Gå till innehåll

ARTIKEL: Expressen fälls för reklam för spelbolag?


myrslok

Recommended Posts

Läste den här artikeln i DN nyss: Expressens chefredaktör får böta för spelannonser

 

Vad tror ni som har pokerrelaterade sajter om det? Här på pokerforum o på många andra svenska pokersajter annonseras det ju friskt.

Hur stor risk kan det vara? Spelar det nån roll om sajten har .nu, .com, .se eller annat domännamn? Spelar det nån roll om servern står i Sverige eller utomlands? Server utomlands med .se domän? Server i sverige med .com domän?

 

Synpunkter, åsikter, kommentarer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De verkar ändå fått lite kalla fötter. Freerollen på PokerStars heter inte längre "WSOP Expressen" och lösenordet är inte "wsopexpressen". Tror de blev ordentligt skraja av att det uppfattades av vissa (mig inkluderad, jag mailade dem om detta) att Expressen var medarrangör till turneringen. Att arrangera ett lotteri är antagligen ett allvarligare brott än att bara göra reklam (om det nu är ett brott).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det där är ett gammalt fall.. man kan ju se hur det är i expressen idag http://expressen.se/index.jsp?d=1882

 

dom är inte det minsta rädda för att bli fällda.. tänk er vinsten för aftonblaskan och sexpressen om det till slut blir tillåtet, annonsmarknaden kommer att öka lavinartat när svenska spel måste hålla upp konkurrensen.

 

blir det lagligt med spelreklam i en eller annan form så är det nog 3-6 miljarder extra till annonsbranschen.. så 50k är ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar vad Pokerstars pröjsat Expressen för en banner på deras förstasida. Oh my God, det är inga småpengar vill jag lova! Dessutom måste ju spelarna i WSOP freerollen regga sig på Pokerstars för att spela vilket innebär att Expressen "aktivt" reggar kunder till Pokerstars.

 

Förmodligen har Expressen en väldigt bra deal med Pokerstars!...

 

Lagligheten i det hela är dock en annan och det blir en intressant uppföljning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Hur löser t.ex. denna site detta (pokerforum.nu)? De gör ju reklam för pokersiter riktade mot svenskar? Bryter de mot lagen?

 

PF.nu vänder sig till hela norden - det är bara det att QoS sitter på hundratalet t-shirts och vägrar därför byta logga :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...