Gå till innehåll

Vinnande MTT spelare: Hur ofta kommer ni ITM?


eppee

Recommended Posts

Jag som rubriken lyder. Hur ofta kommer ni vinnande MTT-spelare ITM?

Jag har kommit in i en period av vad jag känner är otrolig otur, men det måste vara något annat på spel för jag når verkligen skitsällan pengarna.

Jag har inte haft så stora problem förr. Men när jag väl kommer i pengarna brukar jag gå rätt långt, vilket är positivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger på 15% på 4k+ lirade turrar i intervall $5-500 med tyngdpunkten kring $20-$50.

 

Varken ROI eller ITM är speciellt bra mått på skill då det räcker med ett par klonkar för att få rejäl ROI. Hög ITM är såklart inte heller bra om man har dålig ROI då det ofta betyder att man är för tajt och foldar sig in i pengarna utan att ge sig själv chans att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har det varierat mycket beroende på hur stort fieldsize det är i MTTsen man spelar. På party där man snittat kanske 200-400 spelare har jag 20% ITM medans på FTP där fs snittar över 1500 har jag 14%. Kanske inte beror på FS men så ser det iaf ut för mig hittills.

Men som alla redan sagt, ITM% är oviktigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ROI% är den linjen man bör gå på utifall en spelare är en bra MTT spelare?

kan va bra och veta, givetvis menar jag inte på typ 1-100 games utan över en större utsträckning

 

Nej det borde du egentligen inte. En spelare kan ha spelat 2000 mtts och haft ett negativt ROI-värde, sen 'råkar' denna spelare hitta storklonken i partys million (som exempel) och vips så skjuts ROI-värdet upp till 150% vilket är vilseledande.

 

När jag kollar upp spelare tittar jag på antalet spelade MTTs, avg-buyin, antalet finalbord, hur många stora vinster etc..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...