Gå till innehåll

2000+200 fo på cc idag Tptk möter motstånd på mega torr bräda.


Recommended Posts

Vi är lite över 3 timmar in i turneringen som är en 2000+200 deepstack fo.

61 startande 8 platser itm 38 spelare kvar.

Bordet är lite tightare än vanligt och det är inte mer än en riktigt dålig spelare vid bordet. Jag har storåkers till vänster om mig från turneringsstart till den aktuella handen, inte för att jag har nått emot att honom till vänster då han är rätt tight.

 

Vidare till handen.

 

Blind 300-600, 50 Ante.

 

utg + 1 kompetent spelare kommer inte ihåg vad han heter men har mött honom på nått finalbord på cc förut. Han slår upp till 1600.

Det viks till mig.

jag är på positionen innan hj, har 25k i stacken och han som öppnade har ungefär lika mycket.

Jag har AQss sitter och funderar på vad jag ska göra antingen 3beta till typ 4400 och syna av eller syna.

Jag vet att 3bet och få in måste anses som standard men det känns inte helt bra att få in det mot utg+1.

Så dum som jag är synar jag.

 

Storåkers viker, kompetent spelare på co synar. Knappen som är en av dom nitigaste cc regsen synar också.

 

Floppen kommer 2 3 Q rainbow med en s.

 

utg+1 chekar jag betar 4200

 

co viker knappen slår upp till 13k han har 50k+ i stacken och täcker mig.

utg+1 viker.

 

Nu till mig vad göra?

Enligt mig så är dom enda färdiga händer han kan ha AQ eller något utav dom två seten är inte 100% på att han slår med AQ ens.

Skulle han verkligen slå om med set på en så supertorr bräda från knappen med en tredje kille kvar i potten?

Någon promille air och någon halv procent 45s kanske man kan få in i rangen också men det är som sagt en straight forward cc nit.

 

kan man verkligen vika den här handen? jag startade handen med ca 42-43bb.

Jag är inne med 6k i potten och har lite under 20k om jag foldar.

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 29.407% 05.73% 23.67% 681 2812.50 { AsQs }

Hand 1: 70.593% 46.92% 23.67% 5574 2812.50 { 33-22, AcQc, AdQd, AhQh, AcQd, AcQh, AdQc, AdQh, AhQc, AhQd }

 

När jag tittar på den här uträkningen känns det ju megakallt att få in det.

Men om man ska sitta och vika AQ här öppnar man ju upp för att bli helt sinnesjukt exploaterbar.

Är det tillåtet att gå på den ökända "magkänslan" ? Eller är det bara att dega och trösta sig själv med att man inte kan folda om man vill hålla sig till en något sånär icke exploaterbar strategi?

 

 

Givetvis ska jag 3beta handen och få in. Men om ni får gärna klanka ner på det så mycket ni vill om ni anser att syn pre är helt av banan, även om jag vet att det bör vara 3bet syn.

För då kanske jag kommer och tänka på dessa avhyvlingar i nästa liknande läge och bestämmer mig för att ta det bättre beslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktig FML-situation. Det här som är så tråkigt med live, speciellt mot nits, att deras ranges är snortighta :). Tror inte jag orkar hitta vik när, precis som du säger, jag tvivlar på att han skulle slå upp med set på en så död bräda med spelare bakom. Men stor del av att definera en action här måste ha med reads och alla tidigare händer du har med spelaren att göra.

 

Om han är en nitig cc-REG så kanske han är vis nog att inse att han reppar stenhårt med den raisen och därmed balansera med bluffar eller the occasional OE? Gillar inte nåt av besluten, men väljer nog syn-syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktig FML-situation. Det här som är så tråkigt med live, speciellt mot nits, att deras ranges är snortighta :). Tror inte jag orkar hitta vik när, precis som du säger, jag tvivlar på att han skulle slå upp med set på en så död bräda med spelare bakom. Men stor del av att definera en action här måste ha med reads och alla tidigare händer du har med spelaren att göra.

 

Om han är en nitig cc-REG så kanske han är vis nog att inse att han reppar stenhårt med den raisen och därmed balansera med bluffar eller the occasional OE? Gillar inte nåt av besluten, men väljer nog syn-syn.

 

Varför syn syn?

 

Synar jag har jag 10k kvar i en 30k pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han bestämmer sig för en klassisk hjärnsläpp-bluff :). De gångerna han är jättetom så kastar han ju mot din push.

 

Jo iofs får väll en promile extra värde på det.

Men ger ju honom även chansen att cheka bak 54s och vika mot missad river.

