Gå till innehåll

timlön på Mtts


kattkroken

Recommended Posts

Hur mycket är bra i timmen om man spelar 50dollar avg buy in? 10st bord i snitt.

Tycker det är mer intressant än avg profit och avg ROI.

 

Blir väldigt skevt att räkna timlön när man spelar mtts eftersom variansen är som den är. Kan behöva spela ett år för att göra dig själv rättvis, kanske ännu längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett högt ROI är bara bra om man spelat en stor volym under perioden.

 

Om jag ställer frågan så här: Vad är bra timlön efter ha spelat 2år avg buy in 50dollar 10bord igång samtidigt?

 

Det beror väll från person till person? vissa kanske tycker 200kr i timmen är en bra timlön medans vissa inte skulle spela poker om dom inte fick minst 500kr i timmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan som att räkna timlön på triss skrapande med enda skillnaden att den förhoppningsvis är pluss för en mtt spelare.

 

Triss är ju ganska enkelt att räkna ut.

Exempelvis.

Du skrapar 100 lotter på en timma.

Man får tillbaka ca 50% av insatsen.

Alltså blir timlönen 100 * (-12,5) = -1250 kr/timmen

 

 

För att räkna ut timlönen på att spela 10 bord i snitt måste man ju också få den ROI personen har samt hur lång tid en turnering tar i snitt.

Spelar själv inte MTT så kan inte komma med någon uträkning på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett högt ROI är bara bra om man spelat en stor volym under perioden.

 

Om jag ställer frågan så här: Vad är bra timlön efter ha spelat 2år avg buy in 50dollar 10bord igång samtidigt?

 

$48/hr. Jag räknade snabbt i huvudet. Lita inte helt på mina siffror (kan ha räkant fel någonstans).

 

Edit: Nu har jag kontrollräknat. $48 är siffran som är bra om man spelat två år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket är bra i timmen om man spelar 50dollar avg buy in? 10st bord i snitt.

Tycker det är mer intressant än avg profit och avg ROI.

 

10 bord i snitt betyder det tex startar upp totalt 18 eller liknande (där 10 bord är vad du beräknar att ha igång i snitt av din totala speltid), eller betyder det 10 turrar startas upp i snitt per pass?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...