


Fds234

Recommended Posts

Jag spelar väldigt ofta cashgame, HU etc.

Men inte spelat en turnering (en enda) på flera år.

Varför ? För att jag hatat det de få gånger jag spelat.

 

Jag gillar action. När jag vinner eller förlorar. Att sitta o långsamt blöda ihjäl

med 0kr skillnad på kontot är sjukt plågsamt för mig.

 

Att spela lottopoker utan att kunna vara kreativ är sjukt plågsamt.

 

Att inte kunna sluta när jag vill kan jag dels förlora på eftersom jag lätt på ett ögonblick tappar intresset och vill sluta, och dels inte får tillfälle att öva mig i att ta ett break när tilten kommer upplever jag som en nackdel.

 

Men samtidigt vinner jag 4BB/100 på NL$200 och kan känna mej lite dum emellanåt som aldrig spelat turneringar. Hur är moståndet för "samma pengar" jämfört med i cashgame? Kanske idioti att inte spela några?

 

Det sista jag tycker är drygt med turneringar är att även om man skulle lyckas klonka så känns det som att man tagit en "genväg" till framgång. Den tanken har jag svårt att stå ut med . :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hör hellre erfarna spelares åsikter än att kasta bort en dag eller två på det.

jag är inte så mycket för empiri

 

Det låter ju sannerligen som att MTTs inte är någonting för dig, om man nu går efter nackdelarna du listat i första inlägget. Finner du edge och hitter värde i diverse turneringar så är det verkligen idioti att inte spela. Och oavsett vad erfarna spelare säger så måste du skaffa dig egen erfarenhet för att kunna bli bra på turneringspoker. Hur har du kommit så långt som nl200 om du "inte är så mycket för empiri"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

värdet är överlag bättre i turrar än i cg på jämförbara stakes imo, men du som spelat cash games enbart skulle antagligen inte gå in och ha nån jätte-edge omedelbart. Skulle antagligen inte krävas enormt mkt jobb om du har lite fallenhet för det hela för att du skulle bli vinnande. Om det sen är värt det är ju en annan sak, beror helt på hur man är rullad, pallar varians och om man ska splea turrar på heltid kan du säga tack och hej till allt vad dygnsrytm heter osv.

 

Sen kan man ju kombinera och spela cg i veckorna och turrar på söndagar exempelvis, men variansen på söndagsturrar är ganska mördande mtp att fälten alltid är mkt större på söndagar så det är kanske heller inget att rekommendera.

 

Har du hittat något som du trivs med och som går bra ska du nog fortsätta med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du inte turneringar är roligt är det väl inte speciellt korkat, men spelarna är generellt sett väldigt dåliga i turneringar så det finns definitivt värde.

 

Jag har så länge jag spelat poker, typ sju år, föraktat turneringar och sett det som ett enda stort lotteri. På senare tid har jag dock blivit lite less på cashgame, mixat in en del turneringsdagar just for fun och insett att det är väldigt stort värde i lowstakes turneringar (€10 rebuy - €30 freezeout).

 

Dock är turneringspoker något annorlunda än cashgame och kräver ett lite annat mindset så mitt cashgame spel har blivit lidande pga mer turneringstänk. Det är förstås inte alla som har det problemet men så blev det för mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur korkat är det att inte spela turneringar?

 

Det är mycket smart då det utifrån din post verkar som du:

 

1. ...hatar allt som har med turneringar att göra

2. ...har högre winrate i cash game

3. ...inte har motivationen som krävs för att lära dig spela turneringar med högre winrate än i cash game

 

Bör du då spela turneringar? Svar: Nej

 

Känns som det är detta konstaterande du är ute efter i din post med alla argument mot att spela turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har en teori som inte är speciellt genomtänk, men det är inte mycket i mitt liv som är det. Man ska spela det man tycker är roligast eftersom det är troligtvis det man blir bäst på.

 

Jag vet inte hur många gånger jag genomlidit cg-sessioner bara för att cleara nån bonus eller för att man vill testa om man har tålamodet att grinda cg timme ut och timme in. Det slutar alltid på samma sätt eftersom jag är saknar alla egenskaper som en cg-spelare ska ha och jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt. Vart är de stora vinstsummorna, glamouren och spänningen som finns i MTT?. Jag kan lika gärna ge bort pengarna till välgörenhet direkt. Spela det du tycker är kul, det är +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det sen är värt det är ju en annan sak, beror helt på hur man är rullad, pallar varians och om man ska spela turrar på heltid kan du säga tack och hej till allt vad dygnsrytm heter osv.

 

Ovanstående var anledningen till att jag slutade med turrar trots ok "winrate/ROI", eller vad den nu heter när man lirar MTT.

 

Tyckte inte heller det var lika kul som CG (Omaha).

Yes, tycker alltså poker är kul fortfarande hur skumt det nu låter.

Hur länge kan det hålla i sig?

 

...håller sjukt mycket med om att man blir bäst på det man också tycker är roligast. Förklaras den uteblivna (hittills) noosebleed-karriären av att det bara är kul men inte superskitkul? :)

 

Oavsett vilket är det inte lika mycket "gå in och bara hämta pengar", oavsett vad man lirar. Om det ändå vore 2005 igen va? Raise 4 info!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...