Gå till innehåll

Ett sista försök


Photosheep

Recommended Posts

Tjena Pker Stars

 

Jag har haft en lång mailkonversation med supporten. Har egentligen gett upp men vad katten, PF kanske kan sparka uppåt?

 

Jag har haft ett konto för flera år sedan. Det var kopplat till en e-postadress där den domänen nu är nedlagd. Jag kom inte ihåg detta alls häromdagen utan började att skapa ett nytt konto. Systemet meddelar att det redan finns ett konto på PokerStars kopplat till den adressen. Vad bra, tänker jag och försöker logga in med det kontot som PS talade om för mig. Jag lyckas dock inte minnas lösenordet och eftersom jag inte har e-posten kvar... Mailar om dilemmat till supporten som då meddelar att jag har två konton och det får jag inte. A men vad fan, skapades kontot fast de upptäckte att jag redan hade ett konto? Går systemet mot sina egna regler? Korkat, tycker jag.

 

Jag får då svara på X antal frågor. Typ hur mycket pengar som finns på kontot, vem jag överfört till/från, när jag skapade kontot... Jag minns verkligen inte något av detta men det bör ligga runt noll kronor på kontot (tror jag gulade) så jag bryr mig inte så värst mycket om det. Men nä, nä, skicka in ID, pass, bankutdrag, frugan, barnen och svärmor (svärmor hade varit rätt okej att slippa ett tag i och för sig).

 

Det där pysslade jag med en annan gång när jag skulle ta ut stålar. Det är ju skitbra att man har säkerhet där. Men för att öppna ett konto!?

 

Finns det ingen vettig själ på PS som kan ge det hela 5 minuter, kika i lite loggar och så, så bör den människan se att det inte rör sig om någon bluff/scam/FBI och klicka på knappen delete så jag kan öppna nytt konto och sätta in friska pengar att fördela ut till mina vänner inom EU?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi hjälper dig gärna komma igång med ditt gamla konto. Men var vänlig att observera att man inte får skapa ett nytt konto när man redan har ett. Har man redan ett konto så måste man använda det och det är inte möjligt att ta bort sitt gamla konto för att skapa ett nytt.

 

Vänligen besvara de frågor du fått och skicka in de dokument vi efterfrågat så att vi kan verifiera dig så kan vi hjälpa dig att komma in på ditt "gamla" konto.

 

Det är ditt gamla konto du måste använda för att spela hos oss.

 

Hör gärna av dig om vi kan hjälpa dig.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skiter vi i det. Att jag ska behöva skicka in all dessa prylar för på grund av att ert system skapade ett konto till åt mig när det ändå hittade att jag hade ett konto, är rätt löjligt. Även om jag skulle komma på mitt lösenord så får jag inte spela eftersom jag nu då bryter mot reglerna och har två konton.

 

Hur länge har ni kvar konton som inte används? Ett konto med 0 spänn på, som har en e-postadress som domänet inte existerar längre, en snubbe dyker upp med en e-postadress där domänet är reggat och ägs av samma ägare till kontot samt det icke längre existerande domänet - sjävklart vill ni ha pass, id och banktransaktioner.

 

Nä, om ni inte kan vara smidigare än så då skiter vi i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte ens vad du jiddrar om TS. Det här är policy för ALLA pokersidor, när du reggade kontot skrev du under på att du gick med på detta, men det minns du förstås inte eftersom du inte läste avtalet, eller hur?

 

PokerStars är väldigt kända för sin säkerhet och det är väldigt uppskattat av många, om inte alla spelare.

 

Skicka in det de vill ha eller dra nån annanstans med andra ord. Du har som sagt skrivit ett avtal med PokerStars och blir sedan tjurig och förbannad när de inte låter dig bryta det?

 

Men nu har du ju sagt att du skiter i det iaf, saken är biff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi har inte skapat något konto åt dig, det går bara att göra om man väljer att göra det själv.

 

Vi kan hjälpa dig att komma tillrätta med detta men det innebär att du måste skicka in de dokument vi har begärt för att vi skall kunna verifiera dig och ditt konto.

 

Du kan maila support@pokerstars.eu med rubriken "Attn KarlR" och skriv då gärna på svenska så skall jag se vad jag kan göra åt saken men när dokument och verifiering väl har efterfrågats för att verifiera kontot är det vad som krävs.

 

Om du då hellre spelar någon annanstans så önskar vi dig givetvis lycka till var än du vill spela i framtiden men kontosäkerhet är inte något vi kan tumma på.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte heller vad OP egentligen tror.

 

Hur vore det om alla kunde skapa ett nytt konto, eller använda ett bortglömt sådant, utan att bevisa sin identitet. Att du glömt bort allt som kan tänkas identifiera dig som autentisk kontoägare är ju ditt eget fel, inte sajtens.

