Gå till innehåll

Isildur1 - Negreanu - fel odds?


24hPer

Recommended Posts

okerStars spel #59918200983: Holdem No limit ($50/$100 USD) - 2011-03-27 19:30:49 ET

Bord 'Showdown 7' 2-max Plats #1 har knappen

Plats 1: KidPoker ($29900 i marker)

Plats 2: Isildur1 ($10100 i marker)

KidPoker: lägger small blind $50

Isildur1: lägger big blind $100

*** HÅLKORT ***

KidPoker: raise $200 till $300

Isildur1: raise $800 till $1100

KidPoker: call $800

*** FLOPP *** [As 7c 5s]

Isildur1: bet $1300

KidPoker: raise $1300 till $2600

Isildur1: call $1300

*** TURN *** [As 7c 5s] [6h]

Isildur1: bet $6400 och är all-in

KidPoker: call $6400

*** RIVER *** [As 7c 5s 6h] [8c]

*** VISNING ***

Isildur1: visar [7d 8d] (två par, åttor och sjuor)

KidPoker: visar [8h Ah] (två par, ess och åttor)

KidPoker vann $20200 från potten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott $20200 | Avgift $0

Bord [As 7c 5s 6h 8c]

Plats 1: KidPoker (knappen) (small blind) visade [8h Ah] och vann ($20200) med två par, ess och åttor

Plats 2: Isildur1 (big blind) visade [7d 8d] och förlorade med två par, åttor och sjuor

 

 

 

 

 

Nu är det jämnt =)

+9K för Isildur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte 5% chans?

 

Tycker du att Isildurs bankroll management so far, maratonsessioner, multitabling vs pokereliten, slaskning i spelformer som han är midre bra i och att hans varianskurva ser ut som en seismografutskrift ifrån norra Japan, hittills tyder på att han är killen som planerar långsiktigt och genomtänkt?

 

Killen är ett underbarn med rå, brutal talang för poker som samtidigt saknar omdöme och antagligen är speltorsk upp över öronen (klart som fan man är avundsjuk). Jag tror han spelar av enda anledning och det är för kicken att vinna. Han kommer spela tills pengarna är slut eller tills han vunnit alla pengar i hela världen för det är på det sättet han spelat hittills.

 

Point is: Jag tror att risken att Isildur medvetet skulle lägga sig eller spela sämre mot Negreanu är näst intill obefintlig av den anledningen att pengar och långsiktigt tänkande är sekundärt för honom. Det enda han har för ögonen när han spelar är att vinna och att göra det till varje pris som helst. Jag är av uppfattningen att han spelar för kicken och prestigen och har alldeles för mycket ego och stolthet för att göra en läggmatch.

 

Vissa spelare och idrottsmän får man uppfattningen att de aldrig skulle kunna lägga sig pga ren kärlek till sporten. De där få som har hjärtat att aldrig sälja sig. Jag kommer att tänka på profiler som Muhammad Ali och hör och häpna Peter Forsberg.

 

Romantiserade spekulationer? Javisst så kanske det är men det är i alla fall den bild jag har, eller kanske vill ha, av de där få profilerna som sticker ut och krigar med stort hjärta i kraftmätningar som tex poker och i sportsammanhang. Jag tror inte Peter Forsberg hade vikit ner sig för en miljard sek i en sjunde och avgörande SM-final just för att han skulle så jävla in i helvete gärna vilja ha det där SM-guldet till samlingen att pengar inte spelade någon roll.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du att Isildurs bankroll management so far, maratonsessioner, multitabling vs pokereliten, slaskning i spelformer som han är midre bra i och att hans varianskurva ser ut som en seismografutskrift ifrån norra Japan, hittills tyder på att han är killen som planerar långsiktigt och genomtänkt?

 

Killen är ett underbarn med rå, brutal talang för poker som samtidigt saknar omdöme och antagligen är speltorsk upp över öronen (klart som fan man är avundsjuk). Jag tror han spelar av enda anledning och det är för kicken att vinna. Han kommer spela tills pengarna är slut eller tills han vunnit alla pengar i hela världen för det är på det sättet han spelat hittills.

 

Point is: Jag tror att risken att Isildur medvetet skulle lägga sig eller spela sämre mot Negreanu är näst intill obefintlig av den anledningen att pengar och långsiktigt tänkande är sekundärt för honom. Det enda han har för ögonen när han spelar är att vinna och att göra det till varje pris som helst. Jag är av uppfattningen att han spelar för kicken och prestigen och har alldeles för mycket ego och stolthet för att göra en läggmatch.

 

Vissa spelare och idrottsmän får man uppfattningen att de aldrig skulle kunna lägga sig pga ren kärlek till sporten. De där få som har hjärtat att aldrig sälja sig. Jag kommer att tänka på profiler som Muhammad Ali och hör och häpna Peter Forsberg.

 

Romantiserade spekulationer? Javisst så kanske det är men det är i alla fall den bild jag har, eller kanske vill ha, av de där få profilerna som sticker ut och krigar med stort hjärta i kraftmätningar som tex poker och i sportsammanhang. Jag tror inte Peter Forsberg hade vikit ner sig för en miljard sek i en sjunde och avgörande SM-final just för att han skulle så jävla in i helvete gärna vilja ha det där SM-guldet till samlingen att pengar inte spelade någon roll.

 

 

Förre

 

Agree...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars spel #59918585577: Holdem No limit ($50/$100 USD) - 2011-03-27 19:38:26 ET

Bord 'Showdown 4' 2-max Plats #1 har knappen

Plats 1: KidPoker ($26750 i marker)

Plats 2: Isildur1 ($60250 i marker)

KidPoker: lägger small blind $50

Isildur1: lägger big blind $100

*** HÅLKORT ***

KidPoker: raise $200 till $300

Isildur1: raise $800 till $1100

KidPoker: raise $1700 till $2800

Isildur1: call $1700

*** FLOPP *** [3d 9d 3s]

Isildur1: check

KidPoker: bet $3100

Isildur1: call $3100

*** TURN *** [3d 9d 3s] [3c]

Isildur1: check

KidPoker: check

*** RIVER *** [3d 9d 3s 3c] [5s]

Isildur1: bet $7250

KidPoker: call $7250

*** VISNING ***

Isildur1: visar [7d 7c] (kåk, treor över sjuor)

KidPoker: visar inte

Isildur1 vann $26300 från potten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott $26300 | Avgift $0

Bord [3d 9d 3s 3c 5s]

Plats 1: KidPoker (knappen) (small blind) visade ej

Plats 2: Isildur1 (big blind) visade [7d 7c] och vann ($26300) med kåk, treor över sjuor

 

 

 

 

 

 

 

okerStars spel #59918710217: Holdem No limit ($50/$100 USD) - 2011-03-27 19:40:58 ET

Bord 'Showdown 7' 2-max Plats #2 har knappen

Plats 1: KidPoker ($39750 i marker)

Plats 2: Isildur1 ($12350 i marker)

Isildur1: lägger small blind $50

KidPoker: lägger big blind $100

*** HÅLKORT ***

Isildur1: raise $200 till $300

KidPoker: raise $700 till $1000

Isildur1: call $700

*** FLOPP *** [4h 3s 9h]

KidPoker: bet $1200

Isildur1: raise $1650 till $2850

KidPoker: raise $35900 till $38750 och är all-in

Isildur1: call $8500 och är all-in

Ej synad satsning ($27400) returnerad till KidPoker

*** TURN *** [4h 3s 9h] [Ks]

*** RIVER *** [4h 3s 9h Ks] [7h]

*** VISNING ***

KidPoker: visar [As Jh] (högt kort ess)

Isildur1: visar [Js 9s] (par i nior)

Isildur1 vann $24700 från potten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott $24700 | Avgift $0

Bord [4h 3s 9h Ks 7h]

Plats 1: KidPoker (big blind) visade [As Jh] och förlorade med högt kort ess

Plats 2: Isildur1 (knappen) (small blind) visade [Js 9s] och vann ($24700) med par i nior

 

 

Upp 5k för isildur nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Set över set!

 

PokerStars spel #59918806386: Holdem No limit ($50/$100 USD) - 2011-03-27 19:42:55 ET

Bord 'Showdown 8' 2-max Plats #2 har knappen

Plats 1: KidPoker ($18150 i marker)

Plats 2: Isildur1 ($18450 i marker)

Isildur1: lägger small blind $50

KidPoker: lägger big blind $100

*** HÅLKORT ***

Isildur1: raise $200 till $300

KidPoker: raise $800 till $1100

Isildur1: call $800

*** FLOPP *** [4d Ts 9c]

KidPoker: bet $1300

Isildur1: raise $1750 till $3050

KidPoker: raise $3150 till $6200

Isildur1: raise $11150 till $17350 och är all-in

KidPoker: call $10850 och är all-in

Ej synad satsning ($300) returnerad till Isildur1

*** TURN *** [4d Ts 9c] [Js]

*** RIVER *** [4d Ts 9c Js] [2c]

*** VISNING ***

KidPoker: visar [Td Th] (triss, tior)

