Gå till innehåll

Cardrunners


Edling

Recommended Posts

Hittade en torrent med 35GB instruktions videor från cardrunners :shock:

 

När det gäller poker så vill jag helst betala för mig och därför undrar jag om någon vet om cardrunners har släppt dessa för allmänheten?

" Cardrunners 2010 "

 

Om jag får så kan jag länka till torrenten här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte rekommendera att ladda hem pokerrelaterade saker från torrents.

Finns ju goda incitament till att lägga in virus/keyloggers i just dessa filer.

 

Det finns keyloggers/virus till spel/program som ingen bryr sig om. Nu handlar det dessutom om riktiga pengar, som alla bryr sig om:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det är nog som med allt annat. Ladda ner och om det är virus får du la ta bort det. Därför man har virusprogram. Och jag tror verkligen inte att cardrunners godkänner att deras videor ligger ute för nerladdning men det är någon vänlig själ som haft kul och lagt upp dom :) Så ladda på, gratis är gott som dom säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde inte det var möjligt att gömma virus/keyloggers i .wmv filer?

Dessutom så verkar det lite opraktiskt att mecka ihop en 35GB torrent om målet var att själa någons kontouppgifter.

 

Skulle uppskatta om någon kunde rätta mig här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde inte det var möjligt att gömma virus/keyloggers i .wmv filer?

Dessutom så verkar det lite opraktiskt att mecka ihop en 35GB torrent om målet var att själa någons kontouppgifter.

 

Skulle uppskatta om någon kunde rätta mig här.

 

Jag är inte insatt därför aktar jag mig oavsett vad det är för filer.

Är du 100% att det bara är .wmv filer och det inte är någon annan fil inlagd mitt i allt?Samt att det inte går att manipulera det hela på något sätt? (uppenbarligen inte då du ställer frågan)

 

 

Angående din logik att det är opraktiskt att lägga en keylogger tillsammans med riktiga filer så känns det som är ute och cyklar.

Klart de som är någorlunda seriösa med sånt hör först tar och crackar (heter det så?) t.ex. PT3, HEM eller lägger ut filmer från CR tillsammans med keyloggern...

Jag menar. Ingen skulle ju ladda hem en .exe fil som heter virus.

 

Destå troligare är det att någon laddar hem ett filbibiotek med 99% filmer i och en virusfil som är döpt till TrainingVideo_Episode_2.

Eller vad tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte insatt därför aktar jag mig oavsett vad det är för filer.

Är du 100% att det bara är .wmv filer och det inte är någon annan fil inlagd mitt i allt?Samt att det inte går att manipulera det hela på något sätt? (uppenbarligen inte då du ställer frågan)

 

 

Angående din logik att det är opraktiskt att lägga en keylogger tillsammans med riktiga filer så känns det som är ute och cyklar.

Klart de som är någorlunda seriösa med sånt hör först tar och crackar (heter det så?) t.ex. PT3, HEM eller lägger ut filmer från CR tillsammans med keyloggern...

Jag menar. Ingen skulle ju ladda hem en .exe fil som heter virus.

 

Destå troligare är det att någon laddar hem ett filbibiotek med 99% filmer i och en virusfil som är döpt till TrainingVideo_Episode_2.

Eller vad tror du?

 

Om dom verkligen ville maximera sina chanser så skulle ju en 5GB fil sprida sig till bra mkt mer datorer än en på 35GB.

 

Men det kvittar... jag hittar även .FLV och . ASF dessa typer är även assosicerade med VLC eller media player, det är dvs media filer och bör ha samma principer som en .WMV filer.

 

Skulle verkligen vilja veta om det är möjligt att packa virus/loggers i dessa typer av filer?, jag tror inte det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

WMV är microsofts mediafilsformat. Microsoft är kända för att lägga in scriptfunktioner i lite allt möjligt. Om jag inte minns helt fel så finns det i WMV filerna möjlighet att lägga in en URL så att den öppnas i bakgrunden, plus då alla riktiga säkerhetshål/buggar. Även VLC har säkerhetsuppdateringar ibland, gissa varför?

 

Men man löser obv problemet genom att spela upp/starta suspekta filer/program i t.ex virtualbox.org

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så här va att jag är en erfaren keylogger, jag lägger keyloggers i allt. Ni har alla fel, och det ligger i en keylogger i torrenten.

 

Tänkte liksom eftersom ni som snackar i tråden inte har en aning om vad ni egentligen snackar som så kan väl jag bullshitta lite också?

 

Kanske kan du specificera bättre vad som är felaktigt?

(förutsatt att du vet och inte bara har en åsikt om små/stora risker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...