Gå till innehåll

Pokercampus


lif_andreas

Recommended Posts

  • 5 months later...
Supporten verkar ha semester, mycket tråkigt och dåligt. Nån ansvarig som läser detta kan väl PMa mig lr så

 

Pm skickat

 

Jag har köpt in mig i campus och är numera chefredaktör där (gogo lufttitlar!)

 

Ang om det är värt att bli medlem så är ju inte jag direkt objektiv. Men det finns absolut bra coacher på PC. Dock håller jag helt med om att kvalitén varit ojämn, även rent produktionsmässigt. Men det håller på och styras upp. Guybrush, Rooney och Den Galne håller definitivt måttet kvalitetsmässigt i NL.

 

Sen är det ju en definitionsfråga. Vi har ingen Phil Galfond och inte heller någon GTO som fläker ut sina vackra ranger till allmän beskådan. Men har man tjänat en eller flera miljoner så duger man som coach, någon måtta får det vara.

 

Skulle jag rekommendera någon annan sida så Cardrunners, mkt bra material men mixat med en del mindre bra saker. Bluefire är bra men lite material för lägre stakes. Phils mysiga röst är dock värt en del. Tror eg alla håller måttet om du spelar låga stakes.

 

Moderatorer får hojta till om det inte är ok att sköta såna här diskussioner här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guybrush

har han gjort många filmer? nivåer? kan va värt att fixa konto för att höra han förklara vissa spel... =)

Sen är det ju en definitionsfråga. Vi har ingen Phil Galfond och inte heller någon GTO som fläker ut sina vackra ranger till allmän beskådan. Men har man tjänat en eller flera miljoner så duger man som coach, någon måtta får det vara.

det tappar ni midstakes+ spelare på, microspelare lär sig mer av nån som förklarar grundläggande koncept enkelt än någon som tar upp avancerade balansuträkningar. eftersom det dels är fler microspelare än midstakesspelare och det dessutom kostar mycket mer med coacher som spelar högre är det imo en bra marknadstrategi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter full 03.40 på McDonalds i Melbourne så ursäkta om jag missupfattar ngt el skriver nåt dumt. Flugan, kanske missuppfattade men NL600+ publiken är försvinnande liten på svenska. Verkar vara en dum målgrupp att satsa på. Men lurigt i allmänhet, kvalité på highstakes är skitsvårt. De som är absolut bäst kommer inte göra videos, o det gäller utländska sidor också. Nu tågar heroinisterna in o säger konstiga saker till mig. Vet inut om jag ens svarade på något. Men läser här imorn. Valter du är kung :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter full 03.40 på McDonalds i Melbourne så ursäkta om jag missupfattar ngt el skriver nåt dumt. Flugan, kanske missuppfattade men NL600+ publiken är försvinnande liten på svenska. Verkar vara en dum målgrupp att satsa på. Men lurigt i allmänhet, kvalité på highstakes är skitsvårt. De som är absolut bäst kommer inte göra videos, o det gäller utländska sidor också. Nu tågar heroinisterna in o säger konstiga saker till mig. Vet inut om jag ens svarade på något. Men läser här imorn. Valter du är kung :)

va ungefär det jag menade, tror pokercampus är jättebra för iaf nl100-, kanske även nån nivå uppåt också, har väldigt kass koll på era coacher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju blivit ett gäng filmer för egen del nu och jag tycker det är ganska skoj faktiskt. Tar gärna all feedback jag kan få. Det svåraste (utöver att välja inledningsord i filmerna ;)) tycker jag är att få till olika videoformat som gör att det inte känns enformigt och för mycket av samma sak, så har ni önskemål om något speciellt ni vill se tar jag gärna emot dessa. Hade någon video där jag kommenterade en medlems spel och om någon mer känner sig manad att spela in en video välkomnar jag det :) Bara kontakta via PM isåfall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va ungefär det jag menade, tror pokercampus är jättebra för iaf nl100-, kanske även nån nivå uppåt också, har väldigt kass koll på era coacher.

 

är väl lite relativt det där...finns ju en del spelare som spelar högre som skulle ha nytta av rent generella tänk. Gäller ju dig i allra högsta grad när det kommer till omaha ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det senaste jag såg på pc var en hu-video av den galne och jag vill påstå att det vore självmordsbenäget av en nl100- spelare att ta åt sig för mycket av den. "knikt outta, vau ä dä"

 

Gillar bubbs dock, han blir nog en positiv injektion för siten!

när du säger det så såg jag också en delar av en video av dengalne, "här kan man antingen syna, folda eller höja" va ett citat som satt fint =)

 

no offense till den galne ofc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ty för några garv o snälla ord!

 

Ang galningen så hm.. Jag respekterar ju er givetvis. Men han har ändå spelat högt länge och vunnit mkt. O av det (lilla) jag sett så har det varit ganska normalt, med inslag av lite random spel. Tror han spelar mer standard än vad ni uppfattat.

 

Men jo, kanske självmord att kopiera vissa spel. Men lite samma gäller ju ganska många coacher. Spew/explo/lags är sin egen sort, sitter väl typ i DNAn. Kanske utdöende släkte, det får framtiden utvisa ^^

 

Bästa sättet att lära sig för nybörjare är nog stabila standardtags ala guybrush o Rooney. Ingen superkreativitet, men heller inget monsterspew. Bra standardspel.

 

Men det är skitlurigt att hitta coacher. O som tittare får man alltid vara skeptisk, det är ju inte direkt facit som ges. Det mesta som skrivs och sägs här i världen är ju mer eller mindre felaktigt om man ska syna det väldigt noga, bara lyssna på A-ekonomi en tisdag om varför börsen gått ner. Experter /lärare är ju ett luddigt fenomen. Man får aldrig gå hemifrån utan sin skeptiska fisk-radar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...