Isildur1: visar [4c 4s] (triss, fyror)

KidPoker vann $36300 från potten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott $36300 | Avgift $0

Bord [4d Ts 9c Js 2c]

Plats 1: KidPoker (big blind) visade [Td Th] och vann ($36300) med triss, tior

Plats 2: Isildur1 (knappen) (small blind) visade [4c 4s] och förlorade med triss, fyror

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktig hand igen =)

 

 

PokerStars spel #59919006605: Holdem No limit ($50/$100 USD) - 2011-03-27 19:47:01 ET

Bord 'Showdown 4' 2-max Plats #1 har knappen

Plats 1: KidPoker ($14650 i marker)

Plats 2: Isildur1 ($72350 i marker)

KidPoker: lägger small blind $50

Isildur1: lägger big blind $100

*** HÅLKORT ***

KidPoker: raise $200 till $300

Isildur1: raise $800 till $1100

KidPoker: call $800

*** FLOPP *** [9h 8h 3h]

Isildur1: bet $1300

KidPoker: call $1300

*** TURN *** [9h 8h 3h] [7s]

Isildur1: bet $2850

KidPoker: call $2850

*** RIVER *** [9h 8h 3h 7s] [Js]

Isildur1: bet $67100 och är all-in

KidPoker: call $9400 och är all-in

Ej synad satsning ($57700) returnerad till Isildur1

*** VISNING ***

Isildur1: visar [Kh Ah] (färg, ess hög)

KidPoker: visar [Qc Th] (stege, åtta till dam)

Isildur1 vann $29300 från potten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott $29300 | Avgift $0

Bord [9h 8h 3h 7s Js]

Plats 1: KidPoker (knappen) (small blind) visade [Qc Th] och förlorade med stege, åtta till dam

Plats 2: Isildur1 (big blind) visade [Kh Ah] och vann ($29300) med färg, ess hög

 

Isildur upp 6K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och det är på sin höjd nån promilles risk. Finns inte heller något som säger att en utklassning av isil denna gången med skulle resultera i nåt dåligt för stars. Detta är liksom inte en titalmatch i tungvikt eller ett slutspel i hockey där varje match ger enorma summor.

 

Tänk också vilket märkligt scenario ifall en sån sak skulle komma ut.

 

Nu förstår jag varför riggtråden lever vidare, det finns helt enkelt många som tror på sånt här. Dags att ta på sig foliehattarna.

 

Efter gårdagens exeptionella comeback alldeles efter en kort "sitt-out" så skäms i alla fall inte jag för en femprocentig foliehatt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter gårdagens exeptionella comeback alldeles efter en kort "sitt-out" så skäms i alla fall inte jag för en femprocentig foliehatt...

 

Lol, jag visste att detta skulle komma om DN vann oavsett hur matcen artade sig.

Men vill du tro så tro, jag ska inte störa dig mer med att påstå motsatsen. Tänk bara vad skillnaden för stars blir om matchen vunnits av Isil eller DN, typ ingen. Det blir visserligen möjligen troligare att en tredje match spelas men det i sig spelar typ ingen roll för stars framgång, de kan lika gärna byta ut DN mot näste man på tur i isils challange.

 

Intressant annan fråga förresten, vad tror du i procent är sannolikheten för att stars sajt är riggad för att tjäna extra rake?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant annan fråga förresten, vad tror du i procent är sannolikheten för att stars sajt är riggad för att tjäna extra rake?
Jag tror inte att den är riggad, men sannolikheten är såklart inte noll.

 

Någon promille eller tiondels promille kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ser att Pinnacle satt odds på denna re-match. Läste någonstans att Negreanu blev utklassad första vändan men kan oddsen verkligen vara rätt? Dessutom kan man ju som regel bara spela jordnötter på poker och allt annat som 24hpoker erbjuder i sportsbettingväg men denna gång är maxinsatsen över 4,000 Euro.

 

QUOTE]

 

Kul att nåt bolag litar på sina oddssättare.. Hos er (24h) får man spela en halv kebabrulle på smala objekt. Ibland kan man tom få in 1500kr på en euroleaugematch. Har ni ens oddssättare eller slumpar ni ut oddsen med jättelåg limit för o sen justera och få en balanserad bok på varje match?

 

Tänk om ni gick back på ett objekt. Det vore ju katastrof.

 

 

Tack för reken dock. Hade inte uppmärksammat den själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...