Gå till innehåll

Hur bra är han?


sulla

Recommended Posts

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

kanske borde kontakta SkV med en gång..

Behövs inte. B, G och C på Skatteverket i Örebro och Linköping har full koll. Dom läser också AB och hälsar glatt till alla vinnare som åsnar sig rikspressen.

Nu verkar ju även Skatteverket hålla med om att de reglerna är för korkade för att gå att använda, men de kan helt klart göra läget rätt surt för honom om de vill.
Jopp. Istället kollar man in och uttag och gör en nettoberäkning. Vilket för våran forumhjälte kan vara till saftig nackdel också... men jag har ett annat förslag!

 

Dock inget jag tänker berätta här. Det får SKV fråga mig om dom vill. Numret kan dom. Ring bara. Men jag kollar på NHL på nätterna så ring gärna eftermiddagar! ;) (G brukar ringa ibland och snacka.)

 

OBS, om ni bara visste vem "förrädaren" var. (nej inte jag, det är mer chockerande än så)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, är det så otroligt att han helt enkelt bara betalar 30% på sina pokerintäkter? Kommer bulken av hans värde från annat håll så är det ju inte någon jätteuppoffring att skatta på de relativt små pokerinkomsterna.

 

Det är inte så att man måste begå skattebrott bara för att man spelar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är ditt pris?
SKV betalar inte tjallarpengar. :-( Mitt pris? Beror på. :mrgreen:
Alltså, är det så otroligt att han helt enkelt bara betalar 30% på sina pokerintäkter? Kommer bulken av hans värde från annat håll så är det ju inte någon jätteuppoffring att skatta på de relativt små pokerinkomsterna.

 

Det är inte så att man måste begå skattebrott bara för att man spelar poker.

Han betalar ingen skatt på sina pokerinkomster. Jag ringde och frågade.
Ringer man skatteverket för att upplysa om andra spelare så är man fan en riktig jävla nolla...
Jo. Men numera finns det andra avtal, så det löser sig själv liksom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju kunna ta betalt så du klarar dig i övriga sammanhang, så det går nog ingen nöd på dig ;)
Du har väl indirekt tjänat en del?
Sant!

Det har jag aldrig förnekat. Men om jag säger att så är fallet rakt ut så blir jag hyschad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant!

Det har jag aldrig förnekat. Men om jag säger att så är fallet rakt ut så blir jag hyschad.

 

Tror inte det är någon som hyschar om att du påpekar att du tjänat pengar på detta. Däremot har det väl handlat om att egenreklam inte är okej på forumet. Du kan ju inte förneka att du både varit på och över den gränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är någon som hyschar om att du påpekar att du tjänat pengar på detta. Däremot har det väl handlat om att egenreklam inte är okej på forumet. Du kan ju inte förneka att du både varit på och över den gränsen.
Nix, förnekas inte. Men när det okejas första gången är det märkligt att det inte tillåts andra gången?

 

Nu är vi OT och vi tillför inte trådens diskussion ett skit. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, förnekas inte. Men när det okejas första gången är det märkligt att det inte tillåts andra gången?

 

Nu är vi OT och vi tillför inte trådens diskussion ett skit. :-P

 

Instämmer helt i OT-frågan. Ber om ursäkt för trådkapningen. Nu återgår vi till huvudämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP

 

haters_gonna_hate.gif

 

Dags att växa upp?

 

Varför ens bry sig, killen är ung och tycker säkert det är jättekul att se sig själv i en större svensk tidning (Trots en skittidning)

 

Många kidz (18-åringar) finner det säkert roligt intressant att läsa om en ungtupp i början av karriären med drömmar.

 

Låt killen få känna sig stolt och låt kidzen läsa och skapa sig egna drömmar.

 

Det är fan vidrigt att att se alla haters som vet bäst, vad hände med "lär dig av dina misstag"?

 

Dont like it, dont read it.

 

Svenskar är fan äckligt vidriga till att unna folk lite glädje om det visar sig att personen i fråga inte vet eller är lika duktig som en själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
Jag är upprörd!

Hur fan kan han ställa upp på artikeln? Sjukt mycket -ev!

Han går alltså ut med sitt riktiga namn + nick + var han bor + säger att han är pokerproffs + lirar på PokerStars = BRA JOBBAT! :rolleyes:

Ni förstår vad jag menar. Mer säger jag inte.

För mig är han en åsna.

 

Ps. Nu vet jag äntligen var uttrycket "Sigge" kommer ifrån! :lol:

 

Alltså, hur kan du kalla killen åsna när du inte vet anledningarna till att han gör som han gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...