Gå till innehåll

Problem med att gå plus över en längre tid.


sommarpeng

Recommended Posts

Spelar allt som oftast på FTP 0.5/0.10 NL. Om det skulle vara möjligt att se min statistik ur tidsperspektiv för varje bord jag spelar så skulle trenden vara väldigt tydlig. Nämligen en ökning första 20 minuterna, för att sedan dala. Mer eller mindre varje gång vinner jag enkelt den första halvtimman, men sedan börjar förlusterna. Jag vet inte vad det beror på. Kanske blir jag rastlös och spelar mer loose, men jag försöker verkligen tänka på att spela på samma sätt över hela tiden. Alltså har jag väldigt svårt att plussa i längden, såvida jag inte skulle spela 20 minuter åt gången, vilket jag inte vill. Någon som känner igen detta och har lösningen? ;D

 

/Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det skulle vara möjligt att se min statistik ur tidsperspektiv för varje bord jag spelar så skulle trenden vara väldigt tydlig.

Det är fullt möjligt att ta fram fakta, titta i handhistoriken. Ser du fortfarande mönstret att du går + de ~30 första händerna på varje bord?

Kanske blir jag rastlös och spelar mer loose, men jag försöker verkligen tänka på att spela på samma sätt över hela tiden.

Ett sätt att hantera rastlösheten är att spela flera bord, hur många har du uppe samtidigt?
Alltså har jag väldigt svårt att plussa.

FYP

 

Om din uppfattning av spelet är med verkligheten överensstämmande så borde du kunna hantera ditt problem genom att byta bord var 20:e minut.

Du bör nog kolla fakta en extra gång, det är väldigt lätt att ha ett selektivt minne.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fullt möjligt att ta fram fakta, titta i handhistoriken. Ser du fortfarande mönstret att du går + de ~30 första händerna på varje bord?

 

Ett sätt att hantera rastlösheten är att spela flera bord, hur många har du uppe samtidigt?FYPGL

 

Jag spelar bara på ett bord åt gången. Jag har provat med två, men det slutar bara i att jag blir stressad och foldar/limpar händer som jag egentligen borde spelat på ett annat sätt. Nu har jag spelat i 20 min, och gått från 10 USD till 23 USD - alltså stämmer mitt påstående om att jag vinner första halvtimman. Nu ska jag gå och äta frukost, så vi får se om trenden håller i sig när jag är tillbaka.

 

/Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fullt möjligt att ta fram fakta, titta i handhistoriken. Ser du fortfarande mönstret att du går + de ~30 första händerna på varje bord?

 

 

 

Jag spelar bara på ett bord åt gången. Jag har provat med två, men det slutar bara i att jag blir stressad och foldar/limpar händer som jag egentligen borde spelat på ett annat sätt. Nu har jag spelat i 20 min, och gått från 10 USD till 23 USD - alltså stämmer mitt påstående om att jag vinner första halvtimman. Nu ska jag gå och äta frukost, så vi får se om trenden håller i sig när jag är tillbaka.

 

/Simon

 

Jag tycker du ska helt skita i resultat och fokusera på att hela tiden göra rätt beslut!

Att titta på sin rulle/hem graph hela tiden gör inget bra utan skapar stress om man ligger på minus för vissa att försöka vinna tillbaka för dom vill att sessionen ska sluta på plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar allt som oftast på FTP 0.5/0.10 NL. Om det skulle vara möjligt att se min statistik ur tidsperspektiv för varje bord jag spelar så skulle trenden vara väldigt tydlig. Nämligen en ökning första 20 minuterna, för att sedan dala. Mer eller mindre varje gång vinner jag enkelt den första halvtimman, men sedan börjar förlusterna. Jag vet inte vad det beror på. Kanske blir jag rastlös och spelar mer loose, men jag försöker verkligen tänka på att spela på samma sätt över hela tiden. Alltså har jag väldigt svårt att plussa i längden, såvida jag inte skulle spela 20 minuter åt gången, vilket jag inte vill. Någon som känner igen detta och har lösningen? ;D

 

/Simon

 

 

Öka succesivt i minuter och kanske bord. Börja med 20 minuter, nästa pass 25 minuter nästa 30 osv. Du kan också sätta upp en regel om max 5 pass per dag. Detta måste du sedan hålla dig till, även om du ligger minus!

