Gå till innehåll

svs - NL 0.25/0.50 vs 0.50/1


tehfiskk

Recommended Posts

Tjo,

 

är de stor skillnad på spelet på dessa nivåerna på svs?

lirar fullring 3-4 bord på den nedre nivån just nu och känner att man börjar få bra koll där. bankrullen har snart jobbat upp sig till godkänd nivå för att gå upp lite i insats och tänkte kolla om där e några större skillnader?

 

tack

 

/tehfiskkkkk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo,

 

är de stor skillnad på spelet på dessa nivåerna på svs?

lirar fullring 3-4 bord på den nedre nivån just nu och känner att man börjar få bra koll där. bankrullen har snart jobbat upp sig till godkänd nivå för att gå upp lite i insats och tänkte kolla om där e några större skillnader?

 

tack

 

/tehfiskkkkk

 

Det är samma spelare som huserar på båda nivåerna. Den enda skillnaden är 200bb!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att för första gången spelat en del där - utan att gå allin varje hand - skulle jag påstå att det är lite skillnad på nivåerna.

 

Många spelar antagligen på båda nivåerna, men du hittar fler på 0.50:- som antagligen inte är intresserade av att vinna, vad det verkar som. Då menar jag inte kaxig pokerhumor av typen "lol du försöker ju inte ens vinna", utan jag menar att många där på riktigt inte försöker vinna pengar. Vissa tycker att det är värt mer att få dra ut med 73o ibland än att inkassera nån hundralapp.

 

Inte helt olikt om jag sätter mig där och går allin varje hand, egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma spelare som huserar på båda nivåerna. Den enda skillnaden är 200bb!

 

tack, jo jag kollade in lite snabbt igår och såg att folk köpte in med 200bb, vilket gör att man egentligen borde ha lite större bankrulle än ett par tusen för att köra där.. ?!

går back ungefär 1 av 7 sessioner enligt HEM och sällan mer än 1 inköp. på plussessionerna varierar de mellan knappa inköpet till 3 inköp ungefär(.25 -.50)..

 

 

såg faktiskt en och annan från den lägre nivån där med, så de kan ju inte vara så stor skillnad när man vet hur dom spelar på den lägre..

 

 

målet är att kunna köra 1/2 borden i slutet av året. får se hur de går med de.

 

aja tack för svaren och lycka till till mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag lämnade Unibet för några år sedan för att prova lyckan på SvS så började jag på 0,25/0,5FR och var direkt en stadig vinnare. När jag tog klivet upp till 0,5/1FR så gick det genast knackigare. 0,5/1SH var däremot imo lättare än 0,25/0,5SH. Numera lirar jag 2,5/5FR efter ett par månader på 1/2FR och kan glädja dig med att det i princip är lika lätt på 1/2FR som på 0,25/0,5FR!

 

På 2,5/5FR huserar det en hel de duktiga och jobbiga spelare, men även många fiskar och supertorskar som ger bort pengar. Men jag kan ändå erkänna att 0,5/1FR var den nivå jag haft mest problem med! Ta dig förbi den nivån eller skippa den för att lira short eller skotta på 1/2FR istället!

 

Lycka till med liret så kanske vi möts på de statliga borden inom en snar framtid! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag lämnade Unibet för några år sedan för att prova lyckan på SvS så började jag på 0,25/0,5FR och var direkt en stadig vinnare. När jag tog klivet upp till 0,5/1FR så gick det genast knackigare. 0,5/1SH var däremot imo lättare än 0,25/0,5SH. Numera lirar jag 2,5/5FR efter ett par månader på 1/2FR och kan glädja dig med att det i princip är lika lätt på 1/2FR som på 0,25/0,5FR!

 

På 2,5/5FR huserar det en hel de duktiga och jobbiga spelare, men även många fiskar och supertorskar som ger bort pengar. Men jag kan ändå erkänna att 0,5/1FR var den nivå jag haft mest problem med! Ta dig förbi den nivån eller skippa den för att lira short eller skotta på 1/2FR istället!

 

Lycka till med liret så kanske vi möts på de statliga borden inom en snar framtid! :-)

 

 

 

tack för din input! intressant.

hur stor rulle behöver man på 1/2FR om man kör 2-3 bord? är det 200bb här med?

