Gå till innehåll

NL100 SvSp, tips för utveckling!


juunaaaz

Recommended Posts

Halloj alla kära pokerspelare!

 

Ska försöka se om man skulle kunna få lite hjälp här på sajjten. Jag är 18 år spelat poker i cirka 3 år, men endast kört serriöst i 6-7 månader..

 

I början på min "karriär" så spelade jag inte poker, utan hade ingenaning om vad poker var, satt bara och spelade med tanken att poker endast var tur...

Efter många månader och många förluster på låglim, blev jag förbannat trött och började studera spelet.

 

När jag sedan som 16 åring förstod hur enormt skicklighetskrävande spel poker är blev jag fast.

 

Jag har utvecklat enormt som poker spelare, men ska inte ljuga och påstå att jag förvandlat någon 100 till tiotusentals kronor på ett par veckor.

 

Jag har på senare tid lärt mig väldigt mycket nya saker både om vikten av positionsspel, BRM och alla annan basic.

Hur utvecklar man sin förståelse ännu mer?

 

Har också problemet att vinna upp mig till 10-15 inköp, men kan sedan efter för många vinster börja tilta bort inköp efter inköp och tillslut på sikt lyckas gula. Jag har enorm vilja att utvecklas, och främst inte för att tjäna utan för att behärska spelet.

 

Så om någon antingen vill kommentera, ställa frågor eller några jämn bra spelare som vill höras mer och diskutera så är alla välkomna!

 

Tack på förhand / SL1M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa imo är att läsa på forum, se videos om du har tillgång och sedan bygga på kunskapen du redan har. Ett annat tips som hjälpt mig mycket är att du spelar 1-2 bord på en nivå du har rulle till, och "tänker" medans du spelar. Varför synar jag här, varför höjer jag här, hur mycket ska jag betta, vad gör jag på nästa gata om jag får syn etcetc. Då kommer man in i pokertänket och kan sakta men säkert öka i antal bord(vilket för övrigt är väldigt individuellt och ett senare problem). Ju mer du spelar desto bättre blir du!

 

En fråga om brm, vad menar du med att "vinna upp till 10-15 inköp"?

 

Och så är du nog den enda jag känner som tiltar efter för många vinster;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej okej!

 

Haha men skulle säg mer att jag blir girig, uppskattar inte mellan potter och tappar koncentrationen om jag vinner för mycket....

 

Jag menar att jag brukar vinna upp mig från ett inköp ca;100 till 1000....

 

Låter som att du springer väldigt bra om du brukar göra detta, vilket ofc är bra. Spela så mycket ditt tålamod kan ta, känner du att du börjar göra de här dåliga spelen som du beskriver borde du sluta tvärt, ta en paus, gå en runda, gör annat tills du får suget igen. Det är väl bara idiotiskt att spela bort sin vinst right? Om du inte redan har, skaffa ett statistikprogram, Holdem Manager eller Pokertracker tror jag är de största och bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har funderat på det där HM, men kan du inte berätta lite vad det är? :) Har inte riktigt fattat.

 

Och är ytterst tacksam för svaren..

 

Men har börjat tänka i samma banor som du beskriver, satsa på fler pauser...

Aldrig spela med dåligt humör tex....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett statistik program som tex HM för inte bara statistik över ditt eget spel, utan även över de spelarna du möter. Det ger dig en fördel eftersom en så kallad HUD (Heads Up Display) visas vid bordet undertiden du spelar. Den visar standard hur ofta i procent en viss spelare går med i en pott, hur ofta han raisar preflop, hur ofta han stealar, hur ofta han 3bettar och några andra saker. Man kan även lägga till i princip allt möjligt i HUDen och då får du ju en ännu större fördel. Din egen statistik registreras i form av olika sessioner, antingen per dag, per månad eller per session. Du har möjlighet att se en graf över ditt spel, du kan se hur din egen HUD ser ut för de andra som också använder sig av statistikprogram. Du kan även gå igenom varje hand du spelat och fundera på vad du kan göra bättre efter varje session. Allt möjligt med andra ord. Sen finns det tilläggspaket som hjälper dig ännu mer om du är redo att betala för det. Till en början och på NL100 på svs klarar du dig fint med basic HM. Jag har för mig att de på sin hemsida erbjuder 15 dagars freetrial. Testa och lär dig programmet, gillar du det efter 15 dagar kostar det ca $60 gissar jag, är inte säker.

 

Edit: Är inte säker på att lowstakes HM fungerar på svs NL100, eftersom att programmet inte kan converta $ och € till SEK. Isåfall behöver du pro versionen, vilket kostar $30 extra gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa HEM eller PT3 så fort du bara kan! är värt pengarna och du kommer tjäna in det snabbt. kolla sen på videos från tex Deucescracked, cardrunners, pokerstrategy osv. finns många siter.

 

lär dig använda statsen från din hud också (vilket man gör bra genom att tänka igenom dom och kolla videos) :)

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...