Gå till innehåll

Sämsta film som nånsin gjorts


Saint_Bjorn

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ffreds trestegsraket för att avgöra vad han tycker om en film:

 

1. Kolla upp snittbetyget på IMDB för att skaffa sig en övergripande bild.

2. Läsa recensioner för att kunna försvara sin åsikt.

3. Surfa runt på filmforum för att säkerställa så att åsikten inte är fel.

 

Vid enstaka tillfällen (men bara när han är riktigt säker på vad han ska tycka) även ett fjärde steg:

 

4. Se filmen.

Nej, det där är så långt ifrån verkligheten man kan komma. Det fanns dock en snubbe på min gymnasieskola som gjorde ungefär det där, så jag vet att sådana personer existerar. De är nästan lika irriterande som personer som varenda gång de har sett en mycket välgjord film som av någon anledning framkallar andra känslor hos dem än hos en stor majoritet av tittarna, säger att det var den sämsta filmen någonsin. (Särskilt irriterande är de personer som typ var fjärde gång de ser en film insisterar på att det är den sämsta film de har sett).

 

Om en film har 8.5 på IMDB så är den definivt inte den sämsta filmen någonsin. Det är på sin höjd en film som inte alls tilltalar dig. (Toy Story 3 var en sådan film för mig. Helt värdelös för mig, men extremt långt ifrån att kunna kallas den sämsta filmen någonsin).

 

Jag kan inte säga vad som är den sämsta filmen någonsin, men några av de filmer som har framkallat de starkaste känslorna av "Fy fan vad det här suger" hos mig är: Barbarian Queen (som då gick under namnet Queen of the naked steel), Fortress, Highlander 2, RoboGeisha, Batman Forever, Batman and Robin, Battlefield Earth, 30 days of night, eXistenZ och Spider-Man 3. Den största biobesvikelsen var dock Alien 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batman och Robin röstades fram av Total Films läsare som den sämsta blockbustern genom tiderna iaf. Jag är benägen att hålla med.

 

Mr. Freeze: I will blanket the city in endless winter. First Gotham, and then the world.

Poison Ivy: Just what I had in mind. Everything dead on earth, except us. A chance for Mother Nature to start again. Behold, the dawn of a new age. My mutant plants have the strength of the deadliest animals. Once you have frozen mankind, these babies will overrun the globe, and we shall rule them, for we will be the only two people left in the world.

Mr. Freeze: Adam and Evil!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sämsta filmen som någonsin gjorts är District 9 och det är väl ingenting som ens behöver diskuteras?

 

Tätt efter i värdelöshet ligger Apocalypse Now, 2001 och Wall-E.

 

4 poänglösa filmer som är värdelösa rakt igenom.

 

Ja om man inte förstår poängen känns det säkert så.

 

Ganska intressant att du använder begreppet poänglös om en av de få sci-fi-filmer som faktiskt har en poäng.

 

Jag tycker District 9 hade en oerhört bra poäng om man förstår paralellerna till apartheid, segregering och främlingsfientlighet. Sen tycker jag att man helst skulle skippat det mesta av action och töntiga explosioner och fokuserat ännu mer på storyn och karaktärerna för att inte hamna i det sunkiga sci-fi-träsket. Filmen var dock mer än godkänd för sin genre och hade absolut en poäng.

 

Apocalypse now har precis som ovan nämnda film också fler poänger och tänkvärda scener än de allra flesta filmer i sin genre och är väl tillsammans med Full metal jacket antagligen den bästa krigsfilm som någonsin gjorts.

 

2001 tilltalade mig inte alls. Så dålig kan jag hålla med om men inte ens nära den sämsta film som någonsin gjorts i mitt tycke.

 

Wall-E har jag inte sett.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
den som hittar sämre film än denna är duktig http://www.imdb.com/title/tt1132130/

Låter ju onekligen inte bra.

 

En kommentar verkar hålla samma klass som filmen:

 

Factual errors: The premise of this movie is the Earth's rotation is slowing, and at one time stopped. If this had truly happened there would be no gravity and everyone and everything would have floated away.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon gång på våren förra året hade jag den hittils värsta bakfyllan i mitt liv. Rörde jag huvudet en milimeter var det som att köra in i en bergvägg. Jag lyckades efter mycket viljastyrka gå och sätta på tvn, men glömde ta med tv-kontrollen.

 

Kom precis till början av an film som skull skildra "Paris Hiltons liv". Filmen var nyproducerad men med 80-tals såpopera ljussättning och porrilmsmusik(troligen för den var gratis). Det är om man bortser från Sagan om Ringer den värsta smörja jag sett.

 

Nu kanske någon tycker att "var det så illa borde du orkat hämta fjärrkontrollen". Men mina krafter var tyvärr slut, så fick glatt se igenom helvetet. Är som ett uppslagsverk när det gäller Paris Hilton numera, tror tom jag minns den kronologiska ordningen på alla hennes lagbrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon gång på våren förra året hade jag den hittils värsta bakfyllan i mitt liv. Rörde jag huvudet en milimeter var det som att köra in i en bergvägg. Jag lyckades efter mycket viljastyrka gå och sätta på tvn, men glömde ta med tv-kontrollen.

 

Kom precis till början av an film som skull skildra "Paris Hiltons liv". Filmen var nyproducerad men med 80-tals såpopera ljussättning och porrilmsmusik(troligen för den var gratis). Det är om man bortser från Sagan om Ringer den värsta smörja jag sett.

