Gå till innehåll

Recommended Posts

Ibland blir ställd all in pre med AK efter det att man har 3b. Brukar oftast syna om jag inte har monster read och sätter fi på AA/KK. Men ibland händer det mot randoms...

 

Jag resonerar att man nästan alltid skall syna mot randoms eftersom att man redan lagt in 3b och att det i längden skulle bli dyrt som fan att folda trots att magkänslan skriker åt en att fi har AA.

 

Rätt eller fel resonerat/spelat? Fi är totalt random.

 

BossMedia Game #2537921303: Table Table 50BB TH 514 - €0.50/€1.00 - No Limit Hold'em - 22:48:47 - 2011/03/24

Seat 3: klabbis (€98.50)

Seat 6: pip-boy (€100.00)

Seat 9: KEPKU5 (€113.40)

Seat 5: nath90 (€162.65)

Seat 7: Wojtas! (€99.00)

Seat 1: jarvis75 (€111.75)

Seat 2: ILoveJesus (€107.75)

Seat 4: markusso1 (€96.00)

Seat 8: elgamba (€259.89)

Seat 10: *RichaR^R1 (€100.35)

nath90 posts the small blind of €0.50

pip-boy posts the big blind of €1.00

markusso1 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to klabbis King of SpadesAce of Diamonds

Wojtas! folds

elgamba folds

KEPKU5 folds

*RichaR^R1 raises €3.50

jarvis75 folds

ILoveJesus folds

klabbis raises €9.00

markusso1 folds

nath90 folds

pip-boy folds

*RichaR^R1 goes all-in with €100.35

klabbis goes all-in with €98.50

*** FLOP *** Queen of DiamondsJack of Clubs2 of Hearts

*** TURN *** Queen of DiamondsJack of Clubs2 of HeartsAce of Clubs

*** RIVER *** Queen of DiamondsJack of Clubs2 of HeartsAce of Clubs2 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot €195.50 | Rake €3.00

Board: Queen of DiamondsJack of Clubs2 of HeartsAce of Clubs2 of Spades

klabbis won (€0.00), mucks

jarvis75 won (€0.00), mucks

ILoveJesus won (€0.00), mucks

markusso1 won (€0.00), mucks

nath90 won (€0.00), mucks

pip-boy won (€0.00), mucks

Wojtas! won (€0.00), mucks

elgamba won (€0.00), mucks

KEPKU5 won (€0.00), mucks

*RichaR^R1 won (€195.50), showed Queen of ClubsQueen of Hearts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt svårt att få värde med AK med denna linje. Om nu inte FI är idiot, på tilt eller trött på ditt 3bettande. Vi kommer aldrig möta sämre än flip och vi kommer titt som tätt dra till 3 outs eller sämre.

 

är det enda du synar med AA och KK då? eller lägger du med QQ, JJ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*RichaR^R1 Är nog den största reggen på boss full ring han sitter minst på 16 bord åt gången tycker jag.Sen är han rätt spewig med ofta.

Men är väl inte svar på din fråga och har inget bra svar att ge heller svår spot i fullring då dom flesta bara får in det sådär med top 3 händer o i bästa fall en split mot AK(hence dom flesta har en 3bet på 2-3%.

 

Jag foldar nog första gången nån gör det och försöker ta reda på vilken typ av spelare det rör sig om och synar nästa gång ifall att but thats me.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*RichaR^R1 Är nog den största reggen på boss full ring han sitter minst på 16 bord åt gången tycker jag.Sen är han rätt spewig med ofta.

Men är väl inte svar på din fråga och har inget bra svar att ge heller svår spot i fullring då dom flesta bara får in det sådär med top 3 händer o i bästa fall en split mot AK(hence dom flesta har en 3bet på 2-3%.

 

Jag foldar nog första gången nån gör det och försöker ta reda på vilken typ av spelare det rör sig om och synar nästa gång ifall att but thats me.

 

Haha typiskt, första gången jag sett ner på ett FL bord på boss spelar oftast SH. Men sjukt bra värde annars på FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*RichaR^R1 Är nog den största reggen på boss full ring han sitter minst på 16 bord åt gången tycker jag.Sen är han rätt spewig med ofta.

Men är väl inte svar på din fråga och har inget bra svar att ge heller svår spot i fullring då dom flesta bara får in det sådär med top 3 händer o i bästa fall en split mot AK(hence dom flesta har en 3bet på 2-3%.

 

Jag foldar nog första gången nån gör det och försöker ta reda på vilken typ av spelare det rör sig om och synar nästa gång ifall att but thats me.

 

Vet du om han 3b light på blinds och squeezar mkt?

 

What? FL "fullt långbord"? Maybe FR? Ursäkta

 

 

torr humor Me. Ölen R grymt god ikväll

 

:oops: :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...