Gå till innehåll

Hovrätten äntligen klar


Westerlund

Recommended Posts

Lite extra kul att få läsa ditt inlägg Klyka då (om jag inte minns fel) du väl har varit med här inne sedan detta forumet startade så gott som eller? :)

 

Ja nästan, iaf. Men ändå blev jag aldrig nån fena på poker. Jag har snackat mycket skit i trådarna dock. ;)

 

Men då skall du få ett litet tips i all välmening nu. Att försöka göra sig rolig på någon annans bekostnad leder väldigt sällan någonstans. Det första som händer är att du sårar den på vars bekostnad du försökt göra dig rolig. Det som händer sedan är att de som inte delar din åsikt i frågan kommer att tycka du är löjlig. Och det sista som händer är att till och med de som faktiskt tyckte att du var rolig när du skrev det kommer att tappa respekten för dina åsikter och inlägg i framtiden. Vissa kommer till denna insikten snabbare än andra, men i slutändan så kommer så gott som alla att tycka samma sak. Det är ungifär som med en mobbare i skolan faktiskt.

Det kommer tyvärr alltid att finnas folk som tycker att den som mobbar är rolig och kul. Många kommer till och med stå bredvid och hejja på när mobbaren kör sitt race. Men de allra flesta kommer bakom ryggen på mobbaren att anse att han är en otrevlig typ som faktikst inte förtjänar någon respekt alls. Och så finns det en liten skara som det tar längre tid för att förstå detta. Dessa personer kommer att vara mobbarens vän i några år. Men när de sedan blir vuxna och får egna barn så kommer även dessa personer att förstå att det var inte den stackars killen/tjejen som blev mobbad som var patetisk utan det var den som dom då tyckte var så häftig som var den patetiska personen.

 

Och allt detta för att man så gärna ville såra en person och göra narr av honom/henne? Och om du tänker efter Sulla så tror jag även du kommer fram till att det inte finns några vinnare alls i den historien :(

 

Faktiskt ett klockrent svar till Sulla, hoppas han förstår det. Jag hajar faktiskt inte riktigt vad Sulla är ute efter, så länge du inte typ har snott hans tjej eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Faktiskt ett klockrent svar till Sulla, hoppas han förstår det. Jag hajar faktiskt inte riktigt vad Sulla är ute efter, så länge du inte typ har snott hans tjej eller nåt.

 

Min gissning (som säkert är fel och definitivt inte kommer att bli bekräftad om den är rätt) är att Sulla såg att folk tyckte det var roligt när någon undrade vem snubben var och tänkte chasha in lite forumcred. Tyvärr blev det försöket misslyckat då den enda raktionen blev ett sansat svar från "offret" och Sulla tänker "skam den som ger sig" och drar till med lite attacker från alla möjliga håll och avslutar med ett klassiskt tjuvnyp.

 

Det gick sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så tror jag också. Lite synd är det allt att Sullas irrfärd mot Westerlund inte föranleds av att Westerlund snott Sullas tjej, för

 

1) det skulle göra det OK att Sulla är lite taskig mot Westerlund, och

2) Sulla förtjänar att få sin tjej stulen av Westerlund, om han har nån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text

 

Helt underbart Mikael.

 

Jag skriver en semifyndig oneliner, du svarar med att håna min intelligens samt skriva felaktigheter. När jag sen skriver sanningar och saker du till del bekräftar själv gör du dig till offer och drar nån dassig mobbingstory. Kanske var det over the line med jämförelsen men det blir inte särskilt trovärdigt när du pekar ut mig som mobbaren då du började kasta smuts.

 

Vi släpper det hela nu och jag tror du kan ta ett skämt som det faktiskt var med jackvegas.

Vi kan också i backspegeln se att du varit på tok för naiv och i min mening går överdriven naivitet hand i hand med dumhet så stenarna du kastar riskerar att krossa ditt glashus.

 

God natt, hoppas det löser sig för dig och tänk till en extra gång när du får ett erbjudande som verkar för bra för att vara sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Va?? Kände han sig som ett offer när jag helt oprovocerat började skriva att han är dum och andra okväden mot honom?"

