Gå till innehåll

24/3 medlemsturnering på PartyPoker med $500 extra i potten


Recommended Posts

På torsdag kastar PartyPoker in fina $500 extra i potten i en turnering med endast $3 i inköp. Boka upp kvällen från klockan 21:00 och häng med oss och jaga övervärde!

 

Namn: PSE $500 added NL Hold'em (#2156092)

Tidpunkt: torsdag 24 mars kl 21:00 CET

Inköp: $2.40+0.60

Adderat till potten: $500

Lösenordsrebus: förstaär pandraärstredjeä refjärdesiffrantvåfemtes iffrantresjättesiffransex (totalt 3bokstäverplustresiffror)

Turneringen är landsbegränsad och gäller endast för Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Har du inget konto på PartyPoker kan du starta ett här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Landsbegränsad innebär att den är iplåst till sverige norge danmark och finland? Sucks isåfall...
Jag lovar att majoriteten tycker att det är positivt att inte 1/3 är rumäner och 1/3 är ryssar. Hoppas IP-spärren funkar. Bra jobbat partneransvarig!

Samma superlångsamma struktur dock. Tror de flesta stöder en snabbare struktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lovar att majoriteten tycker att det är positivt att inte 1/3 är rumäner och 1/3 är ryssar. Hoppas IP-spärren funkar. Bra jobbat partneransvarig!

Samma superlångsamma struktur dock. Tror de flesta stöder en snabbare struktur.

 

 

Det brukar inte vara massa rumäner och ryssar på alla andra forumturneringar som inte är iplåsta eller hur? Problemet är istället att svenskar som jag inte kan spela.

 

Men jag förstår dig, bättre värde för dig, men det är knappast p.g.a att rumäner och ryssar inte kan spela utan för att utlandssvenskar inte kan spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar inte vara massa rumäner och ryssar på alla andra forumturneringar som inte är iplåsta eller hur? Problemet är istället att svenskar som jag inte kan spela.

 

Men jag förstår dig, bättre värde för dig, men det är knappast p.g.a att rumäner och ryssar inte kan spela utan för att utlandssvenskar inte kan spela.

 

...och självklart är det bättre värde för dig om 400 ryssar och rumäner släpps in, bara just du får spela. Att ha IP-spärr ger dock bättre värde för de nordiska forummedlemmarna över lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:roll: När det whinas över att IP-spärr hindrar svenskar som råkar bo utanför Norden från att spela har jag vid något tillfälle uppmanat den/de som drabbas att berätta det, för att få en uppfattning om problemets omfattning. Du är den förste någonsin.

Flyttar man till ett annat land går man miste om en del saker, som bl.a. att man kan bli tvungen att använda det landets/regionens eventuella pokerkampanjer istället. Dessutom är detta inte unikt för Party, utan nästan alla medlemsturrar är numera IP-låsta eller låsta genom upsigning. På Party kan man se nationalitet, och därför har man kunnat konstatera att östpackor ofta har utgjort majoritet.

Jag har själv bott utanför Norden, och det är fullt möjligt att jag gör det igen. Väljer jag att göra det är jag fullt medveten om att detta är ett pris jag får betala. Jag tycker inte att det är OK att 50-400 östpackor ska spela för att du, jag och kanske en till utlandsboende nordbo ska få spela.

Jag har absolut inget emot att utlandsboende svenskar spelar, jag är verkligen inte rädd för att utlandsboende svenskar rensar allt värde :roll: :roll: :roll:, jag har flera gånger efterfrågat föranmälan, manuell utbetalning eller annat så att inte Mariusz och Илья́ skulle få priser och därmed ha anledning att spela samtidigt som du skulle få spela, men det verkar spelbolagen tycka är för meckigt eller onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och självklart är det bättre värde för dig om 400 ryssar och rumäner släpps in, bara just du får spela. Att ha IP-spärr ger dock bättre värde för de nordiska forummedlemmarna över lag.

 

Nej, jag har bara inte varit med om att det varit 400 ryssar och rumäner med bara för att turneringen inte varit iplåst. Jag har faktiskt inte sett en enda utanför norden. Förstår inte syftet med en iplåsning som inte ger något.

 

Men visst, om det nu stämmer att någon ansvarig på partypoker läcker lösenord så förstår jag absolut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har bara inte varit med om att det varit 400 ryssar och rumäner med bara för att turneringen inte varit iplåst. Jag har faktiskt inte sett en enda utanför norden. Förstår inte syftet med en iplåsning som inte ger något.

 

Men visst, om det nu stämmer att någon ansvarig på partypoker läcker lösenord så förstår jag absolut.

 

då har du nog missat PFs alla party-turrar i år, det har varit minst 30% östeuropeer i alla hittills

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då har du nog missat PFs alla party-turrar i år, det har varit minst 30% östeuropeer i alla hittills

Även på Bwin och Betway har det varit väldigt stor andel icke-nordiska spelare när det varit forumturneringar. Tror inte någon av just dessa arrangerats av Poker.se/Pokerforum.nu men det finns andra siter som haft forumturneringar på här där det varit väldigt många som uppenbarligen inte förstår det som skrivs i forumet vilket väl är ett minimum för att det ska vara rimligt att man ska spela turneringarna ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även på Bwin och Betway har det varit väldigt stor andel icke-nordiska spelare när det varit forumturneringar. Tror inte någon av just dessa arrangerats av Poker.se/Pokerforum.nu men det finns andra siter som haft forumturneringar på här där det varit väldigt många som uppenbarligen inte förstår det som skrivs i forumet vilket väl är ett minimum för att det ska vara rimligt att man ska spela turneringarna ...

 

PSE/PFNU körde iaf för något år sen då och då turrar på Bwin som alltid var översållade med polacker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lovar att majoriteten tycker att det är positivt att inte 1/3 är rumäner och 1/3 är ryssar. Hoppas IP-spärren funkar. Bra jobbat partneransvarig!

Samma superlångsamma struktur dock. Tror de flesta stöder en snabbare struktur.

 

Jag vet att strukturen är uppe på diskussion. Vad gäller IP-spärr och icke nordbor så har det varit ett mycket reellt problem, och IMO uppväger fördelarna klart nackdelarna med spärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...