Gå till innehåll

Cyntax bettingfond?


Recommended Posts

  • 8 months later...
Cyntax hade fört statistik som visade på att hemmalagen ofta fick för dåliga odds så fonden spelade därför på bortalag. Efter att fonden var avslutad kan man nog säga att statistiken visade på att bortalagen fick för dåliga odds :mrgreen:

 

Var själv med och gulade lite =)

 

Måste säga att jag är förvånad av att så många pokerspelare satsade pengar där. Slumpen kommer ALLTID ha påverkan i ett begränsat urval och det kommer alltid gå att hitta mönster med kvantitativ analys.

 

Man skulle kunna göra samma sak med poker. Välja ut ett antal spelade händer och konstatera att t ex ruter har kommit på turn oftare än de andra färgerna och sedan satsa pengar på det, men få pokerspelare skulle köpa den logiken. Eller med aktiemarknaden, och t ex komma fram till att aktier som börjar på A, B och C går bättre än aktier som börjar på D, E och F, men den typen av kvantitativ analys skulle sannolikt säga väldigt lite om framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var också med. Fullt medveten om att det troligen inte fanns så mycket pengar att hämta. Men det var jävligt roligt att följa och inga stora summor involverade. Det ska Cyntax ha cred för iaf. :) De som satsade tiotusentals kronor däremot begriper jag mig inte på.

 

Ja, han ska absolut ha cred för att han testade. Kul projekt och inga falska förespeglingar om att det skulle ge massiva intäkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...