 

Nu kanske någon tycker att "var det så illa borde du orkat hämta fjärrkontrollen". Men mina krafter var tyvärr slut, så fick glatt se igenom helvetet. Är som ett uppslagsverk när det gäller Paris Hilton numera, tror tom jag minns den kronologiska ordningen på alla hennes lagbrott.

 

Vad exakt i Lotr är det du tycker är så dåligt att den kvalificerar som den sämsta film du sett?

 

Dåliga skådespelarprestationer? Dåligt manus? Dåliga specialeffekter? Dålig story? Dåligt foto? Overkligt med orcher och trollkarlar? Fult med stora håriga fötter?

 

Jag är bara så otroligt nyfiken på vad du finner så motbjudande i den när det i mitt tycke antagligen finns åtminstone 1 miljon filmer som är sämre på alla de punkter jag räknade upp. Nej jag har inte sett en miljon filmer så det var en ren höftning.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad exakt i Lotr är det du tycker är så dåligt att den kvalificerar som den sämsta film du sett?

 

Dåliga skådespelarprestationer? Dåligt manus? Dåliga specialeffekter? Dålig story? Dåligt foto? Overkligt med orcher och trollkarlar? Fult med stora håriga fötter?

 

Jag är bara så otroligt nyfiken på vad du finner så motbjudande i den när det i mitt tycke antagligen finns åtminstone 1 miljon filmer som är sämre på alla de punkter jag räknade upp. Nej jag har inte sett en miljon filmer så det var en ren höftning.

 

 

Förre

 

Smaken är som baken. Men ska punkta upp vad jag inte gillar eftersom min personliga åsikt verkade göra dig upprörd:

- Jag gillar inte den formen av "fantasy" alls, vilket såklart spelar in rätt mycket.

- Jag finner alla tre filmer vara sega och utdragna. Det är så det börjar klia i hela mig när jag kollat på dom.

- Storyn är korkad. Varför flyger han inte till det jävla berget från början? typ 10h film för att han inte tänkte till från början(Är väl förvisso Tolkiens fel, jefla dum gubbe ;))

 

Men som sagt, det är min åsikt, och det betyder ju inte att någon annan inte kan avguda den, så inget att bli upprörd över :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det där är LOTR i min smak! Helt klart en förbättring.

 

 

 

jävlar vad mkt idioti som skrivits i denna tråden.

 

sämsta film man sett? tänk att svara memento, sagan om ringen, shutter island, fear and loathing osv på det.

 

äsch

¨

Ja, äsch, var glad att vi alla är olika istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smaken är som baken. Men ska punkta upp vad jag inte gillar eftersom min personliga åsikt verkade göra dig upprörd:

- Jag gillar inte den formen av "fantasy" alls, vilket såklart spelar in rätt mycket.

- Jag finner alla tre filmer vara sega och utdragna. Det är så det börjar klia i hela mig när jag kollat på dom.

- Storyn är korkad. Varför flyger han inte till det jävla berget från början? typ 10h film för att han inte tänkte till från början(Är väl förvisso Tolkiens fel, jefla dum gubbe ;))

 

Men som sagt, det är min åsikt, och det betyder ju inte att någon annan inte kan avguda den, så inget att bli upprörd över :)

 

Läste igenom min post 5 gånger och hittade inte någonstans ett enda kraftuttryckt eller förolämpning så jag vet inte riktigt hur du lyckas få för dig att jag är upprörd? Jag ställde en väldigt rak och enkel fråga angående din subjektiva bedömning om en film i en tråd där det disskuteras just film och smak. Jag ställde den av ren nyfikenhet men är hemskt ledsen om min enorma aggresivitet och alla okvädesord jag vräkte ur mig skrämde dig. det var inte alls menat så. Du får verkligen tycka precis vad du vill. Jag lovar! OBS Jag är inte upprörd, arg eller ledsen nu heller. Promise!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smaken är som baken. Men ska punkta upp vad jag inte gillar eftersom min personliga åsikt verkade göra dig upprörd:

- Jag gillar inte den formen av "fantasy" alls, vilket såklart spelar in rätt mycket.

- Jag finner alla tre filmer vara sega och utdragna. Det är så det börjar klia i hela mig när jag kollat på dom.

- Storyn är korkad. Varför flyger han inte till det jävla berget från början? typ 10h film för att han inte tänkte till från början(Är väl förvisso Tolkiens fel, jefla dum gubbe ;))

 

Men som sagt, det är min åsikt, och det betyder ju inte att någon annan inte kan avguda den, så inget att bli upprörd över :)

 

Att säga att filmer som LOTR är det sämsta man sett är ganska idiotiskt. Känns mer som lite "attention whore"-syndrom.

 

The idea of the Eagles transporting the Ring to Mount Doom, or at least part of the way, is not discussed in The Lord of the Rings and Tolkien himself apparently never specifically addressed it, except in an oblique manner. In the The Letters of J. R. R. Tolkien, he stated: "The Eagles are a dangerous 'machine'. I have used them sparingly, and that is the absolute limit of their credibility or usefulness. The alighting of a Great Eagle of the Misty Mountains in the Shire is absurd; it also makes the later capture of G. [Gandalf] by Saruman incredible, and spoils the account of his escape."
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...