Gå till innehåll

Hur spela KK mot den odödlige doyle brunson?


Luri142

Recommended Posts

Bör jag klandra hans eller mitt spel?

 

 

***** Hand 1501413254 *****

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 5 mars 2011 13:29:35

Texas Djup 5M (Vanlig/Turnering)

Plats 1: Unknown (0.00)

Plats 2: klinten (3194.00)

Plats 3: Pandersa (1824.00)

Plats 4: Steff666 (7504.00)

Plats 5: Söderback (3961.00)

Steff666 lägg LM 15.00

Söderback lägg SM 30.00

** Giv **

klinten [N/A, N/A]

Pandersa [N/A, N/A]

Steff666 [N/A, N/A]

Söderback [:Kd:, :Ks:]

*** Bet Runda 1 ***

klinten Syna 30.00

Pandersa Lägg

Steff666 Syna 30.00

Söderback Höj till 90.00

klinten Syna 90.00

Steff666 Syna 90.00

*** Flop(Board): *** : [:6c:, :Kh:, :2c:]

*** Bet Runda 2 ***

Steff666 Passa

Söderback Passa

klinten Satsa 130.00

Steff666 Lägg

Söderback Syna 130.00

*** Turn(Board): *** : [:6c:, :Kh:, :2c:, :2h:]

*** Bet Runda 3 ***

Söderback Passa

klinten Satsa 130.00

Söderback Syna 130.00

*** River(Board): *** : [:6c:, :Kh:, :2c:, :2h:, :2s:]

*** Bet Runda 4 ***

Söderback Satsa 230.00

klinten Höj till 1010.00

Söderback Höj till 2040.00

klinten All-in 2844.00

Söderback Syna 2844.00

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 6478.00

Unknown [N/A, N/A] Högsta kort $(STR_G_CARD_DEUCE) Vinst: 0.00

klinten [:2d:, :Td:] Fyrtal i tvåor Vinst: 6478.00

Pandersa Lägger mig Vinst: 0.00

Steff666 Lägger mig Vinst: 0.00

Söderback [:Kd:, :Ks:] Kåk Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mera pre, enkelvrid han på flop och bomba turn.

 

Äcklig bad beat btw.

 

Okej jag får ofta höra att jag spelar mina bra kort för svagt preflop vilket jag nu verkligen kommer att ändra på.

 

Vad betyder enkelvrid?

 

Tog faktiskt en chansning på floppen genom att inte betta i hopp om att jag skulle ha tur och inte råka ut för färgen på turn. Så när tvåan kom jublade jag eftersom jag fyllt kåken. Så det var aldrig nån tanke att skrämma han ur potten på turn. Jag hade ju aldrig trott att nån skulle syna äns 3x bb ur position med T2. Men jag antar i att det var där problemet var, jag bettade för snålt pre (Jag skulle aldrig syna T2 i en 3 mannapott oavsett) och med en ytterligare potentiell syn bakom honom kände han att han kunde få bra betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Större size preflop men i övrigt så tycker jag att du spelade den bra.

 

Disclaimer eftersom jag sällan spelar holdém men levlas det?

 

 

Varför vill vi inte betta flopp, turn och river AI? Varför inte ha topp-set i betrangen psom PFR på bräda med färgdrag?

 

Som spelat på flopp borde vi väl iaf betta eller raisa turn?

 

Känns som vi missar värde från massor med händer med en passiv c/c-linje. Ingen är speciellt short. Det kanske finns en massa vackra GTO-argument för passivt spel som jag missat? ;)

 

 

***

 

...och om doyle-frågan var seriöst menad så syftar nog OP på att T2 bär Doyles namn efter att han klonkat WSOP*2 med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doyle vann en wsop med T2.
Han har vunnit två WSOP's med T2 - back to back också!

 

Doyle Brunson AKA Texdolly

 

* In 1976 he was heads up against Jessie Alto when he was dealt T2. Both players were all-in by the turn with two pair, but Doyle was behind. However a T hit the river to give Doyle a full house and the Championship.

