Gå till innehåll

Callback från neteller?


mordocai

Recommended Posts

Tjena,

 

för många år sen (2004, 2005 nån gång) skapade jag ett konto i fel valuta, euro när jag skulle spela på dollarsiter och när jag tog kontakt med livesupporten på den tiden och sa hur det var sa de att det inte skulle vara några problem att föra över min balance till ett nytt konto om jag skapade det med rätt valuta.

 

Sen låstes båda kontona.

 

När jag skapade det nya kontot kunde jag inte logga in på varken det eller det gamla, trots rätt loginuppgifter och det här gjorde mig milt sagt förbannad. Var i telefonkontakt med neteller ett par tre gånger under en veckas tid och sista samtalet resulterade i att jag lämnade ett varaktigt intryck på dåvarande lägenheten i form av en knoge i en dörr.. :twisted: Kändes bra just då, men hyresvärden var mindre nöjd. Supporten var med andra ord totala åsnor.

 

På den tiden minns jag att det var gratis att ringa till de via nåt 800-nummer eller liknande, samt att de kunde ringa upp om man sa åt de i livechatten.

 

Fick ett mail för ett tag sen att om jag inte har kontaktat de innan 1:e april kommer min balans att nollställas/scammas bort/fuckas upp, jag vet inte vad.. pengarna skulle försvinna iaf.

 

Nu finner jag varken livechat eller gratisnummer på deras kontaktsida utan istället ett kanadanummer som jag utgår från är minst sagt dyrt att ringa per minut.

 

Är det någon som vet om man kan ringa till det dyra numret och sedan be de ringa upp, alternativt är det gratis via skype att ringa det dyra numret? Är inte alls haj på skype så blev lite orolig att eventuellt skypesamtal skulle läggas på på min nästa fasta telefoni/ADSL-räkning. Så stor summa har jag inte på kontot att det är värt att ringa till kanada i timmar och snacka med idioter på nån support.

 

Svar som "LOLO DU ANVÄNDER NETELLER VILKEN FISK DU ÄR" och dylikt undanber jag mig, har verkligen inte använt neteller aktivt hade bara otur att jag förde över en del pengar på den tiden när jag hade lite mer ********* över och har sen dess inte varit inne på mitt konto.

 

//mordo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm okej, jag har mailat de två gånger om att jag inte kommer in på mitt konto där pengarna ligger men har inte ens fått något svar. Känns som att tiden ligger lite mot mig nu för att jag ska kunna vänta fööör länge på att få ett svar från tomtarna.

 

Har du nån aning om hur mycket det kostade per minut när du satt i telefonkön Seriks?

 

tack för svaret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det kommer jag inte ihåg exakt, var typ nåt år sen. Minns att när jag fick räkningen att jag tänkte att Va fan , började kolla och såg posten utlands-samtal var boven.

 

Prova att ringa upp och om du märker det är kö så lägg på, om det inte är kö så be direkt att de ska ringa upp dig . Dom gånger jag har varit i kontakt med supportern på telefon så har den varit bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen vart tvungen att snacka länge med deras support då mitt konto stängdes ner. Det absolut enklaste sättet är att ringa via ett program som heter Nonoh, funkar som skype, men samtalet till Neteller var helt gratis. Dem har flera länder som de erbjuder gratis samtal till just landlinor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah, jättebra inlägg Jegor, hade ingen aning om det kostade överhuvudtaget att ringa med skype till landlinor eller inte och isåfall hur mycket det kostade, två cent i minuten känns ju inte överdrivet farligt! Jag har min prima vara biltemamic för 19kr men den har faktiskt skött sitt jobb föredömligt förr i tiden när man spelade quakeserien och snackade med någon både när man snackade med folk på Ventrilo och MSN.

 

superbra tips från dig med groggy, ska ta och kolla upp det programmet snarast möjligt.

 

Tack för alla seriösa och hjälpsamma svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...