Gå till innehåll

FLT - SH, färg- och stegdrag på flop


Fairlane

Recommended Posts

Bordsstämning:Ett mycket passivt bord. Ofta vann man blindarna om man höjde på knappen. På knappen höjde jag med allt om alla foldat till mig och 70% av gångern fick jag blindarna. Av de 30% jag fick syn la sig 80% på en bet på floppen.

Jag har tagit hem de 4 senaste potterna. Först fick jag KQ och alla foldade på min bet. Sen fick jag AKo och AA och fick snabba lätta potter. Handen innan den verkade BB tröttnat på mig när jag raisade min AKs från UTG, så han reraisade och vi cappade och han la sig på floppen. Jag har således haft bra kort, men folk börjar nog tröttna på mina höjningar.

 

Alla har tillräckligt stora stackar för att cappa alla gator.

 

Preflop

Dealer: kampner

Small Blind: $TANJA$ (0,25)

Big Blind: Fairlane (0,50)

 

Fairlane was dealt: Q:diamond: - K:diamond:

 

En helt ok hand i BB

 

Windfall Raise (1,00)

story Fold

Clubmoor Fold

kampner Raise (1,50)

$TANJA$ Fold

Fairlane Raise (1,50)

Windfall Call (1,00)

kampner Call (0,50)

 

Jag cappar potten. Borde väl vara rätt?

 

Flop J:club: - T:diamond: - 3:diamond:

 

Pott: 6,25

 

Fairlane Bet (0,50)

Windfall Raise (1,00)

kampner Call (1,00)

Fairlane Call (0,50)

 

Jag bettar ut med mitt färg- och stegdrag. Bör jag reraisa igen? Är det bättre med C/R?

 

Turn J:club: - T:diamond: - 3:diamond: - 3:spade:

 

Pott: 9,25

 

Fairlane Check

Windfall Bet (1,00)

kampner Call (1,00)

Fairlane Call (1,00)

 

Turn hjälper mig inte och ökar riskerna, men fold hittar jag inte. Tror fortfarande att en färg eller stege ligger bra till. Raise här? Bet?

 

River J:club: - T:diamond: - 3:diamond: - 3:spade: - J:diamond:

 

Jaha, jag träffar färgen, men samtidigt slår både knekt och trea mig. :(

 

Fairlane Check

Windfall Bet (1,00)

kampner Raise (2,00)

Fairlane Fold

Windfall Raise (2,00)

kampner Raise (2,00)

Windfall Call (1,00)

 

Ett bet hade jag väl kunnat syna, men bet/raise känns som att någon har träffat kåk. När de cappar känns det som att folden var helt rätt. Blev väldigt förvånad att se kampners hand. Kan jag syna med färg här? Känns inte så, även om potten är stor.

 

kampner shows: 4:spade: - 4:diamond: (two pairs, jacks and fours)

Windfall shows: J:heart: - K:heart: (a full house, jacks full of threes)

 

Windfall wins: EUR 19,25 (with a full house, jacks full of threes)

Rake: EUR 1,00

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop känns det som att det kvittar mellan att bara syna trebeten eller cappa.

 

Däremot på floppen är det bara att cappa hela vägen till banken. Med öppet stegdrag plus färgdrag plus två överkort är du jättefavorit i en trevägspott. Skulle gissa att din equity typisk är runt 55% och då är ju alla höjningar rejält för värde. (Med dom händer de faktiskt hade t.o.m. 60% men riktigt så idiotiska kan man ju inte vänta sig att folk är.)

 

Självklar syn på turn och snygg fold på rivern.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte syna! jag tycker du spelar rätt hade cappat floppen och skjutit turn precis som du. Kan trots min bakfylla säga att jag skulle spelat exakt som du oavsett tillstånd.

 

Bakfyllan märks nog mer än du tror...

:twisted:

 

Han cappar ju PREFLOP, Bet-synar floppen och checksynar turn.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte syna! jag tycker du spelar rätt hade cappat floppen och skjutit turn precis som du. Kan trots min bakfylla säga att jag skulle spelat exakt som du oavsett tillstånd.

 

Bakfyllan märks nog mer än du tror...

:twisted:

 

Han cappar ju PREFLOP, Bet-synar floppen och checksynar turn.

 

/Bjorn

 

LOOOL Ok, jag hade cappat preflopp, cappat flopp och skjutit turn sen foldat river. SRY puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att bordet är "mycket passivt" och cappar sedan med KQs från BB. Var är logiken???

 

Du floppar sedan en MONSTERHAND: färgdrag, stegdrag och två överkort, dvs 21 outs till toppar eller bättre. Du förstår nog inte hur stark den är och hur stor equity du har. Du spelade den aldeles för passivt på både floppen och turn. Du skulle ha tryckt gasen i botten och höjt så fort du fått chansen och fortsatt betta på turn.

 

På rivern är det inte mycket och göra när det är 2BB till dig. Men låt inte resultatet i den här handen avskräcka dig. Nästa gång du floppar en sådan här jättestark MÅSTE du spela mycket mer aggressivt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att bordet är "mycket passivt" och cappar sedan med KQs från BB. Var är logiken???

Jag tror att de började tröttna på mig vid bordet så att de skulle kunna tänkas bara för att slippa se mig stjäla. Det hände att folk höjde tidigare på bordet, men vanligt var det inte, och hade jag skräp så folda jag snabbt. KQs är väl en rätt ok hand att spela så?

 

Du floppar sedan en MONSTERHAND: färgdrag, stegdrag och två överkort, dvs 21 outs till toppar eller bättre. Du förstår nog inte hur stark den är och hur stor equity du har. Du spelade den aldeles för passivt på både floppen och turn. Du skulle ha tryckt gasen i botten och höjt så fort du fått chansen och fortsatt betta på turn.

Jag förstod att jag fick en kanonflop, ändå tvekade jag när jag blev höjd. Satt med muspekaren på raiseknappen på floppen, men vågade inte. Anade att det var rätt, men fegade ur. Inser nu att det var fel och kommer raisa i motsvarande situation nästa gång. Raise även på turn?

 

På rivern är det inte mycket och göra när det är 2BB till dig. Men låt inte resultatet i den här handen avskräcka dig. Nästa gång du floppar en sådan här jättestark MÅSTE du spela mycket mer aggressivt!

OK, thanks. :D

 

Kände att jag blev för passiv. Nästan skönt att få det bekräftat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...