 

Du kanske inte riktigt förstår hur sådana här "historier" kan användas för att skapa nya eller "sno" andras konton i mer otrevliga scenarier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi har inte skapat något konto åt dig, det går bara att göra om man väljer att göra det själv.

 

Vi kan hjälpa dig att komma tillrätta med detta men det innebär att du måste skicka in de dokument vi har begärt för att vi skall kunna verifiera dig och ditt konto.

 

Du kan maila support@pokerstars.eu med rubriken "Attn KarlR" och skriv då gärna på svenska så skall jag se vad jag kan göra åt saken men när dokument och verifiering väl har efterfrågats för att verifiera kontot är det vad som krävs.

 

Om du då hellre spelar någon annanstans så önskar vi dig givetvis lycka till var än du vill spela i framtiden men kontosäkerhet är inte något vi kan tumma på.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Det märkliga med kontosäkerheten att den alltid är viktig EFTER att man skapat konto och satt in pengar.....

Kollade med min bank när ni frös mitt konto om de tyckte det var en bra ide att skicka in en avscannad bild på mitt kort till er.

"Visst, glöm inte klippa sönder kortet och spärra det efteråt bara eftersom du varit oaktsam med det"

Men precis som du påpekar, det finns andra sajter att spela på......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skiter vi i det. Att jag ska behöva skicka in all dessa prylar för på grund av att ert system skapade ett konto till åt mig när det ändå hittade att jag hade ett konto, är rätt löjligt. Även om jag skulle komma på mitt lösenord så får jag inte spela eftersom jag nu då bryter mot reglerna och har två konton.

 

Hur länge har ni kvar konton som inte används? Ett konto med 0 spänn på, som har en e-postadress som domänet inte existerar längre, en snubbe dyker upp med en e-postadress där domänet är reggat och ägs av samma ägare till kontot samt det icke längre existerande domänet - sjävklart vill ni ha pass, id och banktransaktioner.

 

Nä, om ni inte kan vara smidigare än så då skiter vi i det.

 

Jag skulle verkligen önska att det vore smidigare att komma åt ett random konto....not.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det märkliga med kontosäkerheten att den alltid är viktig EFTER att man skapat konto och satt in pengar.....

 

Det är ganska naturligt då man knappast kan begära presumtiva spelare att skicka in och verifiera sig INNAN de har skapat det konto. Det skulle vara helt orimligt och dessutom väldigt svårt att verifiera kontot om det då inte finns något.

 

Att verifiera spelare som endast avser att spela play money eller gratisturneringar till exempel känns också ganska orimligt av naturliga skäl. Det är därför mest lämpligt att göra det efter insättning. Då det är just den typ av spelare som i vissa fall behövs verifieras för att spelsäkerhet etc skall kunna upprätthållas. Det finns med andra ord flera anledning till varför det är just efter man skapat kontot och gjort insättningen som eventuell verifikation kan bli aktuell.

 

Vill man inte använda sig av sitt kort i samband med insättningar och uttag erbjuder vi många alternativ för både insättningar och uttag. Har man inte använt kortet behöver man inte heller skicka in någon verifikation på det om det skulle vara så att ens konto måste verifieras på det sättet.

 

En förfrågan om dokument är helt i linje med våra användarvillkor och integritetspolicy och är även en del av vår licens och de lagar vi måste följa. Vi försäkrar våra användare att denna information behandlas säkert och konfidentiellt.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev det många åsikter från icke PS-representanter.

För det första, jag tycker PS agerar rätt och riktigt, har aldrig sagt något annat. Att värna om säkerheten och integritet är viktigt och mig veterligen finns ingen utav våra större pokersajter som inte tar det på allvar.

 

Att jag skapade ytterligare ett konto själv - ja, det har jag sagt hela tiden men de flesta verkar inte fatta vad som sker i själva processen för skapandet. Det är helt klart en glitch i flödet när systemet kontroller i sitt eget register om adress m.m. redan finns. Om svaret är ja så meddelas formulärifyllaren detta. Kruxet är att den gör det EFTER man skapat kontot och då är karusellen igång.

 

För det andra, det är inget "random konto" som någon uttryckte det. PS kan med sina egna verktyg snabbt verifiera att kontot ifråga är "dött". Med ett enketl telefonsamatal kan de ringa mig och verifiera att jag är jag. Det räckte åtminstone för ett par år sedan när jag då tog ut några tusenlappar (fast jag får nog reservera mig mot att jag kanske här hade skickat in hela konkarongen som nu igen efterfrågas, minns inte riktigt).

 

För det tredje har jag samma dilemma på annan sajt vilket det inte behövdes skickas in alla dessa papper utan de skickade mig nytt lösenord efter ett telefonsamtal.

 

Frågan är om det inte är enklast att aktivera domänet igen för några hundra och slänga upp en gmail på den så trillar lösenordsmailen in så jag kan få dem... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna ett konto med bekants namn- och kontaktuppgifter, samt använd en betalningsmetod som är kopplad till honom/henne.

 

Enda chansen. Har jag gjort.

 

Urk, nej, det är väl givet att det är då man vinner en WSOP-biljett eller annat skoj som krackulerar hela fasaden.

 

Nä, jag kör på annan sajt, det finns ju tursamt en hel flora att välja på (fast jag gillar PS söndagsturrar bäst).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte ens vad du jiddrar om TS. Det här är policy för ALLA pokersidor, när du reggade kontot skrev du under på att du gick med på detta, men det minns du förstås inte eftersom du inte läste avtalet, eller hur?

 

PokerStars är väldigt kända för sin säkerhet och det är väldigt uppskattat av många, om inte alla spelare.

 

Skicka in det de vill ha eller dra nån annanstans med andra ord. Du har som sagt skrivit ett avtal med PokerStars och blir sedan tjurig och förbannad när de inte låter dig bryta det?

 

Men nu har du ju sagt att du skiter i det iaf, saken är biff

 

Ha ha, detta blir lite off topic men med din något naiva inställning till hur juridik och verkligheten sammanstrålar så måste jag skriva några rader.

 

Jo då, jag läste avtalet och har gjort på samtliga sajter. Jag är hyfsat införstådd med hur avtalet är uppspaltat. Då jag arbetar med inköp så är det mycket avtal, så det ligger i naturen att läsa. Och här är poängen, avtal följs inte slaviskt. Världen är inte svart och vit. Det är därför det finns människor i organisationerna som kan se till att det inte blir stopp i maskineriet.

 

Det finns inget mer frustrerande än när ett avtal stoppar hela affären. Båda säljare och köpare vill framåt men avtalet är kass konstruerat och beslutsfattaren är feg. Juridiken gör över det sunda förnuftet och brukar oftast vara kostsamt i slutänden.

 

För att lyfta dina vyer lite så agerade en annan pokersajt att de helt enkelt raderade mitt gamla konto eftersom det var icke spelat på flera år, inga pengar på det och jag kunder per telefon uppge vilken e-post det var reggat med samt mina födelsedata. Jag får nu skapa nytt konto, dock ej med samma e-postadress som tidigare eftersom jag då kommer få två konton och då vet vi vad som händer. Det står i avtalet... ;-)

 

Saken är biff, jag spelar där nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att lyfta dina vyer lite så agerade en annan pokersajt att de helt enkelt raderade mitt gamla konto eftersom det var icke spelat på flera år, inga pengar på det och jag kunder per telefon uppge vilken e-post det var reggat med samt mina födelsedata. Jag får nu skapa nytt konto, dock ej med samma e-postadress som tidigare eftersom jag då kommer få två konton och då vet vi vad som händer. Det står i avtalet... ;-)

 

Saken är biff, jag spelar där nu!

 

Är man marknadsledande behöver man inte dra ner byxorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du känner uppenbarligen inte till uttrycket jag använde. Jag kan avslöja att det handlar inte om att bajsa.

 

Du har rätt, jag har aldrig hört det uttrycket. Jag gissar att det är ett uttryck från den manliga sidan av världen med sedvanlig anspelning på storleken. Därav att jag försökte skoja till det och för säkerhets skull avslutade jag med en smiley.

 

Det här är väl det som jag tycker är lite tråkigt med PF, den som startar en tråd blir antingen dagens hackkyckling eller hjälte (det senare alternativet är rätt sällan dock). Att ha en annan uppfattning är gängse forumelitister och ha mage att stå för den slutar oftast med att det ropas "troll" och så var den diskussionen dödförklarad.

 

Ha en glad påsk, jag tänker inte trolla vidare längre i denna tråden ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt, jag har aldrig hört det uttrycket. Jag gissar att det är ett uttryck från den manliga sidan av världen med sedvanlig anspelning på storleken.

 

Också fel.

 

Vi på PF tycker inte om folk som multiaccountar, varken på pokersiterna eller på forumet. Därav de syrliga svaren kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt, jag har aldrig hört det uttrycket. Jag gissar att det är ett uttryck från den manliga sidan av världen med sedvanlig anspelning på storleken.

 

Också fel.

 

Vi på PF tycker inte om folk som multiaccountar, varken på pokersiterna eller på forumet. Därav de syrliga svaren kanske.

 

Jag är också PF:are.

Jag tycker inte om folk som multiaccontar.

Jag multiaccountar inte.

Jag försöker alltid vara trevlig och hjälpa till.

Ingen smiley denna gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker alltså att problemet är att ps startar ett nytt konto till dig även att dom varnar om att du har ett annat konto? Känns ju som du har en poäng att det hade kunnat göras annorlunda, men hade nog blivit samma procedur att "aktivera" det gamla kontot då du inte har kvar email eller lösenord osv.

 

edit: Samtidigt är nog säkerheten på siterna det sista jag känner för att klaga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt, jag har aldrig hört det uttrycket. Jag gissar att det är ett uttryck från den manliga sidan av världen med sedvanlig anspelning på storleken.

 

Jag är också PF:are.

Jag tycker inte om folk som multiaccontar.

Jag multiaccountar inte.

Jag försöker alltid vara trevlig och hjälpa till.

Ingen smiley denna gången.

 

Du klagar på klimatet här som att du har varit medlem länge samtidigt har du ett nyreggat konto. Hur många konton har du här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du klagar på klimatet här som att du har varit medlem länge samtidigt har du ett nyreggat konto. Hur många konton har du här?

 

Jag har ett konto. Har haft ett konto för flera år sedan (som även det var kopplat till den e-post som är nedlagd) men bad om att det skulle raderas då jag ville ta paus från pokern ett tag.

 

Jag vet inte riktigt vart du vill komma med dina påståenden?

Jag var frustrerad över fyrkantigheten över kontohanteringen på PS och eftersom PF har varit en bra hjälp till andra genom åren så tänkte jag att det kanske skulle kunna gå den vägen. Sedan kanske det varit smartare att vänta några dagar tills man lugnat ned sig och skrivit med lite mer vänlig ton än den frustrerande jag använde (fast jag försökte maskera det med lite humor också, så lite självinsikt finns det nog). Nu har jag fått den kontakt jag behöver och så får jag se hur det löser sig.

 

Jag vet inte om det är någon mening med detta meningsutbytandet längre, JohAAn1, du verkar ha bestämt dig för att jag är en riktig usel fisk som bara fuskar och trollar. Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker alltså att problemet är att ps startar ett nytt konto till dig även att dom varnar om att du har ett annat konto? Känns ju som du har en poäng att det hade kunnat göras annorlunda, men hade nog blivit samma procedur att "aktivera" det gamla kontot då du inte har kvar email eller lösenord osv.

 

edit: Samtidigt är nog säkerheten på siterna det sista jag känner för att klaga på.

 

Jag blev upplyst om att jag hade ett konto i sista skedet, vilket då kändes positivt, vad bra, jag kan logga in med det kontot. Men jag kom inte ihåg lösenordet. Eller det var iaf vad jag trodde, jag är lite osäker här, men det verkar som att kontot (kontona) blev spärrade då eftersom det var två konton. EDIT: jag har bra koll på mina lösenord så jag blev lite förvånad att det inte funkade...

 

Det är detta som jag tycker är knäppt. Nu har jag fastnat i loopen, antagligen måsta jag skicka in dokumenten eftersom jag "klickade en gång för mycket".

 

Jag har samma dilemma på flera sajter men tack vare situationen med PS så kontaktade jag supporten direkt och då har det inte varit några problem, de har raderat kontot och jag kan skapa nytt så länge jag inte använder samma e-postadress, för då blir det multi.

 

Hade det varit ett aktivt konto, med mucho dineros, ja då är det stor skillnad. Som nu, ett konto som ej använts på flera år med noll spänn - att behöva fixa med banken och skanna in pass m.m. anser jag vara overkill. Men jag är helt införstådd med att det är så som reglerna är.

 

Lite kuriosa: det verkar vara olika regler gällande "inaktiva konton" på dom olika sajterna? Alternativt är de olika "snälla" i supporten. På en sajt sa man till mig att kontot var deletat då det inte spelats på xx månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi har inte skapat något konto åt dig, det går bara att göra om man väljer att göra det själv.

 

Vi kan hjälpa dig att komma tillrätta med detta men det innebär att du måste skicka in de dokument vi har begärt för att vi skall kunna verifiera dig och ditt konto.

 

Du kan maila support@pokerstars.eu med rubriken "Attn KarlR" och skriv då gärna på svenska så skall jag se vad jag kan göra åt saken men när dokument och verifiering väl har efterfrågats för att verifiera kontot är det vad som krävs.

 

Om du då hellre spelar någon annanstans så önskar vi dig givetvis lycka till var än du vill spela i framtiden men kontosäkerhet är inte något vi kan tumma på.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Tack Karl för din hjälp.

 

Jag ber om ursäkt för mitt första inlägg, det kunde skrivits bättre. Jag förstår nu att jag missuppfattade ett mail från supporten om att de stängde av "mig" tills jag verifierade mig. Det var bara det "nya" kontot som spärrades. Så om jag lyckas lista ut lösenordet kan jag således spela. Men det lär jag inte göra så det blir nog till att plocka fram dokumenten. Vad gör man inte för att få tillbaks sin söndagstilt och rubbade dygnsrytm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...