Gå till innehåll

Hur ska jag gå vidare?


carcas

Recommended Posts

Efter att ha klurat runt nu i omgångar måste jag ta hjälp av forumet.

 

Har spelat poker av och till under ett par år. Från början så var det bonusar och rullen gick från 50$ till 3000$ under ett par månader. Men tyvärr var det bonusar som gav detta(känns det som). Spelar bra starthänder ( AA-TT , AK AQ) med både raise och reraise beroende situation. Sen försöker jag lira suited connectors och små par om jag har 3 syn på bordet eller någon galning med stålar som stackar av vid träff. Spelar uteslutande SH.

 

Eftersom jag inte gått framåt så plockade jag ut ca 2000$ efter ha spelat dåligt för ca 1000$. Men har börjat lira på SS micro igen med en liten slant och jag svårt att gå plus. Breakeven känns enkelt men jag vill uppåt för att kunna plocka ut en slant inför sommaren och julen.

 

Tänker på position , odds implied odds kan jag hyfsat men om jag använder odds är en annan fråga. Kanske jag inte har förstått det men du kan berätta hur det ska vara. Om man har odds att syna färgdrag gör ni det?

 

Då till frågorna:

Vad gör en spelare till en plussande spelare ( jämför mot mig)

Ge mig ris eller ros och berätta hur ni gör för att vinna.

Spelar trorligvis stora PP för hårt för jag förlorar stora potter och vinner små?

Finns det något jag inte tänkt på så är det bara att berätta om ni vill och jag tar gärna kritik på mitt spel?

 

Mvh Carcas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver nog höja fler händer, många har HUD nuförtiden så de kan se hur tajt du spelar, du kommer få betalt mycket mindre och ibland kan folk t o m med syna mycket skit mot dig för implied value eftersom din range är ganska lättuppskattad.

 

En annan idé kan ju vara o börja setmina mot en enkel raise, syna in pockets för att försöka träffa set. Chansen att träffa set på flopp är 1/8, oftast slår du dem oddsen eftersom du kommer få tillbaks mer när du träffar, speciellt på lägre stakes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har nu spelat ett tag med att börja med att spela lite större range och även 3 bet med mer kort och det blir lite roligare spel men mer rörelse upp och ner i BR. Tror en av utav händerna som jag förlorar på är att jag hamnar i lägen där jag spelar stora potter med tptk.

Tex en raise jag 3 bet och träffar bra på floppen, bettar ut pott om bordet är dragvänligt , får syn och bettar ut igen på turn för att låta drag betala, får syn och på riverbeslutet blir svårt för det ligger en massa pengar i pott och jag har lite kvar och jag bettar ut och får syn av triss eller 2 par. Hur ska jag undvika att förlora så mycket eller komma undan lite billigare utan att ge dragkorten för billiga odds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag undvika att förlora så mycket eller komma undan lite billigare utan att ge dragkorten för billiga odds?

 

När du betar på floppen gör det då mot dom tydligaste dragen. Direkt då ska du värdera hur långt du vill gå vidare med handen. Ger du fi ett odds på 2,1:1 och han har exempelvis implicita odds på 8,4:1 (5 outs). Låt han då inte få 15:1 när du summerar handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...