Gå till innehåll

Framtidens onlinepoker, stängda marknader?


Kramerica

Recommended Posts

Detta är ju en het potato, inte minst nu när den amerikanska marknaden är helt stängd.

 

Vad jag förstått pekar väl det mesta mot att jänkarna i framtiden kommer att få lira på en stängd marknad mot bara amerikaner? En förändring som redan införts i Frankrike och Italien och vad jag förstått verkar fler länder vara på gång?

 

Jag utgår från att huvudskälet hos de regeringar som vill stänga sina marknader är att kunna beskatta spelandet på ett vettigt sätt....

 

Men...är ingen teknik eller dataexpert men det borde väl vara möjligt att låta spelare från olika länder spela mot varandra och låta pokersiterna pröjsar in de olika skatterna som regeringarna är så sugna på...finns väl nog så avancerade affiliatesystem.....?

 

Aja...några funderingar såhär på nattkvisten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ju en het potato, inte minst nu när den amerikanska marknaden är helt stängd.

 

Vad jag förstått pekar väl det mesta mot att jänkarna i framtiden kommer att få lira på en stängd marknad mot bara amerikaner? En förändring som redan införts i Frankrike och Italien och vad jag förstått verkar fler länder vara på gång?

 

Jag utgår från att huvudskälet hos de regeringar som vill stänga sina marknader är att kunna beskatta spelandet på ett vettigt sätt....

 

Men...är ingen teknik eller dataexpert men det borde väl vara möjligt att låta spelare från olika länder spela mot varandra och låta pokersiterna pröjsar in de olika skatterna som regeringarna är så sugna på...finns väl nog så avancerade affiliatesystem.....?

 

Aja...några funderingar såhär på nattkvisten...

 

Ja man börjar ju undra hur onlinepokerns framtid ser ut. De kan ju bli så att vi svenskar enbart kan spela på Svs i framtiden. Sen kanske de går åt andra hållet så att förändringar gynnar pokern. Ja har ingen kolla alls hur de kan gå.. Vore dock kul att höra folks tankar och funderingar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också det naturliga vore att spelare inom åtminstone EU borde kunna spela mot varandra, annars är det ju risk att de små ländernas pokersidor drabbas av sotdöden. Om sedan grekernas rake går till Grekland, irländarnas till Irland osv borde ju som skrivits kunna ordnas.

Just nu tänker både USA och de europeiska länderna kortsiktigt och vill lätt hålla pengarna inom landet utan att behöva träffa avtal med andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också det naturliga vore att spelare inom åtminstone EU borde kunna spela mot varandra, annars är det ju risk att de små ländernas pokersidor drabbas av sotdöden. Om sedan grekernas rake går till Grekland, irländarnas till Irland osv borde ju som skrivits kunna ordnas.

Just nu tänker både USA och de europeiska länderna kortsiktigt och vill lätt hålla pengarna inom landet utan att behöva träffa avtal med andra.

 

Ja precis...borde inte vara någon omöjlighet. Får hoppas att det till slut blir som spelarna vill, dvs öppna marknader. Får hoppas att någon pokersite kan vaska fram någon lösning på beskattningsfrågan så att regeringarna blir nöjda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pokerscout 2018

 

rank site players online

 

1. pokerstars.ch 204563

2. partypoker.ch 173431

3. usgovpoker.us 88462

4. pokerstars.ru 55183

5. pokerstars.fr 41268

.

.

.

.

597. svenskaskatt.se 307

801. pokerstars.se 43

1197.partypoker.se 14

1743. Ipoker.se 6

 

Hmmm... Att Schweiz skulle vara största pokermarknaden 2018 känns väl lite kallt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...