Gå till innehåll
Freddy1337

SvS 0,5/1 4man Hårt river beslut med AK

Recommended Posts

Tjenare, en rätt så nasty hand faktiskt. Kan ju tillääga det att bry er inte om dollar tecknet, blev tvungen att använda HHconverter och sen gå in på en hemsida för att converta igen för att det skulle se snyggt o cleant ut :-)

CO: $205.09

Hero (BTN): $201.38

SB: $199.50

BB: $198.05

Pre Flop: ($0.00) Hero is BTN with Kc As

1 fold, Hero raises to $6, SB calls $6, 1 fold

Flop: ($12.00) 3s Qh 2s (2 players)

SB checks, Hero bets $7, SB calls $7

Turn: ($26.00) 3h (2 players)

SB checks, Hero checks

River: ($26.00) Ad (2 players)

SB checks, Hero bets $13, SB raises to $96, Hero ?????

Mina egna tankar är ju att han har AQ eller bättre. Som sagt behöver lite hjälp med denna hand vad som kunde gjorts annorlunda och vad man ska göra där på rivern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utan reads lägger jag den handen. Kyligt spel av honom att checka både turn och river men set/kåk dock. Fast det är klart, han gissar väl att du träffar rivern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Förlorar du inte rätt mycket om man ska checkfolda alla missade floppar 4handat?

Han har ju position så check-folda är det ju inte tal om. Om HERO dessutom ger fan i att öppna 6bb(Varför?) så är det ju inte så farligt de gånger man faktiskt måste check/folda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På den här nivån älskar folk att checkraisa. Många bryr sig inte om maximera EV:et, utan vill bara få in en saftig c/r. Jag menar alltså att många slowspelar bra händer så därför är detta en solklar fold utan reads...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
balansera din check-behind range så försvinner problemet.

Hur menar du, ska vi dessutom checka med starkare händer? Några PP? Skulle vi checka AJ, KT och liknande också?

I mina ögon är detta en flop med mycket få checkhänder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Han har ju position så check-folda är det ju inte tal om. Om HERO dessutom ger fan i att öppna 6bb(Varför?) så är det ju inte så farligt de gånger man faktiskt måste check/folda.

man kan steala många poter flop på SvS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu