Gå till innehåll

Berga Open 2 17/9-2011. Bordslottning i inlägg #282. (Fullsatt)


MikeTime

Recommended Posts

Det är möjligt att detta redan avhandlats i tråden men bara för säkerhets skull så ... Hur fungerar det med käk? Även om man käkar en ordentlig lunch så lär man ju bli hungrig framåt kvällen. Frågan är ju vad enklare förtäring betyder i praktiken eller om det finns någon ukörningspizza att tillgå på vischan. Eller finns det kanske en kock på plats som kan sno ihop en Pljeskavica eller skomakarlåda på beställning?

 

Jag blir som en barnrumpa när jag är hungrig :oops:

 

/#LOUDmouth#

 

Det kommer finnas drivor med frallor/baguetter/rågbröd som var och en fyller efter smak och tycke med:

*Köttbullar

*Rödbetssallad

*Brie

*Salami

*Maasdamerost

*Kaviar

*Kassler

*Senap

 

Dessa ställs fram i andra break (vid 19-snåret) och man får äta tills man är mätt.

Förutom denna "enklare förtäring" kommer det finnas en stor rökt bogstek av rådjur man kan karva smakbitar av. Chips, salta pinnar, godis samt lite kex till kaffet ingår också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 415
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer finnas drivor med frallor/baguetter/rågbröd som var och en fyller efter smak och tycke med:

*Köttbullar

*Rödbetssallad

*Brie

*Salami

*Maasdamerost

*Kaviar

*Kassler

*Senap

 

Dessa ställs fram i andra break (vid 19-snåret) och man får äta tills man är mätt.

Förutom denna "enklare förtäring" kommer det finnas en stor rökt bogstek av rådjur man kan karva smakbitar av. Chips, salta pinnar, godis samt lite kex till kaffet ingår också.

 

Ååhhhhh :hjärter:

 

Gör en Nalle Knutsson och adoptera mig please!

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JO Hade gått allin tyo 15ggr på rad och jag plockar upp (tror det var) QQ...

 

Blixt synar.. Flopp 77J.. Ridå..[/QUOT

 

Limpar in med KK för jag antar att RocknRoll ska ställa för 17e gången. Så blir fallet och jag synar glatt hans 64o, när floppen kommer 359 är det bara att resa på sig och gå för att rebajja, givet kommer 7 på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dyker ni upp vid 10:15-10:30 tiden ?

Jag förstår att jag återigen blir den som rattar bilen för ni Blg-bor vill väl fukta strupen eller återställa den torra håla som vi övriga kallar mun efter fredagens bravader.:lol:

 

Japp vi är väl där runt den tiden, ska försöka lukta lite gott iallafall:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån i sthlm som kan komma förbi mitt jobb och hämta 2592st grejer till turren? Det är något som kommer alla till godo. Får plats i en skuff...även om det är skitmycket öl där.

 

Går att hämta mellan 09:00-16:00 i morgon (klarabergsviadukten).. sen drar jag till Dalarna.

Jag kan göra en insats.

Slutar ditt telenummer på 00? (kollar så jag har rätt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JO Hade gått allin tyo 15ggr på rad och jag plockar upp (tror det var) QQ...

 

Blixt synar.. Flopp 77J.. Ridå..[/QUOT

 

Limpar in med KK för jag antar att RocknRoll ska ställa för 17e gången. Så blir fallet och jag synar glatt hans 64o, när floppen kommer 359 är det bara att resa på sig och gå för att rebajja, givet kommer 7 på turn.

 

Ja du. jag skrattar mig harmynt än i dag när det kommere upp:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån i sthlm som kan komma förbi mitt jobb och hämta 2592st grejer till turren? Det är något som kommer alla till godo. Får plats i en skuff...även om det är skitmycket öl där.

 

Går att hämta mellan 09:00-16:00 i morgon (klarabergsviadukten).. sen drar jag till Dalarna.

 

Om ingen annan hinner så kan jag storma förbi. Skickar mitt telefonnummer på pm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke, innna det drar igång så vill jag ha ordet, har nått på G

 

Poker på Heavy Metallgatan? Det har jag redan fixat, bara å ta Finlandsbåten och sen köra 30 mil till lokalen om man åker från Helsingfors, 40 mil från Åbo, finns ca 10 sängplatser, vill man sova ifred bör man ta med sig en granatkastare och bomba grannarnas 500 000 kronors båtar....

 

Allt under 200 spänn är väl billigt för en stockholmare? Snåltax!!! ;-)

 

Tvåhundring för bra käk är ok, gjorde lite hemlagat för 400kr för 8 personer nyss.

