Gå till innehåll

Full Tilt riktiga skojare!


maltis2

Recommended Posts

En dag innan FTOP event ! ska avgöras ändrar de garanti summan från 3 till ! miljon dollar.

 

Vilka jävla skojare!

 

Är de ens tillåtet?

 

Jag och många andra har ju redan kvalat in och då´kvalade man ju in till en 3 mille garanti inte 1 mille...

 

Jävligt oseriöst iaf även om de tappat sina amerikanska spelare.

 

:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att du såg fram emot att göra ett kap då värdet på biljetten över natten blev tre ggr högre i och med att 2/3 av spelarna skulle försvunnit.

Tyvärr insåg även Full Tilt detta och drog ner garantin, synd, men.... who could blame them.

Rätt eller fel, tja, hur hade du agerat om det var du som stod för garantin......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att du såg fram emot att göra ett kap då värdet på biljetten över natten blev tre ggr högre i och med att 2/3 av spelarna skulle försvunnit.

Tyvärr insåg även Full Tilt detta och drog ner garantin, synd, men.... who could blame them.

Rätt eller fel, tja, hur hade du agerat om det var du som stod för garantin......

 

En garanterad prispott bör väl ligga kvar på samma garanti oavsett omständigheter, annars kan den ju knappast kallas garanterad. Bedrägeri låter det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En garanterad prispott bör väl ligga kvar på samma garanti oavsett omständigheter, annars kan den ju knappast kallas garanterad. Bedrägeri låter det som.

 

Du kanske ska se till att läsa igenom den där jobbiga finstilta texten som ligger i samma ruta som "accept" knappen när du tankar ner klienten. Dom får nog göra vad dom vill, när dom vill och hur dom vill i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske ska se till att läsa igenom den där jobbiga finstilta texten som ligger i samma ruta som "accept" knappen när du tankar ner klienten. Dom får nog göra vad dom vill, när dom vill och hur dom vill i princip.

 

i princip kan de inte göra något lagligt som inte regleras av det juridiska sätets lagstiftning (landet, eu etc).

 

mao, det finstilta kan vara rent bull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En garanterad prispott bör väl ligga kvar på samma garanti oavsett omständigheter, annars kan den ju knappast kallas garanterad. Bedrägeri låter det som.

 

Eller force majeur;) Återkom när turneringen är avgjord så får vi se hur många som bryr sig då. Pokerspelare är av naturen inte den typen som ställer sig på barrikaderna av solidaritet eller övertygelse......tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att en och annan blir upprörd över att garantierna sänks tämligen direkt, men vad Full Tilt just nu sysslar med är ren överlevnad. Om de håller i existerande garantier överlever de inte speciellt länge med de omständigheter som nu råder.

 

Att ändra garantierna ett dygn i förväg ser jag inte som speciellt konstigt, om de i ett slag förlorar en betydande del av sin spelarbas.

 

Seriöst btw? Att göra vad de kan för att försöka rädda företaget, och anpassa sig till en framtid utan amerikanska spelare ser jag som seriöst. Är man europeisk spelare som vill att FTP och PS ska existera på marknaden i framtiden ska man nog tycka att det är bra att de fortsätter köra, men med minskade garantier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara hålla med Valterego på denna punkten. FT och PS är ljusår bättre än sina konkurrenter, med eller utan amerikaner. Vi vill ha kvar dessa siter och då får man i kristider acceptera vissa förändringar.

 

Till tjommen som starta trådet så har du inte vunnit mer än ett inköp värt X$. Garanti är inget du vunnit.

 

Gå en kurs i företagsekonomi och lär dig nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också att det är ruskigt dåligt av dom.Finns egentligen inga ursäkter men dom gör lite som dom själva vill på den sajten.

 

Det vet man ju sen innan ex att dom tillåter fusk så länge det gäller dom själva men inte ändra då beslag dom pengar utan att diskutera oavsett om man är skyldig eller inte

.Ett jävla hyckleri är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också att det är ruskigt dåligt av dom.Finns egentligen inga ursäkter men dom gör lite som dom själva vill på den sajten.

 

Det vet man ju sen innan ex att dom tillåter fusk så länge det gäller dom själva men inte ändra då beslag dom pengar utan att diskutera oavsett om man är skyldig eller inte

.Ett jävla hyckleri är det.

 

Blir fan uppriktigt förbannad när jag läser om folk som inte fattar att när en såpass extrem händelse som detta inträffar, att sajten då måste vidta vissa åtgärder. Antar att pokerspelare är överrepresenterade när det gäller "skit i alla, jag ska ha vad jag ska ha" mentaliteten.

 

Det är en sån jävla ickefråga att garantin är sänkt från 3 till 1 och OP måste fatta att biljetten är värd samma summa oavsett starfält så länge inte ftp höjer avgiften för turren.

 

Dessutom anklagas man vara oseriös, oseriöst vore att dela övervärde i alla turrar, konka och inte låta nån kunna casha ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att en och annan blir upprörd över att garantierna sänks tämligen direkt, men vad Full Tilt just nu sysslar med är ren överlevnad. Om de håller i existerande garantier överlever de inte speciellt länge med de omständigheter som nu råder.
Inte för att jag tycker det är särskilt oseriöst att sänka en garanti i någorlunda god tid innan turneringsstart, givet att man ger folk möjlighet att få tillbaka pengarna om de inte vill spela förstås, men det verkar rätt jäkla otroligt att garantibeloppen har särskilt mycket med FTP:s överlevnad att göra.

 

Skulle det förändra företagets överlevnadschanser särskilt att behöva gula ett par miljoner i garantier när de är på väg in i en brutal rättsprocess och eventuellt kommer få en nota på $300 miljoner och fängelsestraff för ledning och ägare? Sannolikheten att det är just de där garantimiljonerna som blir för mycket är ganska liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag tycker det är särskilt oseriöst att sänka en garanti i någorlunda god tid innan turneringsstart, givet att man ger folk möjlighet att få tillbaka pengarna om de inte vill spela förstås, men det verkar rätt jäkla otroligt att garantibeloppen har särskilt mycket med FTP:s överlevnad att göra.

 

Skulle det förändra företagets överlevnadschanser särskilt att behöva gula ett par miljoner i garantier när de är på väg in i en brutal rättsprocess och eventuellt kommer få en nota på $300 miljoner och fängelsestraff för ledning och ägare? Sannolikheten att det är just de där garantimiljonerna som blir för mycket är ganska liten.

 

Håller helt med om att folk ska ha rätt att backa ur och hinna få tid till det (gäller obv även kvalare som vunnit platsen). Fängelsestraffet känns rätt irrelevant för frågan om såväl överlevnad som pengar, det är trots allt "bara" elva åtalade i dagsläget även om det lär kunna komma att växa.

 

Vad gäller summorna medger jag att du har en klar poäng i proportionerna, men jag tror ändå att det handlar om att dra åt svångremmen för att inte dra på sig likviditetsproblem. Tror vi kommer att få se en hel del såna åtgärder, som t ex minskningar av proffsstallen (framför allt på den amerikanska sidan där amerikanska sajtpros marknadsföringsvärde måste dalat rätt bra över helgen)

 

NINJAEDIT: Jag gör en pudel och erkänner att ordet "överlevnad" var lite magstarkt just i fråga om helgens garantier, men att garantierna anpassas till en ny verkligen ser jag som fullt naturligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fängelsestraffen borde öka sannolikheten att de som riskerar långa straff helt enkelt drar med så mycket pengar, vare sig det är sitens eller spelarnas, som de kan få med sig. Det är inte direkt så att branschen har en vidare ren historia när en site av en eller annan anledning packar ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...