Gå till innehåll

Storstack pushar allin med 28000 på 200 blinds...


Kåkfararen

Recommended Posts

Sitter vid en liten skitturnering och har byggt stack till 7000. Blinds är 100-200. En storstack går allin för 28000 och jag tittar ner på JJ. Borde jag ta synen här eller folda och vänta på ett bättre tillfälle?

 

Jag skojsynade av ren nyfikenhet och hon vänder upp AKo och min hand får stå sig.

Vad hade ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det nån mindre turre så synar jag också..
Om det är en liten turre så måste allt in dock om det är typ 500+ skulle jag nog lägga beror ju på om det är turbo eller ej också. I turbo är det auto syn.

är det för att ni är scared money i större turrar eller finns det nån annan förklaring? snappar iaf med denna i alla turrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror helt på vad för typ av spelare storstacken är. Men om det inte är någon annan action innan så synar jag. Tror väldigt få spelare ställer med AA, KK el QQ om det inte varit någon action innan. Så om det visar sig att det är någon av dessa tre händer, så ta en note så vet du till nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror helt på vad för typ av spelare storstacken är. Men om det inte är någon annan action innan så synar jag. Tror väldigt få spelare ställer med AA, KK el QQ om det inte varit någon action innan. Så om det visar sig att det är någon av dessa tre händer, så ta en note så vet du till nästa gång.

 

Tror inte att det alls beror på vilken typ av spelare det är. Är väl ingen som gör sådär med AA KK QQ. Oavsett suits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synar hellre om det är soligt utanför så man vet att om man bustar så kan man gå ut på en promenad i solen o må bra.

 

Är det storm utanför så viker jag en del av tiden.

 

Good point. Du är nåt på spåren här...

Kanske vore nGTO att kolla upp hur vädret är hos den fi man för tillfället möter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det alls beror på vilken typ av spelare det är. Är väl ingen som gör sådär med AA KK QQ. Oavsett suits.

Jag kan göra det, får ovanligt ofta syn av betydligt sämre händer. Ju aktivare jag varit ju troligare är det. Sen vet jag förstås inte om jag lägger JJ även om jag har en note på att någon gjort så innan iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack för svaren.

Alltså saken är den att jag misstänkte att han hade två höga kort och i s f är det väl 58% i min favör. Jag brukar ofta se storstackar göra dessa allins med kanske 48000 när ingen annan vid bordet har mer än 13000...och de har ofta två höga kort. Ibland har de haft KK AA men det är rätt sällsynt.

 

Frågan är om vi verkligen vill spela coinflips hela tiden? Jag åker ju ut 42% av gångerna. Med tanke på att jag har 7000 på 200 blinds känns det rätt onödigt. Sitter jag med 10 blinds kvar är det standardsyn för mig.

 

En "skojsyn" som någon frågade, innebär att man kör en syn för hela stacken när man är osäker och egentligen inte behöver riskera hela turneringen. Men med tanke på att det var en liten 1 dollars så kan jag väl ta det.

 

Men tack för svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...