Gå till innehåll

skotta elr inte?


raptor55

Recommended Posts

Tjena!

 

ska snart börja lira igen tänkte slänga in 2k på svs kontot nu och har tänkt ut lite hur jag ska göra men skulle gärna vilja veta lita någon tycker om detta.

 

Har nu tagit en paus på 2-4 dagar lira lite med att ha hjälpt brosan lite men dt räknas inte. tänkte i alla fall köra så att jag kör för 1k på 025.05 kr och sen försöka skotta på 2-4 med fyra inköp (250kr inköp) känner mig väldigt sugen på poker nu har börjat övergå till en vinnande spelare iallafall vad jag tycker själv.

 

ska bli kul att lira på svs igen med tanke att jag inte har gjort det på ett halvår.

 

men vad tycker ni om ska jag skotta för halva ruller och köra lite mer MM för halva?

 

MVH/joker52

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sluta shortstacka för faen!

 

så säger du ju bara för att du har problem med att lira vs shortstacks? =)

 

Det är ju imo ett bra sätt att testa på nya nivåer, genom att inte köpa in fullt. Man får testa på motståndet utan att lira med scared money.

 

... Förutsatt att man fattar att man måste lira något annorlunda som short vs att köpa in fullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du tycker själv har ingen som helst betydelse för om du är vinnande eller inte. Antingen är du en vinnare eller en förlorare. Det krävs ingen raketforskare för att ta reda på vilket alternativ du är. Så länge du inte kan visa vinnande resultat så är du en förlorare.

 

Glöm att skotta för halva rullen och kör MM med halva. Skott är ok men med det sagt skulle jag vilja ge dig ett tips. Skotta inte förihelvete!!!! Det finns folk som har bra disciplin på att skotta men jag tror det är lättare att hitta en nykterist i Helsingör än att hitta en duktig skottare. De allra flesta misslyckas.

 

Det finns väldigt få genvägar. Skottar du iväg halva rullen på en hand så kommer du ha väldigt svårt att gå ner på din vanliga nivå och gneta tillbaka. Du behöver respekten för nivån för att kunna spela bra. Jag ser inte ens vitsen med att skotta. Folk är såpass dåliga längst ner att du borde kunna klättra ganska fort ändå. Kan du inte det så är du förmodligen inte tillräckligt bra och då gör det dig bara gott att stanna kvar på nivån.

 

edit: Du behöver inte köra med Edlings nitmanagement. Du kan spela 1/2 med 10k utan problem så länge du går ner i nivå om du tappar för mkt. Lite högre upp skulle jag rekommendera strängare br-krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så säger du ju bara för att du har problem med att lira vs shortstacks? =)

 

Det är ju imo ett bra sätt att testa på nya nivåer, genom att inte köpa in fullt. Man får testa på motståndet utan att lira med scared money.

 

... Förutsatt att man fattar att man måste lira något annorlunda som short vs att köpa in fullt.

 

 

Så att köpa in för 62bb's är något som du tycker kan vara bra? Antingen shortstackar man och gör det ordentligt eller så spelar man fullt. Att köra något mellanting är bara tamt och uselt. Vet hut!

 

Sen tycker jag du kan skotta TS. Springer du hestabra kan det spara dig många månaders grind från scratch, och det rör sig bara om en lax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...