 

Sulla, du kan ju tycka precis vad du vill om vem som helst. Men ibland är det snyggare att hålla det för sig själv än att slänga sina åsikter i ansiktet på en annan människa på ett sätt som är utstuderat elakt. Stands to reason, eller hur?

 

Dessutom är Westis en genomsnäll människa, så han förtjänar det verkligen inte, oaktat ditt förakt för naivitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så tror jag också. Lite synd är det allt att Sullas irrfärd mot Westerlund inte föranleds av att Westerlund snott Sullas tjej, för

 

1) det skulle göra det OK att Sulla är lite taskig mot Westerlund, och

2) Sulla förtjänar att få sin tjej stulen av Westerlund, om han har nån.

 

Dessa punkter föutsätter ju också ett par saker, som t ex förutsätta att jag vill ha med tjejer som Rosing att göra och det vill jag inte.

 

Fyndigheten i jackvegas ligger ju i att om man hänger med rosing samt signar upp sig som målvakt samt gör diverse mindre genomtänkta snedsteg så är inte steget långt att få för sig att jaqckvegas är ett bra sätt att tjäna pengar. Sen att det tydligen tog så hårt på MW att han behövda kräkas ut sig ett stycke text tyder enligt mig bara på att det kanske inte ligger så långt från sanningen.

 

Men jag tror säkert MW är en fin kille, stort hjärt men lite naiv kanske om jag fick gissa så inget ont om honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Va?? Kände han sig som ett offer när jag helt oprovocerat började skriva att han är dum och andra okväden mot honom?"

 

Sulla, du kan ju tycka precis vad du vill om vem som helst. Men ibland är det snyggare att hålla det för sig själv än att slänga sina åsikter i ansiktet på en annan människa på ett sätt som är utstuderat elakt. Stands to reason, eller hur?

 

Dessutom är Westis en genomsnäll människa, så han förtjänar det verkligen inte, oaktat ditt förakt för naivitet.

 

Sansa dig Klyka, jag skrev en oneliner som jag tyckte var fyndig, sen fick jag höra att jag var ointelligent och passade som städare. Att jag gick på hårt vara bara för att MW trissade upp det istället för att ta det som det skämt det var om att han vara jackvegasproffs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa punkter föutsätter ju också ett par saker, som t ex förutsätta att jag vill ha med tjejer som Rosing att göra och det vill jag inte.

 

Fyndigheten i jackvegas ligger ju i att om man hänger med rosing samt signar upp sig som målvakt samt gör diverse mindre genomtänkta snedsteg så är inte steget långt att få för sig att jaqckvegas är ett bra sätt att tjäna pengar. Sen att det tydligen tog så hårt på MW att han behövda kräkas ut sig ett stycke text tyder enligt mig bara på att det kanske inte ligger så långt från sanningen.

 

Men jag tror säkert MW är en fin kille, stort hjärt men lite naiv kanske om jag fick gissa så inget ont om honom.

 

Om man måste förklara hur fyndig man är och vari fyndigheten består så kanske man ska revidera sin uppfattning om humorn i det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tyckte det var fyndigt, jag tyckte redan när jag läste det att det var en rätt otrevlig diss rakt upp i ansiktet på honom. Han reagerade. Kan du ärligt säga att du blev ledsen av hans reaktion, och därför i affekt skrev ett otrevligt svar? Eller var det inte snarare så att du passade på chansen att trycka till honom och få lite bullypoäng?

 

Skit samma. Du brukar vara vettig. Bete dig vettigt mot människor du inte har nån anledning att vara otrevlig mot också, så blir det skitbra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man måste förklara hur fyndig man är och vari fyndigheten består så kanske man ska revidera sin uppfattning om humorn i det hela?