 

* Remarkably, Doyle won the following year with the exact same hand against Gary Berland. Having been dealt T2, he had two pair by the turn and once more hit a T on the river to make the full house. As a result of this incredible coincidence, the T2 Hold’em hand is now known as a “Doyle Brunson”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doyle vann en wsop med T2.

2

Disclaimer eftersom jag sällan spelar holdém men levlas det?

 

 

Varför vill vi inte betta flopp, turn och river AI? Varför inte ha topp-set i betrangen psom PFR på bräda med färgdrag?

för att kunna ha nötter även i knackrangnen. topset är en bra hand att göra det med då det är svårt för fi att ha träffat tp.

 

osäker på riverdonken, men den känns väl fine iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig någonsin blivit utdragen på det här viset.

 

Frågan är ju om det inte är bäst och bara syna river?

 

Knappast, mot random fisk får du betalt varje gång du kåkar hans triss. Iofs har du spelat fel från början kan du lika gärna fortsätta göra fel, kanske blir bättre då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2

 

för att kunna ha nötter även i knackrangnen. topset är en bra hand att göra det med då det är svårt för fi att ha träffat tp.

 

osäker på riverdonken, men den känns väl fine iaf

 

Ok, troligen bäst hålla sig till 4-kortspoker.

 

 

Turnspelet också std enligt er som spelar holdém?

 

Tycker det känns som vi kommer missa en massa värde med passiva linjer de gånger FI har en hand eller får ett cp-aggro-ryck med drag eller tveksam made hand. Hade jag spelat denna hade det oftast varit typ pre/flopp/turn: 150/270/550 och AI river om inte FI degar turn.

 

Säger dock inte ovanstående är rätt och inser det blir svårare att balansera vilket jag antar man gör oftare i NLH än omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, troligen bäst hålla sig till 4-kortspoker.

 

 

Turnspelet också std enligt er som spelar holdém?

 

Tycker det känns som vi kommer missa en massa värde med passiva linjer de gånger FI har en hand eller får ett cp-aggro-ryck med drag eller tveksam made hand. Hade jag spelat denna hade det oftast varit typ pre/flopp/turn: 150/270/600 och AI river om inte FI degar turn.

 

Säger dock inte ovanstående är rätt och inser det blir svårare att balansera vilket jag antar man gör oftare i NLH än omaha.

turn är jättestandard, (nästan) inga händer kan dra ut oss, det finns inte så jättemånga actiondödare och de värdehänder som synar checkraise turn och riverbet kommer nästan alltid även skjuta river och ofta syna av en raise där med.

 

fiendens cp-ryck och drag tar vi värde av med andra delar av vår range.

 

som en kul grej kan du ju räkna på hur många troliga kombos som normalt synar 3 gator på denna brädan (räkna inte nån cardremoval på dina kungar) och sen kan du kolla hur många av dessa vi blockar när vi har KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka spela balanserat a la GTO mot en FI som spelar 10 2 på detta sätt.

 

Raisa mer pre

 

Varför ska vi inte ta värde av händer som fg drag på turn genom att skjuta av en salva?

 

Jag raisar hårdare pre, raisar flopp och turn och checkdegar river. Vill helst inte donka ut då jag inte tror vi bli reraisade av en ensam K hos FI och jag vill också ge han en chans att bluffa sämre händer och drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog faktiskt en chansning på floppen genom att inte betta i hopp om att jag skulle ha tur och inte råka ut för färgen på turn. Så när tvåan kom jublade jag eftersom jag fyllt kåken..

 

Problemet är inte alls att du riskerar att bli utdragen genom att ge honom en billig turn, utan att du reducerar dina möjligheter att få bra betalt. OM han nu är på flushdraget kommer han att vara villig att syna ett stort bet på floppen, men knappast efter missad turn.

Så med ditt sätt att spela kommer du bara att kunna bygga pott om han har 66 eller 22. Och har han det så hjälper ju han till att få in det på floppen i vilket fall. På turn däremot kan han bli försiktigare om ett spade kommer.

 

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror inte riktigt att du funderar i de banorna: vad kan han ha som han är beredd att betala med?

 

Sedan är det ju sant att du höjer alldeles för lite pre. Lägg dig någonstans kring 3 bb + 1 bb för varje limpare så hamnar du rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...