Gå till innehåll

Recommended Posts

Aldrig lyckats fatta när man blir det.

Kan jag folda denna hand om jag får omslag/syn?

 

Ni får ursäckta den röriga hand historien.

 

FI har 7Xeuro

Jag har 22euro

 

Hand #2125952384 begins at 2011/03/13

Dealing down cards

Dealt to SeeYaah [Kd Ad]

margosss posts the small blind of $0.10

lesnasova posts the big blind of $0.20

doncel12 folds.

kepkus folds.

Pish_man calls $0.20.

matroskin5 folds.

hirome folds.

SeeYaah raises to $1.20.

KingPlay7 folds.

margosss folds.

lesnasova folds.

Pish_man calls $1.

Dealing Flop [Jc 6h 2d]

Pish_man checks.

SeeYaah bets $2.02.

Pish_man raises to $4.04.

SeeYaah raises to $10.66.

Pish_man folds.

SeeYaah shows [Kd Ad]

SeeYaah has High Card, Ace

SeeYaah wins $10.25

 

EDIT: E = EURO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nog två pott commited man kan bli

 

1. Odds, du har lagt in så mycket att även om du har sämre än bordet och bara rivern återstår så är det rätt att trycka in det sista.

 

2. Dubbleringar, om du är i en turnering med blinds höjningar kan det vara så att du kan inte folda därför att du blir short stacked och måste iprincip vinna en all-in emellan varje blinds höjning för att inte bli all-in av själva blindsen.

 

Angående handen som mycket riktigt är rörig... du har 22 och kommer en 2:a på flopen? Det är nog inte så, men ifall det var... så ska man mer eller mindre aldrig folda en triss på flop.

 

För det första måste man ju ha en riktigt grym läsning på att nån har bättre triss eller stege/färg.

För det andra är det inte helt fel hoppas bordet parar sig så man får kåk, om man nu känner att nån träffat stege/färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror han menar euro. Ja, du kan syna om du får omslag men vad sätter du FI på? Finns inga direkta drag han kan skeppa så dina odds lär inte se jättebra ut om han inte bluffar ofta.

 

Men kan jag folda?

Lågt PP utan set/J10s/QJs

 

Jag vet att hans minrajsar är probe bets och han slowplayar i princip alltid ett set.

 

Ja menar euro, lite rörigt skrivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nog två pott commited man kan bli

 

1. Odds, du har lagt in så mycket att även om du har sämre än bordet och bara rivern återstår så är det rätt att trycka in det sista.

 

2. Dubbleringar, om du är i en turnering med blinds höjningar kan det vara så att du kan inte folda därför att du blir short stacked och måste iprincip vinna en all-in emellan varje blinds höjning för att inte bli all-in av själva blindsen.

 

Angående handen som mycket riktigt är rörig... du har 22 och kommer en 2:a på flopen? Det är nog inte så, men ifall det var... så ska man mer eller mindre aldrig folda en triss på flop.

 

För det första måste man ju ha en riktigt grym läsning på att nån har bättre triss eller stege/färg.

För det andra är det inte helt fel hoppas bordet parar sig så man får kåk, om man nu känner att nån träffat stege/färg.

 

Slarvigt skrivet av mig men jag har inte 22 utan AKs

 

Kan jag folda mot omslag ? känns som det iaf.

 

 

Hadde aldrig foldat 22 men om jag hadde spelat den handen på det här viset och hamnat all-in på floppen så kan jag mer eller mindre garantera att han har översettat mig.

 

Han limpar inte ett par över JJ.

Han synar inte en all-in med en vek J.

Finns inga drag att semi bluffa med.

Han kan i princip inte ha 2par här.

Han är inte kapabel till att göra stora bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan alltid folda en hand som man är 100 på att den är slagen oavsett Pc eller inte.

 

 

 

Ja, man kan alltid lägga sin hand. Men det innebär att man förlorar pengar om man lägger en hand där det är matematiskt korrekt att syna (aka pot-committed)-

 

PS Exemplet har inget med pot-committment att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...