 

Helt seriöst tror jag inte alla vet vem han är, inte heller att han dateat rosing, och kanske vissa inte insett hur klantigt det är att sajna upp sig på den dealen MW gjorde. Därför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag är ledsen, men jag orkar helt enkelt inte dra hela historien då jag haft detta över mig i så många år och nu äntligen kan släppa hela skiten. /Mikael Westerlund

 

Det var du som drog igång tråden. Det är märkligt hur du alltid framställer dig själv som ett naivt litet oskyldig lamm som blir uppäten av stora elaka vargar.

 

IVF, skönt det e över för dig. Vad arbetar du med nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sulla.

 

För det första har jag aldrig nekat till att vara alldeles för naiv och lättlurad, detta har jag även nämnt i denna tråden. Men det är inte samma sak som att jag går på vilken lögn eller blåsning som helst. Däremot så litar jag på mäniskor som jag tycker är trevliga och verkar ärliga. Och det är först efter detta som jag har blivit blåst av desamma i vissa fall.

 

Jag skall erkänna att jag kanske gick väl hårt åt dig i denna tråden och ber om ursäkt för det i så fall.

Jag skall dock förklara varför.

Det här är/har varit en väldigt stor del av mitt liv de senaste åren och det var också tack vara denna historien som jag blev av med mina sponsorer och pokeruppdrag. Kort sagt så kan man säga att hela mitt liv blev oerhört påverkat negativt av denna storyn. Det har i alla år kommit fram folk som frågat hur det går med denna historien och vissa märker man är uppriktiga och verkligen hoppas att det skall gå bra för mig. Tyvärr märker man ibland också att den som frågar inte ens hoppas att det skall gå bra utan snarare gottar sig åt att någon annan (eller kanske bara för att det är just jag?) far illa. Jag anser mig själv vara väldigt duktig på just att läsa folk och när jag får denna känslan så blir jag uppriktigt ledsen faktiskt. Jag har aldrig önskat någon annan något illa och har då väldigt svårt att förstå att andra kan göra så. Nu skall tilläggas att jag har fel och jag försöker verkligen intala mig själv att det var en dålig "läsning" ibland.

 

Nu den senaste veckan har folk kommit fram mycket mer än vanligt och frågat hur det gick samt att min telefon har ringt ovanligt mycket av samma skäl. Och eftersom det en gång i tiden skrevs en del om detta här så tänkte jag vara smart och skriva ett litet inlägg här så att den som är intresserad kan läsa det här så slipper jag dra det ytterligare xxx antal gånger senare.

När jag då läser ditt inlägg så blir jag oerhört trött och faktiskt ledsen av tre orsaker.

 

1. Om den här personen nu bara vill göra narr av mig så kan han/hon väl göra det någon annan stans i stället? Och kanske också i ett annat tillfälle än just nu?

 

2. Jag vet av erfarenhet att när någon skriver ett inlägg som ditt så finns det alltid de som absolut vill hänga på mobben. Detta kommer i sin tur att förstöra syftet med tråden och väldigt ofta spårar hela tråden snabbt ur och den som då verkligen var intresserad från början fick inga svar här och tråden var fullständigt meningslös.

 

3. Jag har heller aldrig förstått det där med att säga saker som man vet med stor sannolikhet leder till att någon blir sårad eller ledsen? Jag har absolut inget problem med min humor och jag skrattar och skojar själv med säkerhet mer än "avarage". Men jag tycker väl helt enkelt inte att detta är ett läge där i alla fall min humor tillåter inlägg som ditt.

 

Men återigen så ber jag om ursäkt då du nog fick ta smällen både för ditt "övertramp" (som jag ser det) och många andras "övertramp" på samma gång (för du är inte ensam skall du veta).

 

Johan.

Jag hoppas att mitt stressiga försök till kort förklaring räckte?

 

Lycka till med pokern

/Mikael Westerlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

text

 

Helt ok Mikael, tack för svaret och jag ber såklart också om ursäkt om jag gjort ett övertramp. Förstår att det är och har varit en öm punkt.

 

Hoppas du kan gå vidare i livet och har lärt dig en läxa av den soppa det varit i rättegången. Ibland kan man bara inte lita på folk även om man önskar att det vore så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...