Gå till innehåll

Spela på 4G/3G?


Mr_Tight

Recommended Posts

Nuläge: Nystartat pokerkontor med ADSL från Telia som enda "fixed option". Linan går fortfarande ner när man minst vill det trots byte av routers etc. etc. Ingen hjälp av Telia hittills. "Man får räkna med att det går ner ibland". Tack för den.

 

 

Undran: Är 4G ett bra alternativ? Tillräckligt stabilt/pålitligt för heltidsspel? Om 4G går ner, kommer 3G upp tillräckligt snabbt för att man ska slippa tima ut?

 

Någon med egna erfarenheter? Förutsatt att 4G funkar, räcker det då med budgetversionen á 299 kr/mån som medger data upp till 10Gb/månad? Hur stor kapacitet nyttjar man per timme om man spelar ca 4-5 bord? Stor skillnad mellan olika nätverk?

 

Endast poker, mail och slösurf kommer ske, ingen torrenttankning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter ute i örsundsbro och spelar på 3:s 3g. Tror den har 7gb-speed. Har via ett företag vilket gör att det inte finns någon cap på den.

 

Spelat på den i 9 mån och den har gått ner ca 10ggr. Tycker det funkar riktigt bra faktiskt.

 

Tror dessutom att den som är för privatpersoner (3g) har en cap på 20Gb och utan streaming och tankning borde det räcka mer än väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite. Hur funkar det om man har fast internet samt kopplar in sin mobil med trådlöst internet i sin bärbara dator, vilket bara har ett nätverkskort.

Klarar det ta emot 2 st "in signaler"? Eller som det pratas lite om, hinner mobilen ta över om mitt fasta internet går ner en 1 sek?

 

Tänker mest på svs klienten där man disconnectar direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder comviq och det funkar oftast bra, blir ibland en disconnect men oftast hinner jag koppla upp innan handen foldas.

 

Lånar tråden lite. Hur funkar det om man har fast internet samt kopplar in sin mobil med trådlöst internet i sin bärbara dator, vilket bara har ett nätverkskort.

Klarar det ta emot 2 st "in signaler"? Eller som det pratas lite om, hinner mobilen ta över om mitt fasta internet går ner en 1 sek?

 

Tänker mest på svs klienten där man disconnectar direkt.

 

Ska gå att brygga anslutningar men med comviq's 3G gick det inte på första försöket. Dock försökte jag med två likadana 3G modem som båda använde comviq, kanske har med saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon med egna erfarenheter? Förutsatt att 4G funkar, räcker det då med budgetversionen á 299 kr/mån som medger data upp till 10Gb/månad? Hur stor kapacitet nyttjar man per timme om man spelar ca 4-5 bord? Stor skillnad mellan olika nätverk?

 

Endast poker, mail och slösurf kommer ske, ingen torrenttankning.

 

Vet inte för 4G men när du går över gränsen med 3G så betyder det inte att du inte kan surfa mer. Det som händer är att de sänker hastigheten så att du max laddar hem i typ 50kbit/sec. Men eftersom du inte ska ladda ner saker är det inte ett problem.

50 kbit/sec är snabbt nog för att spela 16 bord poker (har testat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...