 

 

Som någon nämnde, men detta är av yttersta vikt enligt mig om du ska lyckas som pokerspelare och faktiskt inte hamna i spelmissbruk...nämligen se hela tiden till processen och inte till resultatet. Poker handlar om reslultat över lång period/tusentals händer.

 

Sedan kan det som någon sa vara bra med att hantera fler bord för att undivka rastlöshet. Men se det som steget efter du kan hantera ett bord med tid.

 

 

Så bestäm dig också för att efter sista passet varje dag ta en reflektion. Gärna med hjälp av kunniga här på Pokerforum, genom att exempelvis starta en dagbok.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Kanske är en dagbok något jag borde börja med. Jag vet att det enbart är för min skull, men jag tror inte mitt spel skulle intressera någon. Dessutom vet jag inte hur man utformar en sådan. Jag tittade runt lite här på olika dagböcker, men de flesta är på mycket högre nivå och av mer avancerade spelare att det för mig mest liknar grekiska. Vad ska jag ta upp i en dagbok? Händer som gått helt åt helvete? Händer som jag känner att jag kanske borde spelat på ett annorlunda sätt?

 

/Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Kanske är en dagbok något jag borde börja med. Jag vet att det enbart är för min skull, men jag tror inte mitt spel skulle intressera någon. Dessutom vet jag inte hur man utformar en sådan. Jag tittade runt lite här på olika dagböcker, men de flesta är på mycket högre nivå och av mer avancerade spelare att det för mig mest liknar grekiska. Vad ska jag ta upp i en dagbok? Händer som gått helt åt helvete? Händer som jag känner att jag kanske borde spelat på ett annorlunda sätt?

 

/Simon

 

 

Ja helt klart rena grekiskan ibland :D Även jag är en microspelare, lirar NL20.

 

Men alla har vi börjat från scratch så va fan kör på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL20? BB 20$ ?

 

Om det vore så väl 8-)

NL20 = 0,20 BB. Kör NL20 (euro) Du kör NL10 (om du lirar no limit texas).

 

Men som du säger, jättebra om du lägger upp händer. Det kan många (även här på pokerforum finns det microgrinders) också lära sig något utav. Så starta en db, jag kommer att följa den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man anger nivån på inköpet 100bb

 

NL20 är alltså $20 inköp med blindsen $0.1/0.2

 

Ibland lägger man på ett k NL1k betyder NL1000 osv.

 

Som ytterligare utveckling låter man ibland bli att nämna k om det framgår av sammanhanget vad som avses. NL1 är då NL1k och HU NL20 är alltså ett inköp på $20k med blindar på $100/200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska helt skita i resultat och fokusera på att hela tiden göra rätt beslut!

 

Detta är en underskattad sanning. +1 på den.

 

NL20=maxinköp 20 dollar/euro/kronor/whatever. Vid 100BB maxinköp alltså blindar på 0,1/0,2.

 

Edit: Ah, 3:a på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man anger nivån på inköpet 100bb

 

NL20 är alltså $20 inköp med blindsen $0.1/0.2

 

Ibland lägger man på ett k NL1k betyder NL1000 osv.

 

Som ytterligare utveckling låter man ibland bli att nämna k om det framgår av sammanhanget vad som avses. NL1 är då NL1k och HU NL20 är alltså ett inköp på $20k med blindar på $100/200

 

Åfan. Du ser TS, lite grekiska för mig med:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det vore så väl 8-)

NL20 = 0,20 BB. Kör NL20 (euro) Du kör NL10 (om du lirar no limit texas).

 

Men som du säger, jättebra om du lägger upp händer. Det kan många (även här på pokerforum finns det microgrinders) också lära sig något utav. Så starta en db, jag kommer att följa den!

 

 

Dagbok uppe!

 

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/64808-sommarpeng-startar-nyboerjardagbok.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...