Gå till innehåll

Turneringsåsnan sadlar om.


sqzsumsleep

Recommended Posts

Tja. Isak här. Väntar med att presentera mig på djupet tills jag förhoppningsvis samlat ihop några regelbundna läsare.

 

Jag är självutnämnt MTT-proffs. Även om det inte återspeglas totalt på onlineresultaten tror jag att jag med lite terapi (psyket kommer inte helas 100% bara för att jag har en dagbok, inte ens nära), skulle kunna vara en av dom absolut bästa MSMTT-spelarna inom 1 år.

 

Räknar iallafall med att ha vunnit ungefär $40000 under 10/11 på turneringar, huruvida det är över eller under förväntan är jag inte rätt man att svara på, i vilket fall har det hjälpt mig upprätthålla ett gott men ack så degenererat leverne.

 

Mina cashgameperioder har inte hjälpt det goda levernet utan snarare förstärkt dekis-stilen ordentligt, av den enkla anledningen att jag helt enkelt inte haft vad som krävs.

 

Nu ska det bli ändring på det. Efter att ha skämt ut mig på 2+2 och spenderat månader med att jiddra med Pokerstars och Full-Tilt så kan jag glömma en staking-deal som annars varit så lätt att få, och livsrullen har sinat så mycket att spela för 100% av sin egen action är helt uteslutet.

 

Märkte att presentationen inte blev helt så brief som jag först tänkte, men men.

 

$500 är inne på iPoker, och jag mjukstartar på NL20 6max.

 

Dagboken handlar om att bryta (skaffa) rutiner, och vad passar bättre än att sätta upp lite mål?

 

5 BI stoploss.

5 BI+ = NL50 med stoploss på 2BI.

 

Max 9 bord utan HUD, max 18 med.

 

Aldrig spela mer än 8 bord NL50.

 

[ ] NL50 i Maj

[ ] NL100 i Juli

 

Lycka till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gotcha Jeppe.

 

 

Avslutade just en session. Spelade 9 bord NL20 6max i en timme och det gick bra.

NL20 har faktiskt behandlat mig ganska bra genom tiderna, och det har varit ganska standard att plussa några inköp per session. Det är NL50 som har sinkat mig, NL20 grinden känns bra.

På iPoker intet nytt kan man säga, nitregs som foldar ut varandra blandat med en och annan firrefish. Instafishnote på britter som whinar i chatten.

 

 

+$68 +RB (estimerad RB $15?) blev det nu.

 

Inte många spektakulära händer, och tyvärr är jag på den enda datorn som inte har PT3.

En rolig var dock när jag skymtade en chatbubbla längst upp till höger på skärmen, en nolla från England som skrev nåt i stil med "so rigged, foking wan ker" eller något i den stilen.

 

I takt med dom hårda orden limpar han UTG, och the man, undertecknad - raisar med 56ss från MP nånstans, att vara ur position är jag inte orolig för mot det här stolpskottet.

Han synar inte helt oväntat och floppen kommer A96 med en spader.

Jag bettar ut och han synar.

Turn kom en till 6a, jag bettar ut och han synar.

River är en ruter 3a, optimalt, även om jag misstänker att han kommer folda en hel del, så kommer han med den medfödda hjärnskadan inte vika ett ess, och att ställa för ungefär 1.5x pot känns extremt standard, känsligt att det i framtiden blir dyrt att bluffa med hedern bevarad, men när jag potställer river som handen utspelade sig tror jag knappast jag har luft speciellt ofta.

 

Mycket riktigt betalar han av drygt ett inköp med sin rejält misshandlade AKo.

Det roliga är att han antagligen hade västvärldens hårdaste erektion när han ser att jag lassar in mina dollar med vad han tror är AQ eller AJ eller en renodlad bluff, tankeprocess "jsdfoisdj toppest of pairs and kickers, 20% closer to breakeven), och sen valfri radda grova svordomar när nyheten är levererad så att säga.

Anyway, tack fishy <3

 

Ser fram emot en bra grind igen om några timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I brist på annat listar jag dom bästa låtarna för grinden.

Appliceras bäst på turneringsspellistan. Som ex-turregrinder vet jag att soundtracket för kvällen är av vital importance så att säga.

