Gå till innehåll

börja grinda sngs vart grinda?


SiiCards

Recommended Posts

Hej

 

Efter något år med mer fokus på cash games så söker jag mig nu tillbaka till turneringspoker. I cg har jag nu på senaste tid spelat 2/4 10/20 6max shallow stack på heltid.

 

Så tror 5-6max sngs passar mig bäst och även lite heads up sngs.

 

Vet inte så mycket om vilka sidor som är bäst.

Har en bra deal på ongame redan men kanske kan var bra att komplettera med någon anna sida.

 

nivå $50+

tycker även om lite snabbare strukturer super turbos och snabbare turbos

 

 

övriga tips till en nybliven sng grinder är välkomna:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame har väl i standard sng långsammast struktur. Det är väl bara till fördel om du är bra eller?

 

Jag kör enbart 20 USD sng på iPoker, och där är i alla fall trafiken helt ok tycker jag och inte alltför nitigt. Framförallt bra trafik på turbo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker det är supervärde i FTP:s superturbos med endast 300 startmarker. bra action tom $100 nivån. Testa det!

 

supervärde?

Varför går du inte bara och köper en trisslott, grymt värde..

 

Det är ju inte direkt att du har en startstack att spela med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame har väl i standard sng långsammast struktur. Det är väl bara till fördel om du är bra eller?

 

Jag kör enbart 20 USD sng på iPoker, och där är i alla fall trafiken helt ok tycker jag och inte alltför nitigt. Framförallt bra trafik på turbo.

 

min ROI är ju bättre med en långsam struktur

 

men rakerace , RB + snabb struktur tror jag är bättre för min hour $ + att jag tycker det är roligare med snabbar struktur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame har väl i standard sng långsammast struktur. Det är väl bara till fördel om du är bra eller?

 

Att strukturen är långsammare betyder ju tvärtom sämre timlön. Variansen bekämpar man inte med struktur utan med volym. Oftast är ju det som gör en bra SNG-spelare att han/hon behärskar ICM som ett rinnande vatten och då är det ganska bortkastad tild att sitta och lira i en inledande halvtimme med stackdjup på 20-30 bb.

 

De flesta SNG-proffs kör nog mest "vanliga" turbos (d v s inte sjuka superturbos med startstack $100).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame har väl i standard sng långsammast struktur. Det är väl bara till fördel om du är bra eller?

 

Att strukturen är långsammare betyder ju tvärtom sämre timlön. Variansen bekämpar man inte med struktur utan med volym. Oftast är ju det som gör en bra SNG-spelare att han/hon behärskar ICM som ett rinnande vatten och då är det ganska bortkastad tild att sitta och lira i en inledande halvtimme med stackdjup på 20-30 bb.

 

De flesta SNG-proffs kör nog mest "vanliga" turbos (d v s inte sjuka superturbos med startstack $100).

 

Tror att den post du reffar till menar att djupare stackar gynnar bättre spelare och inte mer än så. Nog påverkar strukturen variansen, något annat menar du väl inte?

 

Jag har räknat på timlön för egen del på turbo vs. regular, och då vann turbo men med ytterst liten marginal (och då fanns det andra värden som för min del tipade över lasset till regs fördel, såsom exempelvis minskad varians). Detta gjorde jag för ett par år sedan, och utvecklingen hos spelarkollektivet sedan dess tror jag skulle ge ytterligare övervikt åt turbos fördel. Gemene spelare är numer klart bättre, så det går inte att hålla så hög ROI på någon av spelformerna som det gick för bara ett par år sedan, och jag gissar att ROI:en i regs påverkats mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror att den post du reffar till menar att djupare stackar gynnar bättre spelare och inte mer än så. Nog påverkar strukturen variansen, något annat menar du väl inte?

 

Jag har räknat på timlön för egen del på turbo vs. regular, och då vann turbo men med ytterst liten marginal (och då fanns det andra värden som för min del tipade över lasset till regs fördel, såsom exempelvis minskad varians). Detta gjorde jag för ett par år sedan, och utvecklingen hos spelarkollektivet sedan dess tror jag skulle ge ytterligare övervikt åt turbos fördel. Gemene spelare är numer klart bättre, så det går inte att hålla så hög ROI på någon av spelformerna som det gick för bara ett par år sedan, och jag gissar att ROI:en i regs påverkats mest.