 

känner inte att jag vill gå ner till SH nu när jag börjar få kläm på FR, har i början av året backat en del på shorthand, men efter man läst på lite och lagt upp en strategi för FR så har jag hämtat in allt minus och ligger ett par tusen plus sedan februari.

men det känns påtok för lite för att gå upp till 1/2FR?

har gett mig fan på att inte gula bort detta nu när jag försöker spela ordentligt och verkligen går plus.

 

tack igen så ses vi säkert!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag lämnade Unibet för några år sedan för att prova lyckan på SvS så började jag på 0,25/0,5FR och var direkt en stadig vinnare. När jag tog klivet upp till 0,5/1FR så gick det genast knackigare. 0,5/1SH var däremot imo lättare än 0,25/0,5SH. Numera lirar jag 2,5/5FR efter ett par månader på 1/2FR och kan glädja dig med att det i princip är lika lätt på 1/2FR som på 0,25/0,5FR!

 

På 2,5/5FR huserar det en hel de duktiga och jobbiga spelare, men även många fiskar och supertorskar som ger bort pengar. Men jag kan ändå erkänna att 0,5/1FR var den nivå jag haft mest problem med! Ta dig förbi den nivån eller skippa den för att lira short eller skotta på 1/2FR istället!

 

Lycka till med liret så kanske vi möts på de statliga borden inom en snar framtid! :-)

 

1/2 FR är den nivån som gått trögast för mig :D tycker 2.5/5 FR är mer värde än 1/2 faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag körde FR från dec till mars. Började på 0.25/0.5 och körde 100bbs inköp på alla nivåer. Började testa på nivån över när jag hade 25 inköp. FR är ju inte alls lika mycket varians som 5max.

 

 

nice.

hade du 25 inköp i rullen á 100bb eller 200bb, även om du gick in med 100bb?

dum fråga kanske, men ville få de klart för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag kan ändå erkänna att 0,5/1FR var den nivå jag haft mest problem med! Ta dig förbi den nivån eller skippa den för att lira short eller skotta på 1/2FR istället!

 

Ja skulle vilja hävda att det inte är nivån det är fel på utan på dig. Alltså, inget illa menat, menar bara att de verkar mer logiskt att du utvecklades mer undertiden du spelade 1/2 än 0.5/1 och på så sätt tyckte den nivån var enklare.

Har svårt att se att någon som är vinnande på 1/2 inte skulle vara det på .5/1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja skulle vilja hävda att det inte är nivån det är fel på utan på dig. Alltså, inget illa menat, menar bara att de verkar mer logiskt att du utvecklades mer undertiden du spelade 1/2 än 0.5/1 och på så sätt tyckte den nivån var enklare.

Har svårt att se att någon som är vinnande på 1/2 inte skulle vara det på .5/1.

 

Visst har det självklart även att göra med att jag o mitt spel har utvecklats sedan jag provade 0,5/1... Fast det kan nog även delvis ha att göra med att många spelare på 0,5/1 är de som slår 0,25/0,5 o gått upp i nivå medan vissa på 1/2 förmodligen väljer att börja där det åtminstone handlar om lite pengar trots att de har noll kunskap om spelet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 inköp á 100bbs dvs jag började testa på 1/2 när jag hade 5k. Började med 2 bord 0.5/1 och 2 bord 1/2 då :)

 

ok, då borde man ju klara av och prova lite .50-1 snart då.

 

hur tycker du det är att spela med 100bb när folk köper in med 200bb? mer pengar att sno eller lättare att bli utspelad när man är lite short?

man kan ju förståss välja vilka man vill spela mot.. så. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, då borde man ju klara av och prova lite .50-1 snart då.

 

hur tycker du det är att spela med 100bb när folk köper in med 200bb? mer pengar att sno eller lättare att bli utspelad när man är lite short?

man kan ju förståss välja vilka man vill spela mot.. så. :P

 

Nja jag vet inte. Jag tyckte det va lättare att spela med 100bbs så det va enda anledningen till att jag gjorde det. Spela med så många bbs du tror du kommer vinna mest med :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...