Gå till innehåll

90man SnGs - Från 50 $ till 10 000 $


boyssaninter

Recommended Posts

Jag har spelat poker i cirka 1 och ett halvt år nu.

Jag började på Party Poker där jag satte in småsummor som jag allt som ofta förlorade.

Först i år har jag blivit vinnande.

 

I början av min Pokerkarriär försökte jag inte förbättras, jag tyckte redan att jag var guden och att alla bar hade år.

 

Först i år har jag verkligen börjat jobba med mitt spel och verkligen velat förrbättra mig. Detta resulterade i att jag äntligen blev vinnande.

 

Jag satte in 50 $ på Full Tilt och dessa pengar är nu 1300 $.

Jag spelar 6,5 $ och 13 $ 90man KO SnGs och jag spelar runt 30 per dag och runt 50 på helger.

 

Mitt mål är att min bankroll ska växa till 10 000 $ innan Augustis slut genom att grinda dessa SnGs och även lite turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snygg kurva så här långt! GL i fortsättningen! Var beredd dock på att tuffare tider lär komma. Har mycket svårt att tänka mig att man kan lira 90-manna utan att råka ut för losing streaks på åtminstone 500 games även om man slår nivån hårt.

 

+1. Just nu slår du nivån hårt och det gäller att trycka in vinstpengarna i rullen och bara försiktigt nosa på högre nivåer. Har för mig att FTP ger mycket till ettan och har minde antal itm än Stars. Snittspelaren kommer etta 1/90 och du trycker in förstaplaceringar oftare än så. Variansen kommer dock göra att du någon gång kommer gå minst 100 turrar utan vinst, kan bli över 200 turrar (över 300 är inte otänkbart). Den perioden kommer du tappa en del inköp, så se till att ha en stabil rulle. Tror du når $10k.

 

Edit: hur många trycker du in i timmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara intressant att se ditt resultat på de nivåerna du pratar om.

 

På 6.5 $ har jag inte spelat väldigt mycket.

Gick upp från 3 $ ganska nyligen så har bara fått in 247 games där jag har plussat 183 $ med ett ROI på 11.4 %

 

På 3.30 $ har jag spelat mest. Jag har på 1100 games tjänat $1,6 k där med ett ROI på 45 %..

På 13 $ har jag endast spelat 45 games på och har ett ROI på 60 %. Jag har tjänat 353 $ där.

 

 

Tror en anledning till varför jag har så dålig ROI på 6.5 $ är att jag brukar blanda dessa med 13 $. Detta har gjort att jag spelat mycket tightare, mer koncentrat och seriösare på 13 $ nivån medans jag på 6.5 $ nivån slaskat, spelat lösare, gjort onödiga bluffar osv medans jag på 13 $ nivån analyserar varje situation ordentligt och verkligen försöker komma fram till vad som är rätt beslut.

 

Nu när jag blir tvungen att droppa till endast 6.5 $ och utan blandning av högre stakes tror jag att min ROI ökas och min bankrulle växa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer säkert klara de nya nivåerna bra. Dina siffror på $3.30 pekar på att du kommer slå de två högre nivåerna. Du har alldeles för lite spel på dessa för att man ska kunna dra någon slutsats om resultatet. Det kommer nog att hända en del med din ROI på $3.30, för visst 1100 spel är mycket, men ändå inte när det gäller 90-manna. Du verkar ha förstått vad de här sng går ut på (någon vinst nån gång hellre än en massa 7e platser). Kommer följa den här. Post gärna lite totala siffror som du gjort (nån gång alltså, behöver inte vara ofta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...