 

Ja precis så menar jag. Jag är bara en glad amatör så tänker inte riktigt på samma sätt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är i precis samma situation/tankar som OP. Vilken coachingsite är bäst för SnGs? Program osv? Orkar någon ge mig en step-by-step lista så att jag kan lära mig på snabbast möjligast?

 

Skulle väl tipsa om cardrunner eller deucecrackers, och som program är det väl PT / HeM & SnG Wizard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du grinda +$50 på Ongame måste du nog ställa in dig på att lira turbo. Just precis nu är det på shorthandedborden 18 st igång och alla är turbobord. 9st är $54, 5 $108 och 3 $215.

 

Lirar själv fullring och där är jag tveksam till om det eg. finns något värde längre. Standard på $22-borden är 7-8 regs som har ROI:n mellan +4% och -2%. Småtestat SH lite på sista tiden och tycker att det verkar något mer fiskigt där. Men svårt att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får dig att vilja switcha tillbaka förresten? Värdet i SnG:s har ju inte precis blivit bättre senaste åren... På de inköpsnivåer du vill lira måste man nog vara oerhört vass för att klara mer än BE i långa loppet. Jag lirar just nu lite både och och mitt intryck på mina nivåer (i huvudsak $22 på SnG:s och NL50 SH) är att det är mer riktigt dåliga fiskar på cashborden på Ongame. Man får inte mycket gratis längre. Knappt nån t ex som stackar av på låga blinds med toppar-halvkass kicker och inte heller ser man de där weaktighta spelarna som bara synade med stål på typ bb100 och uppåt och annars lät en sno blindsen till stacken smultit ihop till 3-4bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får dig att vilja switcha tillbaka förresten? Värdet i SnG:s har ju inte precis blivit bättre senaste åren... På de inköpsnivåer du vill lira måste man nog vara oerhört vass för att klara mer än BE i långa loppet. Jag lirar just nu lite både och och mitt intryck på mina nivåer (i huvudsak $22 på SnG:s och NL50 SH) är att det är mer riktigt dåliga fiskar på cashborden på Ongame. Man får inte mycket gratis längre. Knappt nån t ex som stackar av på låga blinds med toppar-halvkass kicker och inte heller ser man de där weaktighta spelarna som bara synade med stål på typ bb100 och uppåt och annars lät en sno blindsen till stacken smultit ihop till 3-4bb.

 

anledningen till att man spelar sng är ju inte att borden är fulla med fisk utan att det blir så mkt i rakeback.

 

50 % rakeback + rake-race + sng-race och affilate-race gör att man ofta kommer upp i över 100 % och med såna förutsättningar gör att det blir värde att grinda sng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anledningen till att man spelar sng är ju inte att borden är fulla med fisk utan att det blir så mkt i rakeback.

 

50 % rakeback + rake-race + sng-race och affilate-race gör att man ofta kommer upp i över 100 % och med såna förutsättningar gör att det blir värde att grinda sng.

 

Visserligen, men om du går för mycket back på själva spelet så blir ju inte slutresultatet särskilt lysande ändå kanske. Finns ju också en del psykologiska avigsidor med det. Vi har ju haft en dagbok här på PF av en riktig massgrinder (MaybePirog) som brukade vinna races genom att trycka in åtminstone 5-6000 games per månad. Men han verkade inte alltid tycka att det var så himla roligt att sitta och massmultitabla och oftast sluta med röda siffror på spelet.

 

Låter som en bra deal dock att ha 50% rb och dessutom kunna plocka pengar ur 3 olika race varje månad. Vad är det för sajt vi snackar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tanken med att lära mig SnGs för min del var att jag någon gång i framtiden vill börja turrar (vid sidan av CG). Jag gissar på att det kan vara rätt smart att lära sig SnGs först, så att om man någon gång hamnar på finalbordet så vet man vad man gör...vad tror ni? är det bättre att ge sig på MTTs direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...