Frågan är om fördelen med att syna väger upp det scenariot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna ha svar på om det går att vika här om man har välldigt starka indikationer på att det är en nit och att han inte kommer slå om med annat än set och aq.

 

Eller är det bara att skeppa ändå och trösta sig med att han spelar sjukt obalanserat och tappar en massa värde i andra situationer?

Eller kan vi dra nytta av att han spelar så pass obalanserat och nedlåta oss själva till explodonkfolda.

 

Edit: Det här blev en massa rappakalja var god att ignorera inlägget : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna ha svar på om det går att vika här om man har välldigt starka indikationer på att det är en nit och att han inte kommer slå om med annat än set och aq.

 

Eller är det bara att skeppa ändå och trösta sig med att han spelar sjukt obalanserat och tappar en massa värde i andra situationer?

Eller kan vi dra nytta av att han spelar så pass obalanserat och nedlåta oss själva till explodonkfolda.

 

pokerforum borde skaffa sig en psykologidel där man kan prata om sina yoda-moments ... det här är dock ingen handanalys att dryfta om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det jättedåligt att checka bakom och flopp och åka mot ett bet, annars gasa turn? finns ju inte jättemånga dåliga turnkort för oss här.

 

som spelat tror jag att jag viker.... säkert halvkallt och man spyr ju på läget men finns inte mkt vi kan hoppas på tycker jag.. tycker stacken är helt klart spelbar fortf. vid vik men vet inte nå hur snabb struktur det är osv?

 

bara frågar såga mig inte (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pokerforum borde skaffa sig en psykologidel där man kan prata om sina yoda-moments ... det här är dock ingen handanalys att dryfta om

 

Tack för att du får mig att ransaka mig själv.

 

Att handen inte är någonting värt att analysera kanske gäller dig, antagligen för svaret är trivialt uppenbart för dig.

För mig är det inte 100% glasklart även om min uppfattning är att pengarna ska in här så vet jag inte till 100% varför dom ska in.

Därför vill jag prata om handen för att nästa gång en liknande situation dyker upp vara mer övertygad om vad det bästa spelet är.

 

Kan du inte ta dig tid att delge mig det du vet som inte jag vet.

Det är väll det handanalys delen är till för?

 

Angående balans snacket så är jag långt ifrån någon expert på området men jag försöker lära mig.

Eftersom i princip alla dom bästa spelarna som har visstats på detta forum är av den så kallade gto skolan har jag kapitulerat och försöker förstå konceptet så mycket jag kan.

Jag har fått en betydligt bättre förståelse än jag hade tidigare.

Men vill förstå mer, det är därför jag ställer frågor som i andra mer kunniga personers ögon kanske framstår som idiotiska.

 

Vill du försöka bidra med det?

Tycker det är rätt meningslöst att gå in i en handanalys och säga att handen inte är någonting att dryfta om, utan att ens säga om du vill vika,syna, eller höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du får mig att ransaka mig själv.

 

Att handen inte är någonting värt att analysera kanske gäller dig, antagligen för svaret är trivialt uppenbart för dig.

För mig är det inte 100% glasklart även om min uppfattning är att pengarna ska in här så vet jag inte till 100% varför dom ska in.

Därför vill jag prata om handen för att nästa gång en liknande situation dyker upp vara mer övertygad om vad det bästa spelet är.

 

Kan du inte ta dig tid att delge mig det du vet som inte jag vet.

Det är väll det handanalys delen är till för?

 

Angående balans snacket så är jag långt ifrån någon expert på området men jag försöker lära mig.

Eftersom i princip alla dom bästa spelarna som har visstats på detta forum är av den så kallade gto skolan har jag kapitulerat och försöker förstå konceptet så mycket jag kan.

Jag har fått en betydligt bättre förståelse än jag hade tidigare.

Men vill förstå mer, det är därför jag ställer frågor som i andra mer kunniga personers ögon kanske framstår som idiotiska.

 

Vill du försöka bidra med det?

Tycker det är rätt meningslöst att gå in i en handanalys och säga att handen inte är någonting att dryfta om, utan att ens säga om du vill vika,syna, eller höja.

 

fold>skepp>syn>minraise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du så här dum på riktigt?

 

Det vi diskuterade var en statisk situation mot random fi, till och med du borde förstå skillnaden.

 

Du förde in GTO resonemang hos en okänd FI, agree. Men att überexplofolda denna situation gör att vi borde fundera på att sluta lira poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om potten är 7,5 k på floppen och du har 24 k bakom, så får du nog vara beredd att åka ut med den handen även om det är en cc-nit. Händer som A2, A3 suited har han inte implicita odds att syna med och även nitar måste göra "move" ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...