Gå till innehåll

FL SvS 50/100 kr - Bluffspelare, rikssopa eller vad?


Dooken

Recommended Posts

Har precis mött Ronja2 på SvS HU 50/100 kr Fixed limit.

 

Jag undrar vad detta beteende kan vara för något.

 

Ronja2 sätter sig vid mitt bord och tankar upp med 8k lite drygt. Min första tanke är att det är kul med lite action. Spelar några händer som jag brukar genom att höja i princip alla händer från knappen. Fi lägger sig ovanligt många gånger och jag funderar på om Fi har fått sjukt dåliga händer eller om han tror att det är NL och inte vågar spela.

 

Efter ett tag visar det sig dock att spelaren aldrig höjer utan synar och checkar bara. Jag tänkte i detta läget att det bara vara ytterligare en spelare som var riktigt dålig som satt sig lite för högt.

 

Men sen börjar jag bli allvarligt orolig för Fis välmående när han i sista position checkar ner nötkåken då han sitter på KK, med bräde K8826. ingen höjning pre, ingen höjning vare sig flop, turn eller river.

 

Så här håller det på och jag inser att det inte är någon idé för mig att betta på drag utan bara att betta när jag har något bra. Och visst funkar denna metod ganska hyffsat, förutom det att jag inte träffar en enda hand. Jag låter honom checka ner till rivern eftersom jag inte vill försöka bluffa bort killen som inte går att läsa what so ever eftersom han checkar allt.

 

Vi spelar ungefär 100 händer och jag lyckas ta ty 1200kr av honom. Vilket hade kunnat vara åtskilligt mycket mer om jag bara hade fått lite spelbara händer och träffar. Nu var det bara 7,3. 2,5, 6,2 och liknande händer vilket itne går att spela mot denna kille.

 

Är det någon som är ute efter att dumma sig med killens konto? Eftersom han ALDRIG bettade. Är han bara väldigt dålig?

 

Jag ringde upp Svenska Spel och bad dem kolla så att det inte var något konstigt med hans konto, för det vore trist som fan för spelaren i fråga om någon kapat hans konto och försökte förstöra. För han verkade ju inte direkt vilja vinna några pengar om man checkar ner nötterna flertalet gånger, aldrig bettar etc etc.

 

Vad hade vi att göra med här?

Vilken är den ultimata strategin att använda? (Antar att det är att betta alla bra händer pre-flop och fortsätta på träff, bra drag. Utan träff är det således bara att checka eftersom han allt som oftast visade upp AX, KQ, KJ, JT TT osv. Väldigt sällan man såg honom visa upp 7,3. Dem händerna hade han antagligen foldat preflop.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...