 

Vi kommer att köra en satellit till AOPW (se länk här) parallellt med Berga Open.

De som vill lägger en extra hundralapp och är då med och spelar om en plats dit (värde 3K). Ett paket / 30 spelare. Den/de som går längst i huvudturren av de som valt att lägga en extra hundring vinner obv paketet.

Om det blir pengar "över" efter att ett paket delats ut delas dessa lika mellan tvåan och trean.

 

Count in my 100 sikiner.

 

Män och kvinnor, pojkar och flickor, håll i skjortorna för nu blir det blodigt allvar:roll:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rapport från Berga:

 

Snapsen uppdrucken, kräftorna har bara skalen kvar och alla Staropramenburkarna är tomma.

I pokergaraget är den ena kylen laddad med käk och den andra laddad med öl, GT, cider och andra goda drycker som Hygglo ska kränga till er imorrn.

Alla bord är fullastade med marker och turneringsklockan är rätt inställd.

 

Valpen Yann har kissat i pokerlokalen, i mitt vardagsrum och i hallen men har nu totalslocknat efter en händelserik eftermiddag. Yann får ni träffa imorgon liksom hans husse Snygg-Stefan som ikväll lämpat över hundkräket på oss för att åka och lira poker.

 

Gästrummet har renbäddad säng åt Jarne, dubbelgästsängen på hallen har fått plastlakan så miata och TF kan roa sig med morgonståndet på söndag och i vardagsrummet är ett par madrasser utlagda åt Crappy, Hogge, Bjoelle m.fl.

 

Nu blir det en Laphroigh och sen vänta på att Yanns husse åkt ut tidigt så vi blir av med dregeldjuret och kan få gå och sova.

 

VÄL MÖTT IMORRN ALLA!

 

Kram från Mike och Sweet-Charlotte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rapport från Berga:

 

Snapsen uppdrucken, kräftorna har bara skalen kvar och alla Staropramenburkarna är tomma.

I pokergaraget är den ena kylen laddad med käk och den andra laddad med öl, GT, cider och andra goda drycker som Hygglo ska kränga till er imorrn.

Alla bord är fullastade med marker och turneringsklockan är rätt inställd.

 

Valpen Yann har kissat i pokerlokalen, i mitt vardagsrum och i hallen men har nu totalslocknat efter en händelserik eftermiddag. Yann får ni träffa imorgon liksom hans husse Snygg-Stefan som ikväll lämpat över hundkräket på oss för att åka och lira poker.

 

Gästrummet har renbäddad säng åt Jarne, dubbelgästsängen på hallen har fått plastlakan så miata och TF kan roa sig med morgonståndet på söndag och i vardagsrummet är ett par madrasser utlagda åt Crappy, Hogge, Bjoelle m.fl.

 

Nu blir det en Laphroigh och sen vänta på att Yanns husse åkt ut tidigt så vi blir av med dregeldjuret och kan få gå och sova.

 

VÄL MÖTT IMORRN ALLA!

 

Kram från Mike och Sweet-Charlotte.

 

Kanon då grindar jag in formen inatt så hörs vi imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista-minuten info:

 

VI TRÄFFAS FRÅN KL 11:30 PÅ RESTAURANGEN "VID SPÅRET" I HALLSBERG. (den ligger vägg i vägg med stationshuset).

Det kommer bjudas på en lunchbuffé bestående av fläskfilé med potatisgratäng och sallad. Det kommer även finnas en fiskrätt, troligtvis rödspätta. Till maten ingår valfri dryck (starköl, ett glas rödvin, cider, mineralvatten, lättöl eller läsk) och efter maten finns kaffe i obegränsad mängd.

Vi betalar 129:-/pers och var och en betalar när de kommer till kassan.

Vi träffas där från ca kl 11:30 och bilarna mot turrelokalen avgår ca 13:20.

 

Ni som kommer i bil: det är bara 15-minuters parkering vid stationshuset och vår lokale p-lisa är flitig så jag föreslår att ni parkerar på torget vid Systembolaget ca 100 meter från stationshuset.

 

När vi väl anländer turrelokalen går ni direkt in och anmäler er och betalar till kassören. Allt för att skynda på det hela.

Innan turren startar kommer vi att ha en liten auktion där hela behållningen oavkortat går till ett behjärtansvärt ändamål, så ta med stora plånboken!

 

Viktigt: när ni åker ur turren måste ni säga till kassören. Vi kommer lotta ut ett paket till Berga Open 2012 och det är den plats du åker ut på som är ditt lottnummer!!!

 

VÄLKOMNA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...