Gå till innehåll

Visning vid flervägs All-in


Renfjaell

Recommended Posts

Följande scenario. Cashgame 5-handat, 2 första att agera foldar. Knappen raisar, sb ställer allin med sin shortstack och bb synar. Knappen som har mer marker än sb ställer in och bb synar även den.

 

Eftersom att det är cashgame vänds inte korten upp förrän efter rivern. Måste sb visa sin hand eller inte? Sidopotten avgörs ju först och där visar knappen upp sin hand först eftersom att han var den som gick allin. Men huvudpotten var ju sb den som ställde så bör inte denne då vara tvungen att visa sina kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har egentligen ingen aning, men jag slänger ut en gissning. Jag antar att man får mucka sin hand precis när man vill, även om en motståndare inte hunnit visa sina kort. Då tror jag att om sb ser att knappen har en bättre hand så har han rätt att mucka precis när han vill? imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade faktiskt velat veta reglerna till detta, vid all-in speciellt vid flervägs, men jag har för mig att man går i turordning efter den som blivit synad , så egentligen borde först SB visa sen knappen visa sen BB?

rätta mig gärna om jag har fel.

 

Sidopotten ska gå först, och sb är inte med i den så det blir bara weird om han ska visa först då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande scenario. Cashgame 5-handat, 2 första att agera foldar. Knappen raisar, sb ställer allin med sin shortstack och bb synar. Knappen som har mer marker än sb ställer in och bb synar även den.

 

Eftersom att det är cashgame vänds inte korten upp förrän efter rivern. Måste sb visa sin hand eller inte? Sidopotten avgörs ju först och där visar knappen upp sin hand först eftersom att han var den som gick allin. Men huvudpotten var ju sb den som ställde så bör inte denne då vara tvungen att visa sina kort?

BTN var den sista som raisade = han visar först. Sen BB för han är med i sidopotten mot BTN och synade ju BTN. SB behöver inte visa om han inte vill / är slagen.

 

Så har jag fått lära mig. Rätt eller fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...