Gå till innehåll

Pokerteori


deom_on

Syn eller fold?  

37 medlemmar har röstat

  1. 1. Syn eller fold?

    • Syn
      12
    • Fold
      25


Recommended Posts

Om du ger fi odds för att syna, så blir det ett misstag för honom om han foldar. Om du inte ger odds för att syna, så är det givetvis tvärtom ett misstag för honom om han synar. Så för dig är det bättre att han foldar om han har odds för syn, och att han synar när han inte har odds för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, frågeställningen är ju helt skev då OP inte ger några som helst parametrar att utgå ifrån. Hur mycket spelar vi, är det en hand eller 1 miljon händer. Om han synar, synar han alla våra bet oavsett sin hand alltid? Om han raisar, raisar han allt, hur mycket raisar han? Om han foldar, foldar han allt alltid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, frågeställningen är ju helt skev då OP inte ger några som helst parametrar att utgå ifrån.

 

Vad är det bästa för dig om potten är 10 kronor och du sätter 1 krona och fi har ett ganska troligt färgdrag på turn. Är det bättre för dig att fi synar eller foldar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det bästa för dig om potten är 10 kronor och du sätter 1 krona och fi har ett ganska troligt färgdrag på turn. Är det bättre för dig att fi synar eller foldar?

 

Har man ett set så att man drar mot kåken? Kommer fi betala av parade färgbrädor? Hur stora är stackarna?

 

Om vi har ett högre färgdrag tycker jag att vi ska hoppas på en syn! Det ligger ju trots allt 10 kronor i potten. Men kanske är det bättre för nerverna med en fold. Det ligger ju trots allt 10 kronor i potten. Varför betar vi 1 krona? Har vi solglasögon på oss?

 

Jag ändrar mig, nu tycker jag syn! Eller kanske fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man ett set så att man drar mot kåken? Kommer fi betala av parade färgbrädor? Hur stora är stackarna?

 

Om vi har ett högre färgdrag tycker jag att vi ska hoppas på en syn! Det ligger ju trots allt 10 kronor i potten. Men kanske är det bättre för nerverna med en fold. Det ligger ju trots allt 10 kronor i potten. Varför betar vi 1 krona? Har vi solglasögon på oss?

 

Jag ändrar mig, nu tycker jag syn! Eller kanske fold.

 

Du behöver se över din attityd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det bästa för dig om potten är 10 kronor och du sätter 1 krona och fi har ett ganska troligt färgdrag på turn. Är det bättre för dig att fi synar eller foldar?

 

Du missar en del förutsättningar...

 

Får vi betalt på river om han inte sätter färg utan har träff på annat?

Kommer han beta både de gånger han har färg eller inte har färg?

Vad har vi bakom?

 

Annars är det väl enkel pottoddsmatematik.

 

Han har drag till färg och utspelar sig detta på turn har han ca 18% att sätta den vilket innebär att vi vill att han ska folda, det vore lönsamt för honom att syna 10% då den sitter 20% av gångerna. Bettar vi däremot 10 vill vi ju såklart ha en syn förutsatt att vi inte räknar med implicita oddsen.

 

Men helt allvarligt, jag fattar inte frågeställningen och om du är helt seriös i din undran ska du nog posta i nybörjardelen.

 

Sanningen är ju att det beror på antingen genom rena odds och sannolikheter eller/och hur personen ifråga spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver se över din attityd.

 

Bakom min ironi hittar du en ledtråd till ditt feltänk, läs igenom min post 4 gånger till så kanske du når någon form av insikt.

 

Jag ber om ursäkt om min attityd sårade dig. Det var absolut inte min mening. Ibland glömmer jag av att ni svaga människor har så bräcklig självkänsla. Och jag håller med dig i sak. Vi övermänniskor borde ha mer tålamod med dig och dina gelikar. Det är ju trots allt inte ditt fel att du är som du är. Man kan ju inte välja sina föräldrar eller sin predisposition.

 

Återigen, jag ber ödmjukt om ursäkt Ska genast se över min attityd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missar en del förutsättningar...

 

Får vi betalt på river om han inte sätter färg utan har träff på annat?

Kommer han beta både de gånger han har färg eller inte har färg?

Vad har vi bakom?

 

Annars är det väl enkel pottoddsmatematik.

 

Han har drag till färg och utspelar sig detta på turn har han ca 18% att sätta den vilket innebär att vi vill att han ska folda, det vore lönsamt för honom att syna 10% då den sitter 20% av gångerna. Bettar vi däremot 10 vill vi ju såklart ha en syn förutsatt att vi inte räknar med implicita oddsen.

 

Men helt allvarligt, jag fattar inte frågeställningen och om du är helt seriös i din undran ska du nog posta i nybörjardelen.

 

Sanningen är ju att det beror på antingen genom rena odds och sannolikheter eller/och hur personen ifråga spelar.

Sluta göra massa lösa antaganden och håll dig till ursprungsförutsättningarna i OP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre en calling station än en vek jäkel som redan på floppen viker allt utom nötter. Startar vi 100bb djupt så skulle det säkerligen kräva mer än 100 händer att vinna den veke jäkelns stack. En calling station är givetvis klurigare att sätta på en hand men stacken hans bör vara vår efter max 30 händer. Men så var det ju det där med solglasögon, klurig fråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det här för tråd? Är det ett skämt mot mig där alla medverkar?

 

Ja, vad säger du om frågeställningen?

 

Det är den såkallade påsktorkan. Alla forumreggar är irriterade och letar efter en beef varsomhelst. Något som inträffar veckan innan påsk varje år.

 

Det kommer bli bättre framåt mitten av nästa vecka imo.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta göra massa lösa antaganden och håll dig till ursprungsförutsättningarna i OP.

 

Skämtar du? Det finns ju inga förutsättningar, det är ju det jag ber om. Vi har inget stackdjup, vet inte vilken gata vi är på och färgdraget är ganska!!!??? troligt.

 

Lättare att svara på frågor som hur lång är en linje, hur gammal är stenen jag hittade igår och varför livet uppkom.

 

Annars tycker jag att jag svarade korrekt utifrån den riktigt jävla knappa information man fick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skämtar du? Det finns ju inga förutsättningar, det är ju det jag ber om. Vi har inget stackdjup, vet inte vilken gata vi är på och färgdraget är ganska!!!??? troligt.

 

Lättare att svara på frågor som hur lång är en linje, hur gammal är stenen jag hittade igår och varför livet uppkom.

 

Annars tycker jag att jag svarade korrekt utifrån den riktigt jävla knappa information man fick.

 

Då är den stora miljonfrågan, vad vill du helst se, att han synar eller Foldar?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...