 

if-i-should-fall-from-grace-with-god.jpg

 

1. The Pogues - Shanne Bradley

 

Klar, klar etta. Alla som spelar poker oavsett musiksmak måste ge den här en chans. Slå sönder datorn, ta stryptag om dig själv och morra svordomar, skriva "hope u die" i chatten, inget går upp mot att lyssna på the one and only "Shanne Bradley". Också oslagbar när man är i ett bra flow.

 

lupe-fiasco-lasers-cover.jpg

2. Lupe Fiasco - The Show Goes On

 

Klar, klar tvåa? Lyssnade på den här två dagar i sträck, och GET THIS! Vann både 8rebuyen och €33 turbon för totalt $8000 dom dagarna.

För dom som inte hört och insett att den är ett måste i grindlistan, missa inte.

 

album-strength-and-loyalty.jpg

3. Bone-Thugz & Harmony - The Crossroads

 

För ungefär ett år sen lyckades jag vinna 20 inköp på NL50 på typ 2k händer. Troligtvis mycket på grund av den här, som gick varm i högtalarna, för ett vinnande game hade jag då inte. Cashgame-favoriten men är nog inte helt fel djupt i en donkament.

 

millionspromo.jpg

4. Evryone - Millions

 

Nyfunnen pärla. Ni som hört/kommer höra den kommer förstå att den bara lämpar sig bra i en befintlig rush, om du är mitt i grafens nerförsbacke så framkallar den nog mer tilt än självförtroende.

Om du är på glatt humör och pengarna rullar in, räkna med en lång och bra tiltfri grind med hjälp av den här.

Fö. låten i Volvo-reklamen. Skräms inte iväg av det.

 

472785.jpg

5. Bo Kaspers Orkester - I Samma Bil

 

Synd att den är så jävla dålig, för den passar ganska bra till en grind. Eller kanske mer exakt, inledningen av en grind.

Höjer ett varningens finger för att lyssna sönder den i hopp om att få fortsätta springa bra. Denna ger nog minst rungood-minuter av alla låtarna jag nämnt.

 

Happy grind! (och tack angelsea! Du skulle fått ett enskilt inlägg tillägnat din lyckoönskning men jag börjar närma mig omåttlig bumping i min egen tråd, så jag skriver i det här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa, kuk då. Var mycket riktigt kortdöd resten av turneringen också.

Ställde mina 18bb från BTN med A9s och fick syn av SBs KQo , som slet ut.

Inte så mycket att göra åt saken, spelade så bra jag kunde. Laddar upp en CG-session.

 

Tycker du det är ett bra spel att pusha där med 18bb? Syftar på att du faktiskt har en stack du kan spela med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis. Ställa gav tveklöst mest EV.

Det handlade snarare om att komma till ett stadie där man faktiskt kunde spela postflop poker. Entractions turneringar spelar också ganska lustigt ibland, eftersom folk öppnar så stort. På PS/FT ser du mer 2.2-2.5x öppningar men på Entraction, även på dom höga turrarna, är 4x inte ovanligt alls, oavsett stadie i turneringen.

 

Nu när jag har lagt turneringsgrinden på hyllan kan jag väl rekommendera alla som tycker om pengar att spela turneringarna där. Så löjligt soft.

Såg två snubbar trycka in sina €200 med QT resp. A4 på 854 utan en antydan till färgdrag, jaha en 5bb pot tänker ni då, nej! 60BB lyckades dom tillsammans samla in.

 

Såg diverse raisefolds med 10-15bb, folk som std-3bettade JJ med 3k på 150/300 vek mot en 4b och avslöjade sin hand i chatten etc.

Ration cp-skadade:hyfsade regs är väl 85:15 eller nåt, det finns några som spelar varje dag där, och det skulle jag också göra om jag hade rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhm okej, jag slutade precis en session på drygt 1.5h.

12 bord gällde, utan HUD så jag antar att jag bröt en av reglerna.

Men vem bryr sig när jag lyckades vinna 10 inköp plus RB?

WEEEEE, sprang som [motsatsen till aids] och håvade in degen på alla möjliga vis.

 

Dagen D (dagboksstartar-dagen) har alltså inneburit +$300 och 15 inköp, och säkert $75 till på det i rejkbak.

 

Ska bli kul att kika i PT3 sen.

Hoppas jag lyckas skramla ihop några regelbundna läsare, och såklart tack för alla lyckönskningar som gissningsvis har smittat av sig på mitt (risiga?) game.

 

Ska bli fruktansvärt skönt att sova. Godnatt allesammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...