Gå till innehåll

Introquiz för april


hubbahubba

Recommended Posts

Nytt quiz

april.zip

Denna gång med ett bestämt tema och ett antal extrafrågor som ger en bonuspoäng vardera, annars en poäng för artist (generöst tolkat) och en för låt.

 

Frågorna:

  1. Vilket är temat?
  2. Ordningen "hyffsat" relevant, på vilket sätt?
  3. Vilken låt ligger på mest fel plats?
  4. Låt 1 platsar inte om man inte resonerar som en svensk artist. Hur lyder citatet?
  5. Det finns 4 st "kluster", dessa kluster leder till två öar - vilka?
  6. Är det roligare med extrafrågor?
  7. Hur många låtar bör ingå i ett quiz?
  8. Hur svårt ska det vara?
  9. Vilka är husgudarna?
  10. Om man bortser från husgudarna, vilka två låtar kommer från fullpoängsplattor?
  11. Känner du dig inspirerad att göra nästa quiz?

 

Svara i pm. Vissa av extrafrågorna (uppenbart vilka) får gärna diskuteras i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12. Vem laddar ner en zip-fil från ett forum?

Du tar upp en mycket intressant aspekt av det hela.

 

Vi lägger till

13. Vem försöker sprida malware i form av introquiz (som vid tre tidigare försök fått som mest 20 nedladdningar) istället för med en story som denna:

Hej pf, jag har ett litet problem. Jag har det senaste året delat hus i Bankok med 5 grinders (en finnjävel, en göteborgare, en jänkare och två tyskar). Vi har spelat på i princip alla siter och vi spelade alla HU både plo, texas nl och sng. Nivåerna var 400 till 1K i cg och $200 och uppåt för sng. Det jävliga är att dem dragit och lämnat mig med alla kostnader. Jag var dessutom såpass dum att jag stod för depositionen av ett halvårs hyra (från feb). Jag tror att de stuckit till costa rica eller beliz, vi snackade lite om det förut och jag ser dem online. Dem svarar inte i chatten och de har blockat mig på fb &msn.

Min payback blir denna... vår gemensamma PT databas finns dumpad här jag har filtrerat bort mig själv. Skinna dem vid borden och gör mig lycklig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Mina två kopek i diskussionsfrågorna

 

6. Extrafrågor är nog kul om det inte är googelskill man testar.

7. Tyckte efter devs quiz att 50 var nöten men när jag började göra egna har tvivlet kommit krypande. Anledningen är att jag tycker det är lätt och roligt att sätta ihop de första ~40 sedan blir det lite krystat, får ihop 50 och skickar iväg innan jag ångrar mig ... och ångrar vissa val. När en tid har passerat är jag ändå hyfsat nöjd.

8. Svårigheten är värre, idealet vore att alla intron blev pockade men att ingen kunde allt. Det förutsätter att fler resultat kommer in men jag tror att en del tyvärr låter bli att skicka in svar om de inte klarar "många".

11 Jag hade redan tröttnat, men det kanske kommer ett till. Jag funderar lite på att gruppera låtar fyra och fyra där en ska bort. Låter det lockande?

 

 

Vad gäller temat så kanske det är lite fult gjort av mig men ingen kommer att "veta" vad rätt svar är. Däremot kan man gissa hyfsat bra med hjälp av ledtrådar som finns i andra frågor. Valterego var dock skrämmande nära.

 

När ska vi ha dead-line?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar musikquiz och har varit en av dessa som laddat hem filen men inte lämnat in svar på övriga quiz. Det är för att jag är så förbannat dålig och musiksmaken inte alls är min stil. Men jag är beredd o skämma ut mig denna gång då jag tycker initiativet är så bra. Svar inkommer idag mao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du kom med Grinder. Jag har en ganska smal smak så jag gissar att man kan väldigt många eller väldigt få låtar på mina quiz. Jag försöker dock att ha "lätta" låtar utan att göra för mycket våld på temat. Har man facit på tidigare mina quiz så blir det nog också lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre tappra själar skickade in sina svar!

 

poängställning (utan extrafrågorna)

 

40: duoflow (med lite fusk då han hann se svaren på extrafrågorna:))

34: Valterego

27: Grinder22

17. devalantriel

 

Svaren på extrafrågona var:

1: Låtar som jag hört live

2: Ordningen är kronologisk

3: Låt 47 borde ta den tomma platsen #8

4: Ulf Lundell: "Även en inställd spelning är en spelning". Jag blev grymt besviken :-(

5: Själland och kungsholmen.

9: Led Zeppelin/Roberet Plant

10: 33&41

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt dåligt av en quiz-räv som mig att glömma bort detta, ber om ursäkt för det. Tråkigt att det är dålig uppslutning när någon tar sig tid för oss andra. Kan tänka mig att göra nästa quiz!

 

Skickar in ett svar, enbart låtarna, så får vi se om jag får delta!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...