Gå till innehåll

bästa spel på turn för värde, MTT


hajen28

Recommended Posts

Hej! Hoppas några rutinerade ''turre rävar'' kan hjälpa mig?

 

Ber om ursäkt om upplägget på texten är dålig..

 

Spelade en 30K Guar, 30+3 rebuy nyligen. 100 pers kvar,bubblan 40 pers. blandat bord med lös/tighta spelare. Blinds är 300/600. Anten är 60. Min stack, cirka 17 000. Får AK ofs i mp. foldat till mig, höjer till 1600, BB synar (har inte så mycket info, men det jag sett så är han ganska lös, synar dock mer än höjer, så känns lite svag ) BB's stack; 16 000.

 

Flop : 8QK (två ruter) , jag har ruter A. BB checkar, jag betar ut 3000 på en pott på 4100. BB synar ganska direkt. Turn är ruter 6. jag sätter inte han på färgen även om det givetvis är en möjlighet. tror mer han har typ Q-10, Q-J, K-J, K-10,10-J. Ok, nu blir det intressant ! potten är nu: 10100, BB checkar igen på turn.

 

Det enda jag vet säkert är att jag inte kommer vika mig, men vilket är mitt bästa drag på turn anser ni ? Kanske känns basic men jag skulle ändå uppskatta seriösa svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Hoppas några rutinerade ''turre rävar'' kan hjälpa mig?

 

Ber om ursäkt om upplägget på texten är dålig..

 

Spelade en 30K Guar, 30+3 rebuy nyligen. 100 pers kvar,bubblan 40 pers. blandat bord med lös/tighta spelare. Blinds på 300/600. Anten är 60. Min stack är cirka 17 000. Får AK ofs i mp. foldat till mig, höjer till 1600, BB synar (har inte så mycket info, men det jag sett så är han ganska lös, synar dock mer än höjer, så känns lite svag )

 

BB har stack på 16 000. flop : 8QK (två ruter) , jag har ruter A. BB checkar, jag betar ut 3000 på en pott på 4100. BB synar ganska direkt. Turn är ruter 6. jag sätter inte han på färgen även om det givetvis är en möjlighet. tror mer han har typ Q-10, Q-J, K-J, K-10,10-J. Ok, nu blir det intressant ! potten är på 10100, BB checkar igen på turn.

 

Det enda jag vet säkert är att jag inte kommer vika mig, men vilket är mitt bästa drag på turn anser ni ? Kanske känns basic men jag skulle ändå uppskatta seriösa svar.

 

Hero bets 4000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren!

 

Min tanke är att om jag bettar igen på turn och får omslag så är jag potcommited, detta lite beroende på hur mycket jag bettar på turn så klart. en bet på 4000 ger bb pottoddsen 3,5-1 (om jag räknar rätt) att syna på en draghand.

Samtidigt försvinner ju en del av hans outs då jag har nötfärgdraget med ruter A. Om han nu synar med ett öppet stegdrag..

har han bara en dålig Q eller K leder jag stort.

Har han å andra sidan en klar färg eller tvåpar har jag problem om jag bettar på turn å han slår om.

 

Gillar rådet att checka på turn, value betta river om han checkar. Min check på turn öppnar ju upp för eventuella bluffar från BB på river. Tror han att jag är svag kan han bluffbeta eller vad han tror är valuebet på river med en stor range, K med sämre kicker, Qx, missat stegdrag osv. Och skulle jag träffa en ruter på river kan det bli julafton:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en del saker som talar för check.

 

 

1. Svårare att få 2 gators value på flopp och turn än flopp och river.

 

2. OM du råkar ligga under mot flush kan du dra ut gratis.

 

3. OM fi är tom kan han få för sig att bluffa river.

 

 

Eftersom du har ruter A så tycker jag det känns bra att checka för värde. Men det e klart man ger ju ett gratiskort för en ganske bred range som kan dra ut dig på river. Frågan är bara om Fi vågar beta ut och ta maximalt betalt på river ifall han drar ut till 2par stege lr liknande.

 

Jagkan tänka mig att checka för value här ibland, beror helt på hur stabil fi är.

 

å andra sidan missar du ju en del 3 gators value mot KJ,KT AQ osv.

Smaken e som baken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...